Dva týdny po vypnutí serverů hry Concord a odstranění titulu z knihoven hráčů na PC i PlayStationu, přináší magazín Kotaku zprávu o aktuálním stavu studia Firewalk i budoucnosti neúspěšného projektu. Redaktoři zmíněného webu anonymně vyzpovídali několik zaměstnanců a zjistili několik důležitých věcí. V první řadě měl ze své pozice game directora odejít Ryan Ellis, který vedl vývoj Concordu a dříve figuroval jako kreativní ředitel Destiny 2 v Bungie. Druhou věcí je pak budoucnost hry, která nemusela být zrušena definitivně. Sami vývojáři spolu s lidmi ze Sony ve zprávě oznamující odstavení serverů uvedli, že se nad budoucností hry zamyslí, což naznačovalo nějaké změny a opětovné uvedení, podle Kotaku ale zatím nikdo neučinil ani jeden krok, který by k takovému vyústění měl vést.
Concord Director Steps Down As Studio Behind Historic PlayStation Flop Waits For Sony’s Decision https://t.co/74ib9SCRUp pic.twitter.com/M0BZvT3qLl
— Kotaku (@Kotaku) September 19, 2024
Co se týče odstoupení Ryana Ellise, má jít skutečně jen o opuštění role, kterou potenciálně mohl mít i u některého z dalších projektů studia či obrody Concordu. Ellis ve studiu Firewalk nicméně zůstává, ale nyní už bude figurovat pouze jako poradce, což měly magazínu potvrdit tři nezávislé zdroje. Informaci měl Ellis rozeslat zaměstnancům e-mailem a vysvětlit jim, že je sice neopouští, ale že otěže předává někomu dalšímu. Kdo Ellise nahradí, není v tuto chvíli známo, a jak byste patrně očekávali, ke spekulacím se na vyžádání Kotaku nikdo ze studia nebo ze Sony nevyjádřil.
Může to být dáno i tím, že podle zdrojů Kotaku zatím nikdo ve studiu Firewalk neví, co bude dál. Rozhodnutí musí přijít ze Sony, a ta se prý k situaci zatím vůbec nevyjádřila, čímž nechává vývojáře ve velké nejistotě a studio má být v tuto chvíli doslova paralyzované. Dle anonymně poskytnutých vyjádření ale mají být vývojáři velmi pesimističtí, co se obnovy hry týče, a údajně se už studio zamýšlí nad dalším projektem. Přitom ve studiu pracuje kolem 150-170 lidí, takže pokyn k nějaké konkrétní činnosti musí přijít brzy. „Další vývojáři si ale myslí, že kvůli neúspěchu Concordu bude následovat velké propouštění a možná i zavření celého studia,“ uvádí Kotaku s doplňující informací, že Firewalk má být v přepočtu platu na jednoho zaměstnance jedno z nejdražších, které Sony vlastní.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Vyjádření typu „Sami vývojáři spolu s lidmi ze Sony ve zprávě oznamující odstavení serverů uvedli, že se nad budoucností hry zamyslí …“ většinou znamená, že to je pohřbeno. Ať už v herním průmyslu nebo v jiném oboru podnikání – to usuzuji podle mých zkušeností.
Ano, možná by tu hru šlo zlepšit, zapnout servery, atd. Ale muselo by se bojovat se špatnou reputaci hry u hráčů z prvního uvedení hry a to není tak jednoduché prolomit.
Ale v minulosti se už několikrát stalo že byla nějaká hra na nějaký čas pohřbena, v nějaké míře předělaná, přejmenována a za pár let vyšla. Uvidíme, zatím můžeme jen spekulovat o budoucnosti hry Concord, ale realitu poznáme až po nějakém čase.