Společnost EA nedávno oznámila, že na The Sims 5 nedojde, namísto toho budou nadále pokračovat v rozvíjení The Sims 4. Řeč ovšem byla i o tzv. Project Rene, který byl dlouho považován právě za pokračování, ale nakonec se z něj vyklubala další hra, jež nemá převzít otěže série a stát se nástupcem čtyřky. V této souvislosti jsme se dozvěděli, že v dohledné době dojde k testování tohoto projektu, což se skutečně stalo, jak se svěřila řada zúčastněných hráčů. Ačkoli byli k testu hry přizváni pod podmínkou, že nebudou nic sdílet, dočkali jsme se mnoha poznatků i obrázků, jak už tomu v podobných případech bývá. Jaký tedy je Project Rene, alespoň prozatím v nynější fázi?
Test proběhl na konci září, tentokrát však pouze na mobilních zařízeních, zatímco test na začátku letošního roku probíhal i na PC. Nově sdílené obrázky ze současné verze hry naznačují, že se Project Rene od té doby zřejmě značně proměnil, patrně vyloženě zmenšil, jelikož už jej není potřeba vyvíjet ani vnímat jako velký hlavní díl. Aktuální podoba je podstatně blíže „mobilnímu stylu“, přičemž není momentálně jisté, zda nakonec nebude titul určen jen pro mobily. O své dojmy se na Redditu podělil například uživatel DzXAnt22, jenž shodou okolností sdílel obrázky i videa již ze zmíněného letošního testu, a dodal, že pracuje na dataminu aktuálního testovacího buildu a prototypu, který byl vybraným hráčům a testerům dostupný přímo v rámci aplikace The Sims Labs: The Hub. „Zvolte si svého Simíka – každý z nich je jedinečnou postavou s vlastním příběhem – a připojte se k přátelům a dalším hráčům, abyste společně prozkoumali živoucí pařížskou čtvrť. Získejte nové oblečení z Thrift Shop prací v místní kavárně nebo plněním úkolů. Splňte si přání u fontány na náměstí, objevte skryté sběratelské předměty, seznamte se s místními obyvateli a mnoho dalšího,“ stojí v popisku.
V aktuální testovací verzi a dostupné části hry chybí mnoho obsahu, který byl dostupný v předchozích testech, to ale samozřejmě nemusí nic znamenat pro výslednou hru. Tentokrát zde nebyla ani možnost vytvořit si vlastního simíka, to se má však objevit v příštím testu. Namísto toho zde nyní byli k dispozici čtyři předpřipravení simíci bez konkrétního jména. Po výběru simíka a spuštění hry dojde na představení úkoly, které se každý den mění, přičemž hlavní náplní tohoto testu byla již zmíněná práce v kavárně. Hráči společně obsluhovali přicházející NPC simíky, kteří si mohli objednat kávu, nebo croissant, které bylo potřeba jim připravit a donést. To však mělo být po chvíli velice repetitivní, navíc za objednávky nebylo mnoho simoleonů, tedy tamní herní měny. Další bylo možné získat levelováním, které v rámci testu končilo na úrovni 5, přičemž XP přidává samotná práce, plnění úkolu, mluvení se simíky a ona fontána přání. Outfit kupovaný v Thrift Shopu zatím nebylo možné nijak přizpůsobit, jelikož i ty byly omezeny přednastavením. Na závěr DzXAnt22 přiložil pár screenshotů a poznamenal k nim, že grafika v tuto chvíli působí dost rozostřeně.
DzXAnt22 ovšem nebyl jediným, kdo se podělil o obrázky ze hry, které se vzápětí začaly šířit sociálními sítěmi. A nutno říct, že fanoušci nejsou zpracováním a stylizací zrovna nadšeni. Řadě z nich se nelíbí zmíněný posun k „mobilnímu stylu“ grafiky a srovnávají ji s předchozími úniky, další hře vytýkají celé pojetí a směřování. Ačkoli poslední test zahrnoval jen část hry z hlediska obsahu, změna pojetí stran výtvarného zpracování a stylizace, případně uživatelského rozhraní, je patrná. Samozřejmě nevíme, jak dlouho ještě hodlají Maxis a EA na Project Rene pracovat a kam se v průběhu testů ještě posune, ale v tuto chvíli hráče příliš nepřesvědčil. Otázkou také zůstává, co se nakonec vyklube z projektu Project Stories, který byl vyloženě oznámen jako mobilní hra, a zda EA ukáže i PC verzi Project Rene.
DzXAnt22 sice lákal na další informace na základě dataminingu, byl však předběhnut uživatelkou Sarah Milani, jež na svém Twitteru sdílela poznatky a zmínky nalezené v kódu, přičemž některé prvky a funkce zní rozhodně zajímavě. Na základě souborů a kódu se zdá, že vývojáři pracují na zdravotnických pomůckách pro zajištění mobility, Milani konkrétně zmiňuje invalidní vozíky, a dále přízvuku jednotlivých simíků nebo realistickém rozložení tělesného tuku. Milani rovněž sdílela pár konceptů postav, které by měly mít ve hře vlastní příběhovou linku, a v souborech se dále podle ní nachází spousta dalších skvělých konceptů světa, přičemž předpokládá, že ty později speciálně probere právě DzXAnt22 na Redditu.
Ačkoli je hra zaměřena na multiplayer, přičemž má být možné ostatním hráčům i volat, nikoli jen psát prostřednictvím chatu, singleplayer má být stále jeho součástí, dokonce je pro něj vytvořena hlavní menu. Stejně tak nemá chybět spousta tradičních prvků z předchozích her. Nelze ale samozřejmě automaticky předpokládat, že vše v souborech bude využito či dopracováno do výsledné podoby a hry.