branding
Minecraft, Mojang, Minecraft se dočká oficiální podpory ray-tracingu

Minecraft se dočká oficiální podpory ray-tracingu

Nejde o část zrušeného Super Duper grafického vylepšení. I tak se svět hry mění k nepoznání

Zdroj: Microsoft
19. 8. 2019
Název: Minecraft Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , , , , Žánr: , Datum vydání: 18. 11. 2018

Vývojáři ze studia Mojang už v roce 2017 slibovali, že se Minecraft dočká výrazného grafického vylepšení. Balíček, který byl vtipně označován jako Super Duper Graphics Pack, sliboval lepší textury, propracovanější systém světla a stínů, nové animace trávy či větví stromů a celkově – bez úplného popření původního vizuálního stylu – výrazné vylepšení atmosféry a herního zážitku. Vydání updatu ale bylo několikrát odloženo a minulý týden se fanoušci Minecraftu oficiálně dozvěděli to, čeho se obávali – Super Duper Graphics Pack byl zrušen. „Byl to velmi ambiciózní projekt, který měl vtisknout Minecraftu novou tvář, jeho implementaci ale bohužel stálo v cestě mnoho technických překážek,“ napsali vývojáři v blogovém příspěvku. Pokud vás tato zpráva rozesmutnila, nemusíte ale skepsi propadat úplně – Mojang ve spolupráci se společností NVIDIA totiž připravuje oficiální implementaci a podporu ray-tracingu, díky čemuž se Minecraft přeci jen změní oficiálně a bez modifikací k nepoznání.

„Technologie ray tracing je středobodem toho, o čem uvažujeme jako o další kapitole Minecraftu,“ říká creative director Saxs Persson v novém videu. „GeForce RTX dává Minecraftu zcela novou atmosféru. Například bloky zlata jsou v normálním Minecraftu žluté, s ray tracingem ale vyniknou všechny odlesky a v blocích se zrcadlí i mobové,“ popisuje Persson nadšeně. V tomto případě ale dají obrázky za tisíc slov a nutno potvrdit, že aplikace efektů spojených s ray tracingem skutečně činí z Minecraftu alespoň na pohled zcela unikátní záležitost. Jak už padlo výše, ani v tomto případě není zájmem lidí z Mojangu, aby se jakkoliv měnila původní pixelová estetika hry, v kombinaci s novými stíny, odlesky barev a nakonec i lehce kýčovitými slunečními paprsky však Minecraft doslova láká k vyzkoušení, i když jste ho třeba už roky nezapnuli.

Není třeba vysvětlovat, že se toto vylepšení týká výhradně PC verze a těch, kdo disponují stále ještě poměrně drahou RTX grafickou kartou. Přesto vývojáři ve svém prohlášení uvádí, že myslí i na ty, kdo nemají tak výkonnou sestavu, anebo prostě hrají Minecraft na jiné platformě.

V porovnání s jinými hrami, které s podporou ray tracingu přišly, má pak Minecraft tu výhodu, že na hře vidíte i sebemenší zlepšení. V porovnání s Battlefieldem V nebo Rise of the Tomb Raider – tedy hrami, které perfektně vypadají už v základu a ray tracing přidává k už tak skvělému výsledku jen „něco“ navíc – tak skutečně můžete na první pohled pojmenovat, co se zlepšilo. Situace kolem Minecraftu tedy připomíná spíše podporu ray tracingu v Quake 2, kde jsou změny rovněž velmi výrazné a hraní ozvláštňují větší měrou. Jmenovitě se tedy v Minecraftu můžete těšit na měkčí stíny, přímé paprsky slunce, procházející skrze objekty i průhledné či poloprůhledné bloky. Dále difuzi světla – tedy vržené odlesky, včetně zachování barevného tónu, což je hodně patrné třeba na lávě, ledu, nebo barevných kobercích, odrážejících se do stěn. A nakonec je tu i realistická voda, která sice zachovává pod zčeřenými vlnkami drobné náznaky pixelové grafiky, ale s realistickým odleskem objektů nad hladinou působí jako ze hry s realistickým výtvarným stylem.

V závěru asi není třeba vysvětlovat, že se toto vylepšení týká výhradně PC verze a těch, kdo disponují stále ještě poměrně drahou RTX grafickou kartou. Přesto vývojáři ve svém prohlášení uvádí, že myslí i na ty, kdo nemají tak výkonnou sestavu, anebo prostě hrají Minecraft na jiné platformě. „Dlouhodobě pracujeme také na přidávání grafických vylepšení pro zařízení, která ray tracing z vlastní povahy nepodporují. Odezva komunity na zrušený Super Duper update nám dokázala, že je o něj zájem, takže i nadále pracujeme na vylepšování možností našeho grafického enginu Render Dragon,“ uvádí vývojáři. Ani v tomto případě se ale s hráči nepodělili ani s přibližným datem uvedení těchto, či výše popisovaných změn. Čekání se ale soudě podle obrázků opravdu vyplatí.

Watch Dogs: Legion, Ubisoft, Watch Dogs: Legion nabídne 20 odlišných verzí příběhu

Minecraft v tom není sám

Minecraft není jedinou hrou, jež se před startem Gamescomu chlubí podporou ray-tracingu a toho, co nová technologie nejvýkonnějších grafických karet od Nvidie dokáže. Jednoduchá grafika sice může znamenat nejvýraznější krok vpřed, ale i ostatní a graficky na první pohled bohatší tituly se mohou pochlubit změnou k lepšímu. Hezčími a reálně počítanými odrazy světla se bude moci pochlubit například RPG Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 i Call of Duty: Modern Warfare. V případě letošního dílu série CoD pak platí, že ray-tracing bude dostupný v příběhové kampani a v multiplayerovém režimu Gunfight. Posledním zajímavým titulem, který jistě může potěšit majitele RTX karet, je Watch Dogs: Legion. Tato městská akce z tria zmíněných AAA titulů přináší pravděpodobně největší posun kupředu, což je nejvíce viditelné po dešti, kdy se v kalužích odrážejí neonové nápisy.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru