Digitální nakupování her je samozřejmě už dlouhá léta zcela běžné, ačkoli mnozí stále nedají dopustit na fyzické kopie, i když dnes jen u konzolových verzí. Čas od času však nastane situace, kdy se hráčům nelíbí, že například z rozhodnutí vydavatele ztratí přístup ke svým digitálně „vlastněným hrám“, což byl třeba případ The Crew, případně nelze nezmínit petici Stop Killing Games. To vede k otázkám, jak moc se mohou hráči spoléhat na to, že jim digitálně zakoupené hry zůstanou, jelikož přesněji řečeno ve většině případů nekupují hru jako takovou, ale pouze licenci k ní. Nejde o nic nového, ovšem nově právě to Steam explicitně uvádí i přímo v košíku před zakoupením.
„Zakoupením digitálního produktu ve službě Steam získáte licenci k jeho používání,“ stojí nyní v košíku pod tlačítkem směřujícím k možnostem platby. Společnost Valve se tak podle všeho s předstihem zařídila a připravila na nedávno schválený zákon v Kalifornii, který vstoupí v platnost příští rok. Na základě zákona AB 2426 budou muset digitální obchody a tržiště od příštího roku zákazníkům jasně uvádět, že svým nákupem získávají jen licenci k digitálnímu produktu, nikoli produkt samotný. Nejde tedy jen o hry, ale i o další digitální obsah, jako je hudba, filmy nebo e-knihy, pokud se skutečně nejedná o zakoupení a „trvalého“ stažení. V opačném případě jim v rámci ochrany spotřebitele hrozí postih a finanční pokuta za klamavou reklamu nebo zavádějící tvrzení ohledně koupě digitálního zboží.
Zatím se však upozornění zobrazuje jen v prohlížeči či desktopové aplikaci, v té mobilní zatím nikoli. To nicméně bude jen otázka času, zvláště když se na tuto skutečnost a povinnost společnost Valve se Steamem připravuje už teď.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Když si člověk koupi nějakou pribehovku která nemá nutnost připojení k internetu, je to vcelku jedno jestli mate digitální či fyzickou verzi, pravděpodobně ji budete moci hrát i za 20-30 let
No ale když si koupíte on-line hru která to připojení vyžaduje, je za prvé úplně jedno jestli mate digitální či fyzickou kopii a za druhé , měli by také vývojáři garantovat na jak dlouho budou hru podporovat ! V případě nedodržení doby vracet část peněz za licenci!
Paradoxně je právě větší šance, že si nějakou hru zahraješ na Steamu za 20 let, než tu samou z fyzického nosiče, který prostě degraduje a přestane fungovat.
Nebo zátoka
Poněkud nedostatečné vysvětlení reality na jedné z největších rakovin herního průmyslu.
Pokud by byla pouze fyzická distribuce i dnes, sotva by mohla malá studia produkovat drobnější hry. Vše by pohltil braindead mainstream.
Ukazka ako jednoducho sa hraci nechaju manipulovat bez vlastneho rozmyslania.
To bude zabavy na internete az niektori jedinci zistia ze nevlastnia ani svoju steam kniznicu, ale maju ju len prenajatu a mozu o nu prist ak sa tak valve rozhodne…
Zkus vymyslet opravdový argument a ne papouškovat nějaký debilní licenční ujednání, které je záměrně sepsané na úkor zákazníka.
A mimochodem warez s patchy počítá. Dělají se rozdílové soubory nebo jak to funguje. Akorát to není tak pohodlné.