V herním inkubátoru Gamebaze v Brně už nějakou dobu vzniká i netradiční hra Hlína, na níž pracuje studio Omnia Ludus, respektive vývojář a tvůrce Jan Nechvátal. Hlína je hororovou adventurou, která už na první pohled zaujme svým výtvarným pojetím – jak už název napovídá, je celá z hlíny. Může tak připomínat i známou plastelínovou adventuru The Neverhood, ovšem téma a atmosféra hry se nesou spíše v depresivním duchu. Vývoj Hlíny není žádným tajemstvím, nyní se však plnohodnotně představila během prezentace Czech & Slovak Direct Showcase 2024.
Hlína je popisována jako originální příběhová mysteriózní dobrodružná hra, která spojuje jedinečnou estetiku a hluboký příběh. Děj se odehrává ve stejnojmenném městě Hlína, v němž žije hlavní hrdina Oliver a které ve svých útrobách skrývá mnohá tajemství. Když Oliverova matka přijde o práci, musí se o ni mladík starat, ovšem místní továrna neustále zvyšuje nároky a množství práce, což oběma komplikuje život. Oliver je nucen se vypořádávat s těžkostmi života, zatímco bude prozkoumávat městečko, objevovat nová místa a interagovat s nimi. Pro hráče to pak znamená i řešení různých miniher a hádanek, které odrážejí Oliverův každodenní život, atmosféra hry pak reflektuje i různé strašidelné aspekty skutečného světa.
Inspirací jsou vedle The Neverhood i hry Night in the Woods a Little Nightmares, ale také české prostředí nebo osobní život. Každá postava i lokace jsou ručně modelovány z hlíny, poté je výsledek za pomocí fotogrammetrie převeden do 3D. Tím Hlína získává jedinečný vizuální styl, který opět napomáhá i celkové atmosféře, na čemž má zásluhu i hudba. „Hra osloví jak fanoušky adventur, tak i milovníky uměleckých titulů, které kombinují zábavu s hlubšími tématy, včetně osobních a společenských problémů,“ doplňuje tisková zpráva. Pohled na pečlivý a pracný ruční vývoj zachycují i fotografie v galerii níže.
Hlína vyjde na Steamu zkraje roku 2025, přičemž už nyní je k dispozici demoverze, která slouží jako prequel ke hře a obsahuje prvních pár úrovní.