array(45) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1734347892:3" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(93) "Autoři Black Myth: Wukong se cítí zklamaní. Jsou vděční za ocenění, ale chtěli víc" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(5) "50090" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20241216"]=> array(1) { [0]=> string(4) "1616" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "217272" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"9329ac06-c436-455a-a0d2-65cb45f8c577","external_id":"6602d87a-e529-6e10-b8d5-1f432b06b34b","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } }
Black Myth: Wukong, Game Science, Ředitel Game Science nerozumí výběru her pro TGA

Ředitel Game Science nerozumí výběru her pro TGA

Autoři Black Myth: Wukong se cítí zklamaní. Jsou vděční za ocenění, ale chtěli víc

Zdroj: Game Science
16. 12. 2024
Název: Black Myth: Wukong Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:
Datum vydání:
20. 8. 2024
2024 (Xbox Series S | X)
Black Myth: Wukong

Dozvuky letošního ročníku The Game Awards jsou poměrně divoké. Kromě vítězů v jednotlivých kategorií a herních oznámení se přetřásá zejména projev šéfa studia Larian Swena Vinckeho, na který nelibě – ale možná i vinou špatného překladu – reagují zejména čínští hráči a fanoušci Black Myth: Wukong. Mají zato, že Vinckeho slova o vítězi budoucího ročníku, hře, která vznikne z lásky a bez primární motivace zapadnout do tabulek a přinést co nejvíc peněz, míří z nějakého důvodu právě na Wukong. Dejme ale stranou to, co si myslí hráči, protože v průběhu víkendu se k udílením cen The Game Awards vyjádřil i Feng Ťi, generální ředitel studia Game Science, autorů Wukongu. Ve svém příspěvku na sociální síti Weibo se podle, podotýkáme, strojového překladu pozastavil nad výběrem her do hlavní kategorie a vyjádřil své zklamání nad tím, že Black Myth: Wukong na nejvyšší příčku nedosáhl.

Ještě jednou je nutné zmínit, že vyjádření, které mezi prvními citoval magazín The Gamer, je přeložené pomocí překladače, a jak už upozorňují ti, kdo čínštinu ovládají, některá z prohlášení mohou vyznět mnohem silněji, než jak mohla být zamýšlena. Některé části textu navíc odkazují také na román Putování na Západ, takže i v tomto ohledu je složité určit, jak Feng Ťi svá slova myslel a na co přesně narážel. Obecně se ale dá vycítit v úvodu zmíněná nespokojenost, nikoliv s tím, že vyhrál někdo jiný, ale že nevyhrál právě Black: Myth Wukong.

Feng Ťi v první řadě zmiňuje, že udílení cen bylo v kolizi s vydáním poměrně velké aktualizace pro hru, o které jsme vás na Vortexu informovali. Šlo o přidání několika nových herních režimů, mapy a také odstranění dalšího množství menších chyb, které mohly negativně vstupovat do jinak velmi povedeného zážitku. Zároveň Ťi vypichuje, že si váží nominací pro Wukong ve čtyřech kategoriích, už jen proto, že byly pro Čínu a tamější hry na TGA první. „Bylo úlevou, že jsme konečně získali ocenění, konkrétně za nejlepší akční hru a cenu za hlas hráčů, zejména pak to druhé,“ píše Ťi. To vše ale předchází poznámce o prohře, lítosti a ztrátě iluzí: „Všechny letošní hry v užším výběru jsou vynikající, ale opravdu nechápu kritéria výběru hry roku. Přijel jsem zbytečně,“ říká zklamaně Ťi patrně i v narážce na zařazení datadisku Shadow of the Erdtree pro Elden Ring, který však žádné ocenění nezískal.

Mluví také o nespokojenosti či rozhořčení hráčů, kterých si začal všímat v komentářích po skončení přenosu The Game Awards a potvrdil, že těmto názorům rozumí. Věří totiž, že za těmito emocemi není bolest nebo zloba, ale sebeúcta a sebevědomí. „Je normálni být trochu nevrlý, když jste tak sebevědomí, ale ostatní vás neuznávají,“ dodal pak generální ředitel Game Science a odhalil, že svůj projev k převzetí ocenění hra roku sepsal už před dvěma lety. Ze strojového překladu ale není příliš zřejmé, jestli se do psaní pustil proto, že hře tak věřil nebo proto, že chtěl podpořit své kolegy. Jak totiž Ťi uvádí, mnoho zaměstnanců Game Science nevěřilo, že by mohl Black Myth: Wukong uspět, ať už z toho důvodu, že hráli spoustu nehotových verzí a neměli ponětí o tom, jak vypadá hra coby celek nebo proto, že nevěřili v časné vydání a spíše počítali s mnoha odklady, které by mohly obraz hry narušit.

„Jedním z mých hlavních úkolů ve firmě je neustále ujišťovat zaměstnance, že jsme odvedli skvělou práci a že se produkt neustále zlepšuje,“ dodává lodivod Game Science a tvrdí, že v takové chvíli nejde o nějaké přehnané sebevědomí, ale jen o rekapitulaci výsledků, které už měli vývojáři za sebou. I z toho důvodu věří, že se může jeho týmu, ale ve finále komukoliv, podařit zopakovat úspěch Wukongu v té rovině, že jde o první takovou hru daného studia. „Není to náhoda, je to dílo čínské kultury, čínského talentu, čínského prostředí, čínského herního odvětví a hráčů z celého světa,“ vyjmenovává Ťi a věří, že se v budoucnu najde více kolegů, kteří světu přinesou ještě lepší, zajímavější a sebevědomější příběh z Číny. Ve zbylých částech příspěvku se pak Ťi snaží vysvětlit, proč jeho studio nese jméno Game Science – za onou „vědou“ hledá pravdu praktickým způsobem – nebo že na světě žije spoustu lidí, kteří nemají takové štěstí jako ostatní a právě z toho důvodu je prý nutné každou hru vytvářet tak, aby byla co nejlepší a zmíněné štěstí se přetavilo ve výsledek, který nebude odbytý.

# čína # opičí král # soulslike

Nahlásit chybu v článku

9

Napsat komentář

Další články
Nahoru