Některé hry vypadají na PS5 Pro hůře než na původní PS5

Některé hry vypadají na PS5 Pro hůře než na původní PS5

Hráči si stěžují na Star Wars Jedi: Survivor a remake Silent Hill 2. Na vině je zřejmě PSSR

Zdroj: EA, Konami / koláž
18. 11. 2024

S uvedením konzole PlayStation 5 Pro na trh se celá řada her dočkala vylepšení a s tím i náležitého označení PS5 Pro Enhanced. Internetem se nicméně začínají množit postřehy od hráčů, kteří tvrdí a na videích ukazují, že skutečnost neodpovídá tomu, jak by měla vypadat hra vylepšená díky výkonnějšímu hardwaru. Nejvíce probíranými jsou momentálně remake Silent Hill 2 a Star Wars Jedi: Survivor, které dokonce mají vypadat hůře než na standardním modelu konzole PlayStation 5.

Star Wars Jedi: Survivor

Na problémy Star Wars Jedi: Survivor vedle hráčů poukázala i analýza Digital Foundry, která upozorňuje na vážné problémy s kvalitou obrazu, přičemž na vině je podle všeho upscalovací technologie PSSR. V porovnání obrazu z PS5 a PS5 Pro v režimu performance je vidět, že na Pro s PSSR obraz jaksi podivně zrní, přičemž dle Olivera MacKenzieho z DF výsledek vypadá dokonce podstatně hůř než v původním režimu performance, který nebyl po vydání a před patchi zrovna ukázkovým a pohledným. Tento zrnící efekt by mohl být způsoben zmatením upscaleru, který pracuje s obrazem s nízkou úrovní detailů nebo složitými vzory a snaží se dopočítat chybějící detaily a vyšší rozlišení. Ale na druhou stranu má na PS5 Pro performance režim nově ray tracing, což ovšem ve výsledku asi mnoho hráčů nepotěší, když hra nakonec vypadá hůř, i když se stabilnějším frameratem.

Silent Hill 2

Remake Silent Hill 2 trápí vedle zrnění skoro až podivné šumění, což ovšem není jediný nedostatek, na který si hráči stěžují. Krátce po uvedení konzole PlayStation 5 Pro na trh se do zkoumání rozdílů ve hrách oproti standardní verzi pustil například uživatel USDOT, který na Redditu sdílel krátké video z úvodu hry a své zklamání, přičemž označení „Enhanced“ u hry označil za falešnou reklamu, jelikož k žádnému vylepšení nedošlo. Režim kvality stále běží ve 30 fps, ale za mnohem horší považuje režim výkonu s rozbitými odrazy a dalšími artefakty, které jsou viditelné zejména v kalužích nebo opět u stromů jako v Survivor, jak se ostatně můžete sami podívat na videu níže. I v tomto případě se vina dává upscalování PSSR, které si s některými hrami evidentně příliš nerozumí. Hráči jsou z toho pochopitelně rozmrzelí a naštvaní, navíc jim vadí i nekomunikace ohledně opravy.

Na fóru ResetEra se problém hojně probírá a podle vývojáře zde vystupujícího pod přezdívkou Koralsky je důvodem špatné kvality a nepovedené implementace PSSR jeho starší verze, kterou mají některé hry používat. Zrovna Star Wars Jedi: Survivor běžící na Unreal Engine 4 využívá SDK 9 (software development kit), jenže aktuální verze upscaleru má vyžadovat SDK 10, tudíž nemohla být využita a namísto ní je zahrnuta nějaká starší verze, případně dokonce i její první. Kvůli NDA pak nemohl být už konkrétnější ohledně PSSR, je si však jist, že další várka her a Unreal Engine 5.5 budou vypadat mnohem lépe a další tituly budou v mnohem lepším stavu. To ale samozřejmě nic nemění na tom, jak nyní vypadají nejen remake Silent Hill 2 a Star Wars Jedi: Survivor.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru