branding
The Resistance je jako čínská obdoba Call of Duty

The Resistance je jako čínská obdoba Call of Duty

Otevřel Wukong cestu dalším hitům? Trailer střílečky z druhé čínsko-japonské války zaujme

Zdroj: Hoothanes
26. 9. 2024

Rodí se v Číně po Black Myth: Wukong další zajímavý titul, který by mohl oslovit a zaujmout i západní hráče? Možná by se to mohlo podařit válečnému titulu s názvem 抵抗者: the Defiant, přičemž původní čínský název je v tuto chvíli do angličtiny překládán jako The Resistance, oficiální varianta ale není zatím známa. Hra byla společně s prvním trailerem oznámena před týdnem, pracuje na ní studio Hoothanes a zatím působí jako čínská odpověď na sérii Call of Duty, což zaznívá i v článcích zde na západě. Zaujmout může třeba už samotným zasazením, které ve hrách absentuje.

Dle vývojářů trailer zobrazuje skutečný gameplay a ukázky přímo ze hry, nejde o nic předrenderováno. Zatím je však hra teprve v rané fázi vývoje, a proto upozorňují, že záběry nereprezentují výslednou kvalitu. The Resistance je každopádně válečnou akcí z pohledu první osoby, která může na první pohled připomínat právě díly Call of Duty zasazené do 2. světové války, to ovšem není přesně to, co hra zpracovává. Titul je zasazen do Číny 40. let 20. století, konkrétně do druhé čínsko-japonské války mezi Čínskou republikou a Japonským císařstvím. Ta vypukla 7. července 1937 a trvala až do 2. září 1945, proto je brána právě i jako součást 2. světové války.

V The Resistance hráči dle očekávání stanou na straně Číny coby příslušníci odboje a se zbraní v ruce a bohatou artilerií v záloze projdou různými bojišti napříč zemí a konfliktem, ale také se pustí do špionáže a řešení různých hádanek. To vše má nabídnout velice pohlcující zážitek a pocit, že nejsou jen účastníky tohoto (herního) konfliktu, ale že v rámci něj píší historii. Dá se předpokládat, že ačkoli pro západní hráče může jít o zajímavé zasazení právě díky své atypičnosti, ti japonští zpracováním těchto společných a nepříjemných okamžiků dějin příliš nadšeni nebudou, když už je nyní hra označována jako anti-japonská. „Je to pocta těm, kteří strávili své životy bojem za osvobození čínského lidu,“ hlásají vývojáři, dá-li se věřit automatickému překladu z čínštiny. To navíc doprovodili i jakousi básní:

我们都不曾见过那黑暗的岁月
我们也不曾经历那生死的诀别
只因我们所身处的现世
是他们用信仰与生命换来

他们都有名字
有的被铭记
更多的却淹没在历史的长河中
他们是抵抗者

Ani jeden z nás nezažil temná léta,
neviděli jsme rozchod života a smrti,
neboť za svět, v němž žijeme,
obětovali svou víru a životy.

Všichni mají jména,
na některé se vzpomíná
a mnozí se ztratili v toku dějin.
Jsou to členové odboje.

Zdá se, že studio ani samotná hra nemají v tuto chvíli žádnou oficiální stránku, ostatně i YouTube kanál, na kterém byl trailer publikován, je čerstvě založený a společně s popiskem nikam dál neodkazuje. Musíme se tedy spolehnout jen na informace z čínských webů a samozřejmě na to, čeho si lze povšimnout přímo ve videu. V něm se ocitáme na bitevním poli v městské zástavbě i v přírodě, nechybí ani důležitá místa jako vlakové nádraží nebo jakási továrna. Vidíme tichý postup mezi vagóny nákladního vlaku, kradmé zabití ze zálohy i střet na blízko, akci v autě z pohledu spolucestujícího, ale také infiltraci obydlené oblasti a vyrušení nějaké nepřátelské schůze. A pak samozřejmě spoustu střílení.

V komentářích pod původním trailerem v tuto chvíli čínští hráči kromě chvály řeší i otázku, za koho přesně a proti komu však budeme v rámci odboje hrát. Zaznívají zde zmínky o Kuomintangu (KTM) a Wang Ťing-wejově loutkovém režimu, 8. pochodové armádě (Pa-lu-ťün), vývojáři ovšem na tyto komentáře nijak nereagují. Někteří čínští hráči pak mají obavy, aby byla hra věrná historii, nešlo jen o součást komunistické propagandy, případně aby hra skutečně existovala a dosahovala kvalit AAA titulů. Jeden pak poznamenal, že v závěru traileru zazní variace na píseň z filmu 铁道游击队, v překladu zhruba Partyzáni na železnici, což může mít klidně souvislost s dějem hry.

Studio Hoothanes bylo dle čínských magazínů vycházejících z tiskové zprávy založeno 17. srpna 2023 a podle všeho se jedná o jeho první projekt. Vývojáři konkrétně sídlí ve čtvrti Binjiang v Chang-čou, což je zároveň nejlidnatější město provincie Če-ťiang. Ačkoli jde o nováčky, pustili se rovnou do vývoje na Unreal Enginu 5 a investici do nich učinila společnost Hangzhou Yanhun Network Technology Co., o níž lze něco málo najít, neboť stojí za dobře hodnocenou mobilní hrou Ninja Must Die. Pro nás ale bude samozřejmě podstatnější, jak se bude dařit přímo studiu Hoothanes s vývojem této hry.

The Resistance působí ambiciózně a už nyní dokázalo západní hráče zaujmout, zatím však není známo, zda se vývojáři hodlají vydat stejnou cestou jako studio Game Science stojící za Wukongem a jak budou svou hru nabízet zbytku světa. Některé čínské zdroje udávají vydání už v roce 2025, nejsou však známy konkrétní platformy ani způsob vydání.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru