Na konci listopadu přišla agentura Bloomberg s informací, že se podle jejích zdrojů v Sony pracuje na přípravě nového herního handheldu, který by měl být schopný nativně přehrávat „hry z PlayStationu 5“. Zaznělo, že jde o pokračování vize, se kterou měl původně vznikat už PlayStation Portal, aby se však lidé ze Sony rozhodli nejprve nabídnout zákazníkům handheld určený pro streamované hraní, čímž došlo údajně k posunu celého plánu a nová přenosná konzole má přijít až později. V době, kdy o novém handheldu od Sony Bloomberg informoval, se však nenašel z řad známých insiderů či renomovaných novinářů nikdo, kdo by tyto informace potvrdil, to se však změní s odkazem na poslední vydání podcastu DF Direct Weekly uznávaného magazínu Digital Foundry.
Reakcím na informace o možném handheldu od Sony se trojice redaktorů Digital Foundry věnuje hned v první části a záhy poté, kdy téma otevřou, začne John Linneman mluvit o tom, že tyto informace už má delší dobu. „Zajímavé na tom je, že jsme o tomto handheldu od dvou zdrojů slyšeli už před několika měsíci. Takže i když se příliš nezabýváme prozrazováním nějakých informací, je zajímavé sledovat, jak se o tom začíná mluvit, protože jde o potvrzení toho, co jsme viděli a slyšeli,“ říká na úvod Linneman. Dodává také, že je trochu překvapen, v jaké fázi příprav už nový handheld zřejmě je a odhaduje i podle svého, že je Sony s největší pravděpodobností momentálně ve fázi výroby prototypů. „Panuje kolem toho stále spoustu otázek, ale vypadá to, že budoucnost spojená s velkou konzolí a handheldem je v tuto chvíli [pro Sony] velmi pravděpodobná,“ uzavírá Linneman.
Redaktoři Digital Foundry pak rozebírají, zda by přenosné zařízení bylo s ohledem na možnosti čipů od AMD schopné skutečně nabídnout výkon odpovídající PlayStationu 5, aby mohla být splněna podmínka nativního přehrávání her pro tuto platformu, což jednoznačně a kategoricky odmítají. Samozřejmě ale připouští, že stejně jako se hry na PlayStationu 5 škálují směrem nahoru, mohou být škálovány i opačným směrem, čímž by mohlo dojít k najití průsečíku výkonu handheldu a možnosti přehrát na něm hry z PS5. Richard Leadbetter pak dodává, že se celý proces neobejde bez zásahu vývojářů například už jen kvůli nastavení výstupního rozlišení a dalších základních věcí. Ve zbytku segmentu o případném handheldu od Sony už nicméně zaznívají spíše přání a odhady, například nakolik by mohl handheld plnit funkci oficiální retro konzole od Sony pro přehrávání her z předchozích generací PlayStationu nebo že by nabídka her z PS5 byla jednoduše omezená a doplňovala by se časem, jak by jednotlivé hry autoři ošetřovali pro hraní na přenosné konzoli.
U toho ale skončíme, protože všechny dostupné informace jsou velmi nejisté a hlavně neoficiální, takže nemá příliš smysl spekulovat. Faktem nicméně zůstává, že přístup Microsoftu a jeho plány na vlastní handheld mohou být o trochu snazší už jen proto, že existuje profil pro Series S, se kterým musí všichni vývojáři kalkulovat při vývoji her pro aktuální Xbox. I to by mohlo ve smyslu optimalizace Microsoftu pomoci nad rámec úvah nad tím, zda by se jednalo v případě přenosného Xboxu o vlastní „konzoli“ nebo spíše o přenosný počítač v duchu Steam Decku a dalších podobných zařízení, kde je část optimalizace chodu her na koncovém zákazníkovi.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Tím by si značně rozšířil počet her pro takový handheld a umím si představit že by to bylo velmi dobře prodejné, pokud by to ten handheld uměl – což by jistě spousta hráčů uvítala.