Studio Bloober Team jen pár dní po vydání remaku Silent Hill 2 oficiálně představilo jeden ze svých dalších chystaných projektů, čímž je sci-fi horor Cronos: The New Dawn. Víme, že jde o hru z pohledu třetí osoby a že je děj zasazen do dystopické budoucnosti, jež ovšem zároveň vychází z polských osmdesátek. Vývojáři s oznámením během Xbox Partner Preview a uvedením prvního traileru slibovali, že se v příštím roce dozvíme více, nakonec jsme se ale prvních informací dočkali už teď z rozhovoru pro magazín MP1st. O novém počinu studia promluvil jeho game director Wojciech Piejk, jenž blíže nastínil, co mohou hráči očekávat například stran souboje, atmosféry a inspirace.
První záběry ze hry hráčům připomínaly například Dead Space, který je skutečně jednou z inspirací, podobnou zásluhu má nicméně i série Resident Evil, přičemž z obou vývojáři vycházeli při práci na soubojovém systému. Hry měly rovněž posloužit jako inspirace z hlediska práce s různými herními mechanikami a přístupem k hratelnosti. Piejk vypíchl, že Dead Space má propracované oddělování a řezání končetin, dále zmínil i Alana Wakea a využívání baterky na nepřátele a dodal, že i Cronos bude mít něco podobně speciálního, detaily ovšem zatím nesdělil. Má to však být něco, co zajímavě okoření souboje a hratelnost a obohatí obyčejné střílení nepřátel. K tomu ovšem dodal, že jsou v Bloober Teamu stále především vypravěči, proto nadále kladou velký důraz na příběh a atmosféru, jež byla koneckonců hutná už v samotném traileru, na což jsme zvyklí už z předchozích her studia.
Jak ale víme, Cronos není jediným projektem vyvíjeným v Blooberu, jelikož ve studiu působí dva samostatné produkční týmy fungující zcela nezávislé na sobě. Tým pracující na remaku Silent Hill 2 se již dle Piejka přesouvá k pracím na novém projektu, konkrétně do předprodukční fáze, tudíž studio postupuje stejně jako u předchozích her, které rovněž vyvíjelo souběžně. Není ovšem známo, o jaký projekt jde. Nabízí se možnost, že by mohlo jít o spolupráci se společností Skybound Entertainment, ale nic bližšího bohužel nevíme. Piejk každopádně doplnil, že část lidí z týmu Silent Hillu 2 se pro změnu přesunula ke Cronos: The New Dawn, konkrétně z oddělení audia. Vývojáři jsou si vědomi, jak důležitý je zvuk v hororových hrách, proto mu v Silent Hillu 2 věnovali značnou pozornost, přičemž totéž hodlají učinit i v případě Cronos a Piejk se nemůže dočkat, až právě o zvukové stránce budou moci sdělit víc.
Cronos: The New Dawn má namířeno na PC, PlayStation 5 a Xbox Series, přičemž vydání je naplánováno na příští rok.