Jedním z prvních velkých letošních titulů byl návrat série Prince of Persia od Ubisoftu v podobě Prince of Persia: The Lost Crown, který se však vydal trochu jiným směrem než předcházející díly série a vsadil na metroidvanii. Hra sbírala pochvalné recenze – včetně té naší – a dalo by se říct, že po pozdějších nezdarech během roku má Ubisoft za letošek alespoň jeden opravdu pozitivně hodnocený titul. Dobrá hodnocení, ba dokonce pomýšlení na možnost uspět v některé z kategorií na The Game Awards, ovšem ještě neznamenají, že byl naplněn prodejní potenciál a představy samotného Ubisoftu. A přesně na to došlo dle francouzského novináře Gautoze, jenž se o zákulisní informace podělil ve svém pořadu Origami na YouTube. O překlad z francouzštiny do angličtiny a shrnutí toho nejzákladnějšího se pak postarali uživatelé na fóru ResetEra. Tím hlavním je zatím neoficiální zpráva, že tým pracující na The Lost Crown ve studiu Ubisoft Montpellier již neexistuje a že bylo zamítnuto i týmem navrhované pokračování.
J’ai entendu ou lu „la meilleure prod‘ de ma vie“ trois ou quatre fois en un week-end à propos du développement de PoP The Lost Crown. Tour à tour espoir d’une autre manière de créer et zone de réhabilitation pour gens crâmés par BGE2, l’équipe a été dissoute par Ubisoft. https://t.co/FFz9cfm4xj
— Gautoz (@gautoz) October 22, 2024
Gautoz je označován za důvěryhodný zdroj, přičemž informace mají pocházet hned od několika zaměstnanců Ubisoft Montpellier. Nehledě na to se snaží další podrobnosti zjistit i známý insider Tom Henderson, který však zprávu citoval s tím, že by takovou skutečností vůbec nebyl překvapen. Vývojáři měli přitom práci na The Lost Crown označoval jako nejlepší projekt ve svém životě, dokonce mělo jít o maják naděje pro vyhořelé vývojáře pracující ve stejném studiu na Beyond Good & Evil 2. Interně ovšem mělo být o osudu hry, týmu i pokračování rozhodnuto už pár týdnů po vydání a už na jaře bylo jasné, že pro The Lost Crown vše skončí s vydáním DLC a kosmetických doplňků, jelikož nebyla splněna očekávání.
Navzdory tomu se někteří vývojáři údajně pokusili zabojovat a přišli s návrhem na pokračování, které však nebylo schváleno. Dalším zdůvodněním bylo poněkud paradoxně tvrzení, že by vydání pokračování později kanibalizovalo dlouhodobé prodeje první hry. Kromě toho byla snaha ještě o schválení dalšího rozšíření, ale ani to nakonec nevyšlo, jelikož Ubisoft potřeboval vývojáře u jiných projektů, což mělo dle Gautozových zdrojů vést k rozpuštění týmu. Zatím nebylo vydáno žádné oficiální vyjádření, ani se neozval jiný zdroj či někdo z vývojářů. Ovšem je pravdou, že u Ubisoftu by tento postup asi mnoho lidí nepřekvapil.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Fakt super, milý Ubisoft. To málo hier, čo sa vám podarí, zrušíte. Tie blbosti, čo sú rok čo rok to isté, tie pokračujú ďalej. Presne opačne. A tak ste aj dopadli.