V uplynulých hodinách jsme vám přinesli recenzi hry Slitterhead od studia Bokeh Game, které po svém odchodu ze Sony založil otec Silent Hillu Keiičiró Tojama. Kromě Silent Hillu má však slavný designér na kontě i sérii Siren, jejíž odkazy nelze nevidět právě ve Slitterheadu, a o to víc možná hráče trápí, že značka – alespoň prozatím – zůstala jen u dvou hlavních dílů. Pokud ale chcete ještě přisypat trochu soli do rány, můžeme vám prozradit, že k dalšímu pokračování možná nebylo tak daleko.
Sám Tojama to naznačil v rozhovoru pro japonský magazín Denfaminicogamer (přes Automaton), kde uvedl, že ještě před odchodem ze Sony v roce 2020 pracoval na konceptu Siren 3. Co víc, Slitterhead má vycházet z jednoho z prototypů třetího dílu Siren, od kterého mělo mít Sony velká očekávání. „Sony Interactive Entertainment požadovalo AAA hru, takže se Tojama pustil do příprav hry v duchu Siren s velkým rozpočtem,“ cituje z původního rozhovoru Automaton.
Silent Hill creator Keiichiro Toyama made a prototype for an “AAA Siren successor” while at Sony, which became the basis for Slitterhead https://t.co/NM4z4cjs8C
— AUTOMATON WEST (@AUTOMATON_ENG) November 27, 2024
Tojama bohužel neuvedl, proč byl projekt zrušen, případně zda existuje šance, že by se na něm mohlo někdy pracovat, přednesl však svoji myšlenku, že podle něj stojí žánr hororových her proti konceptu velkých mainstreamových AAA titulů. Naznačil, že ačkoliv mnoho moderních her využívá označení horor, ve finále zásadám žánru nemusí vždy dostát, což může mít spojitost právě s tím, že čistokrevný horor nemusí být zrovna tím, co většinové publikum chce. Minimálně v souvislosti s dříve připravovanou iterací Siren 3 se už ale zřejmě nikdy nedozvíme, jak by to ve skutečnosti dopadlo, protože Tojama kvůli „řadě okolnostem“ ze Sony odešel a značku, kterou přivedl k životu, nechal za sebou.
Slitterhead pak vznikal jako titul s nižším rozpočtem, byť vycházel z myšlenek, které Tojamu napadaly při přemýšlení nad dalším dílem Siren. I někteří z jeho kolegů, kteří odešli s ním a byli zřejmě obeznámeni s tím, jak se třetí díl Siren rýsoval, nechtěli koncept hodit do koše, a tak se pozvolna Slitterhead zformoval. Bohužel pro fanoušky Tojamovy práce do nepříliš uspokojivého výsledku. Pozitivně ale Tojama vidí například i možnost, popustit trochu uzdu násilí a znepokojivých scén, protože už nebyl podle svých slov tak svazován tlakem, dosáhnout na uspokojivější věkový rating, do čehož ho pochopitelně a podle očekávání tlačila Sony. Uvidíme tedy, co dalšího Bokeh Game Studio přinese, nakolik uplatní zkušenosti i ne vždy pozitivní ohlasy na Slitterhead a zda se bude série Siren promítat i do dalších Tojamových projektů.