Když se na trh blížil Astro Bot, domníval jsem se, že největší výzvou bude pro vývojáře ze studia Team Asobi a Sony přesvědčit hráče, že jde skutečně o plnohodnotnou hru, která si zaslouží normální cenovku, a není určená jen pro děti. Sám jsem o tom nepochyboval, ale ta skepse byla mnohdy vidět třeba v diskuzích. Jak se zdá, tenhle úkol se autorům povedlo splnit. Novinář Christopher Dring z magazínu GamesIndustry.biz uvedl na svém Twitteru, že konkrétně v Evropě si Astro Bot vedl lépe než jakákoli jiná nová 3D plošinovka za posledních let kromě Maria.
Na žánr, který už dnes dávno nepatří mezi mainstream, měl mít Astro velmi silný start. Podle Dringa se Astro Bot prodává o třetinu lépe než Sonic Frontiers od Segy a o polovinu lépe než Crash Bandicoot 4: It’s About Time od Activisionu. Christopher Dring je přitom známý tím, že má přístup k přesným datům, ale konkrétnější čísla nemá dovoleno sdílet.
Sony se zatím oficiálními prodeji nepochlubila, ale z různých náznaků od autorů i analytiků se zdálo, že si Astro vede opravdu dobře. Ve Spojených státech se v prvním týdnu ocitl na druhém místě v žebříčku nejprodávanějších titulů. Na stejnou příčku Astro dosáhl také v domácím Japonsku. Můžeme jen doufat, že firma čeká na nějaké kulaté číslo a nakonec se podělí o oficiální údaje.
Mimochodem, soundtrack z Astro Bota si můžete poslechnout na Spotify, Apple Music a dalších streamovacích platformách.