Od vydání Assassin’s Creed III uplynulo už dlouhých 13 let, během nichž si nebyl Ubisoft zrovna jist, co si počít s příběhovou linkou zasazenou do současnosti. Ta se točila kolem hráčům dobře známého Desmonda Milese, jehož osud právě ve trojce postavil vývojáře z Ubisoftu na rozcestí a začali se s touto moderní linkou trápit a bojovat, jak přiznal šéf série Marc-Alexis Coté během přednášky na akci BAFTA (via Eurogamer). Assassin’s Creed Shadows by to ovšem mělo změnit a hlavně napravit, jelikož by mělo znovu najít rovnováhu mezi historickou a moderní linkou. „Tento nový směr bude zformován v Assassin’s Creed Shadows, které položí základy této příběhové evoluce, jež se bude v následujících letech rozvíjet,“ uvedl Coté.
Nová moderní protagonistka Layla Hassan se stala jen částečnou náhradou za Desmonda a nedokázala plně obstát, přičemž se celá moderní linka stávala stále více nekonzistentní. Podle Cotého bylo rozhodnutí ukončit Desmondův příběhový oblouk obtížné, načež se snažili najít v moderní lince základy, ovšem konflikt mezi templáři a asasíny byl redukován jen na snahu získat artefakty, vyprávění bylo předvídatelnější a přitom byla odváděna pozornost od zkoumání historie. To vedlo až k tomu, že moderní linka začala být vnímána jako něco druhotného, dokonce až jako vedlejší úkol, než jako nedílná součást zážitku, shrnul Coté reakce hráčů i recenzentů. A navíc počet dílů a trvání série znamenalo obtížnější vstup pro úplné nováčky. Nyní se vývojáři snaží o obnovení rovnováhy, aby moderní linka posílila tu historickou, zatímco bude historie navrácena do středu zážitku. „Moderní linka se bude zabývat hlubšími tématy paměti, identity a autonomie, tím, jak minulost utváří to, kým jsme, a jak může ovládání této minulosti ovlivnit naši budoucnost. Tato témata nám umožní zamyslet se nad současnými otázkami – svoboda versus kontrola, síla poznání a napětí mezi individualitou a konformností – to vše optikou historie,“ vysvětlil.
Počínaje Assassin’s Creed Shadows budou nové hry, jichž není v plánu zrovna málo, integrovány do velkého hubu, který byl už dříve představen pod názvem Assassin’s Creed Infinity. Právě zde by se měla moderní dějová linka odehrávat. Coté se rovněž ve svém povídání k odkladu Shadows z listopadu na únor, jelikož si je dobře vědom, že má Ubisoft s vydáním hry jen jednu šanci, a proto musí překonat očekávání. Jak to dopadne, se dozvíme 14. února 2025 na PC, PlayStationu 5 a Xbox Series.