Vývojáři z Colossal Order se po čase ozvali s novými zprávami ohledně strategie Cities: Skylines II, pokud ale očekáváte nějaké dramatické zlepšení stavu hry nebo dokonce konzolové verze, vraťte šampaňské do lednice. Příspěvek, který se objevil v diskuzním fóru nebo přímo u hry na Steamu, přináší skutečnou odpověď na to, proč je hra stále dostupná pouze na počítačích a je otázkou, zda konzolové verze někdy skutečně dorazí v uspokojivém stavu. Zástupci Colossal Order totiž více než rok po vydání hry připustili, že výkon Xboxu Series a PlayStationu 5 na Cities: Skylines II zkrátka nestačí a problémy v podobě ztráty plynulosti se objevují pokaždé, když hráči například postaví velkou budovu s více obyvateli.
We have news to share!
We’re announcing the next Patch and the next Creator Packs! We also have an update on the Console version and its development status.
Read the full statement here: https://t.co/2J5ZXZt0CV pic.twitter.com/IbkOXY87zM
— Cities: Skylines (@CitiesSkylines) November 25, 2024
Vývojáři uvedli, že momentálně mají hru stabilní a hratelnou, jenže s jednou velmi podstatnou podmínkou. Aby se k tomuto stavu přiblížili, velmi výrazně snížili detaily grafiky, a to až na úroveň, kterou nejsou ochotní akceptovat. Věří nicméně, že až hru ještě lépe zoptimalizují a budou schopní grafiku nastavit tak, aby byla alespoň ucházející, pak budou ochotní konzolovou verzi vydat. V celém prohlášení se ale nenachází informace, zda pro zmiňovanou optimalizaci existuje nějaký časový rámec, ve kterém mohou hráči dříve slibované verze očekávat, takže i nadále zůstává vydání velmi nejisté. „Do té doby, dokud nevyřešíme [problémy], nemůžeme vám poskytnout odhad termínu vydání. I proto, abychom se vyhnuli předčasným a potenciálně zavádějícím slibům,“ říkají vývojáři. V samém závěru pak potvrzují, že konzolové verze zůstávají nejvyšší prioritou a mají prý několik možných řešení, kterými se „aktivně zabývají experti“.
Aby ale zprávy nebyly jen tak chmurné, vývojáři současně vydali nový regionální balíček, tentokrát zaměřený na Velkou Británii. Jde samozřejmě o práci komunity, konkrétně autorů s přezdívkami Macwelshman a Rik4000, kteří do hry připravili množství specifických budov a pečlivě vytvořených zón. Díky nim byste měli mít poměrně solidní možnost, vytvořit britská městečka, se zachováním jejich atmosféry a typických znaků včetně servisních budov pro jednotlivé poskytovatele veřejných služeb.
Druhým přídavkem do hry pak je nový patch, který posouvá hru na verzi 1.1.12f1 a soustředí se nejen na opravování chyb, ale i na vylepšování herního zážitku. Po aplikaci patche byste už neměli mít problémy s frameratem při volbě vlastního klimatu na dané mapě, nemělo by rovněž docházet k rozpadům uživatelského rozhraní ve specifických momentech a vylepšena měla být i simulace. Například hra bude nově lépe nakládat s obyvateli, kteří hledají práci, vylepší fungování svozu odpadu nebo lépe vyjádří dopady efektů některých budov na vzdělání obyvatel či žádostivosti o konkrétní typ vzdělávacího institutu. Oprav je samozřejmě víc, ale z druhé strany vývojáři upozornili, že nebyli schopní odstranit hlášku o nedostatku zákazníků, a to i když v dané oblasti praskají hotely ve švech. To prý až později.