Tetris pro NES byl znovu poprvé pokořen

Tetris pro NES byl znovu poprvé pokořen

Legendární hru lze dokončit i jiným způsobem. Podívejte se na restart po úrovni 255

Zdroj: Michael Artiaga
8. 10. 2024

Na začátku letošního roku jsme vás informovali, že teprve 13letý Willis Gibson jako první dohrál Tetris. Řeč byla o verzi hry pro NES a rekord spočíval v tom, že Gibson dokázal hrát tak dlouho, až hra na 157. úrovni podle očekávání zkolabovala. Ačkoliv se do tohoto bodu dokázala dostat umělá inteligence, takže závěr nebyl pro fanoušky překvapením, za živé hráče se to podařilo poprvé právě až Gibsonovi. Byl první, kdo to dokázal, jenže už včera v novinkovém souhrnu jsme mluvili o tom, že se našel další hráč, kterému se také podařilo poprvé dohrát Tetris. Jak toho tedy dosáhl?

O výkonu pro změnu 16letého Michaela Artiaga podrobně informuje magazín Ars Technica a neznalým vysvětluje, že pohled na skutečné dokončení Tetrisu pro NES se může různit. Jedním koncem je Gibsonův výkon na 157. úrovni, hra má ale ve skutečnosti o necelých sto úrovní víc – 255 – které lze s náležitým tréninkem a nemalým úsilím rovněž pokořit. Protože ale hra nezvládá rychlost a kód hry se stává velmi rychle nestabilní, je nutné za tímto účelem hrát opravenou, tudíž neoficiální verzi hry. Jde nicméně „jen“ o úpravu kódu v zájmu toho, aby mohla hra běžet až do zmíněné úrovně 255 a následně se mohl stát onen malý zázrak, o který Artiagaovi šlo, tedy vidět na vlastní oči reset hry a start od začátku.

Na celý záznam tohoto úspěšného pokusu se můžete podívat ve videu výše, to nejpodstatnější se stane v čase 1:21:23, kdy se podaří odstranit poslední řadu na levelu 255 a hra rázem skočí na level 0, což Artiaga náležitě oslavuje. Poté ale hraje dál, ještě další 40 minut, aby skóre navýšil na rekordních 29,4 milionů bodů. Pokus přitom málem skončil nezdarem, když se Artiaga zaseknul na úrovni 235 a nemohl se přes ní dostat. Narazil totiž na glitch, se kterým nepočítal a k tomu všemu spočíval ve dvou problémch – jednak kostky změnily barvu na tmavě zelenou, kterou bylo sotva vidět proti černému pozadí hry a jednak nestačilo obvyklých 10 úspěšně odstraněných řad, aby se počítadlo úrovní zvýšilo. Nakonec musel odstranit neuvěřitelných 810 řad, což by – jak správně počítáte – bohatě stačilo na 81 úrovní.

Ars Technica v závěru ještě podotýká, že za určité konstelace, ale spíš jen v teoretické rovině, by bylo možné Tetris pro NES dohrát až do resetu i v původní, nijak ošetřené verzi hry. Hráč by ale musel nad rámec obrovské pozornosti, kam klade jaké kostky, řešit ještě složení řad a cíleně se vyhýbal takovým kombinacím, které by mohly způsobit pád hry. Má se tedy obecně za to, že Artiagaův výkon je stropem lidských možností, sami ale určitě víte, jak to s těmi limity bývá…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru