V průběhu včerejšího dne vydal Ubisoft překvapivou zprávu o zrušení online prezentace Assassin’s Creed Shadows na Tokyo Game Show. Stalo se tak těsně před zahájením tokijského veletrhu a hráči se pochopitelně ptali, co to znamená. Kromě zmínky o „mnoha různých důvodech“ ale nebyl francouzský gigant nikterak konkrétní a i nadále můžeme o motivaci k tomuto kroku spekulovat. Na základě nových informací od redakce magazínu Insider Gaming se však zdá, že problémy mohou být poměrně vážné a ve vzduchu visí i potenciální odklad hry.
Insider Gaming totiž od svých zdrojů zjistil, že měla být zrušena všechna novinářská preview naplánovaná na příští týden, což by byl další nečekaný a neobvyklý krok. Nestává se totiž příliš často, že by velké společnosti o překot měnily své plány, pokud by k tomu neexistovaly opravdu pádné důvody, proto i v úvodu zmiňované myšlenky na odklad hry jsou rozhodně na místě.
Assassin’s Creed Shadows se prozatím nedočkal nikterak kladného přijetí. Naopak, hra původně prezentovaná jako historicky přesná narazila kvůli nejasnostem o životě a osudu jednoho ze dvou hlavních hrdinů, černošského samuraje Jasukeho, a na reputaci ji rozhodně nepřidaly ani podivně sestavované artworky z jiných děl sehnaných na internetu. Za některé z přešlapů se Ubisoft už stihnul omluvit a pozměnil také svůj postoj k prezentování hry coby historicky přesné záležitosti – vývojáři zdůraznili, že jde o fikci – ve finále to ale nemuselo stačit.
Uvidíme tedy, jakým směrem se celá kauza vyvine a zda se Ubisoft k těmto záležitostem vyjádří.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nepomáha im ani čerstvo predstavená Ghost of Yotei od Sucker Punch. O tú bude rozhodne väčší záujem ako o AC: Shadows. Síce.. hráči sú nevyspytateľní. Ja napríklad som zvedavý aj na AC: Shadows, ale som si vedomý, že nič extra a nič tak dobré ako séria Ghost of… to nebude.
Samo o sobě to nezní nějak kontroverzně. Problém je, že jediná takto v půli rozbitá brána Tori je v Nagasaki jako vzpomínka/památník na jaderný výbuch.
Takže Ubisoft má sošku s ekvivalentem dvojčat s letadly či brány „Arbeit macht frei“, tak moc nevkusné to je.
Ta soška byla představena před týdnem, ačkoliv jde samozřejmě o produkt s licencí Ubisoftu, je to sběratelská figurka, která není součástí žádné edice hry. Nikdo tu figurku zatím nevlastní a není nic jednoduššího, než ji prostě z nabídky s nějakou omluvou vyškrtnout, kdyby Ubisoft narazil na nějaký problém ze strany Japonska. Navíc, tobě někdo na internetu řekne, že „jediná takto v půli rozbitá brána Tori je v Nagasaki“, tak to tak bereš, ale ona to není tak úplně pravda. Jsou brány, které mají oba sloupy, ale jsou uprostřed přerušené.
Můžeš se podívat, já nevím, třeba na tenhle obrázek – https://ctrlv.cz/Fh4O – a racionálně posoudit, že inspiraci spíš čerpali odsud. Resp., ta figurka sedí na doslova identickém sloupu této brány, nikoliv na sloupu brány z Nagasaki. Jasně, můžeme se bavit o tom, že takhle rozdělená brána by měla být vždy prezentovaná kompletní, s oběma sloupy, protože jde stále technicky vzato o jeden celek, ale tím se vracím k tomu, že tohle ten důvod za mě spíš nebude. Rozhodně by kvůli něčemu takovému nerušili logistický hell v podobě preview eventů pro novináře.