Když Microsoft v květnu rozpustil studio Tango Gameworks, nikoho v tu chvíli zřejmě nenapadlo, že vývojáři – které k sobě sdružil japonský designér Šindži Mikami – budou moci pokračovat. Pak se ale na scéně objevil jihokorejský Krafton, který učinil Microsoftu nabídku a studio koupil. Spolu s ním i přibližně polovinu zaměstnanců a značku Hi-Fi Rush. Přibližně měsíc po akvizici pak magazín Game Developer přináší rozhovor s generálním ředitelem Kraftonu Changhanem Kimem a vnáší trochu více světla do záležitostí na pozadí, a to včetně pohnutek, které ke koupi studia vedly i očekávání, že pokračování rytmické akce nemusí Kraftonu přinést žádné velké peníze.
‚We don’t think Hi-Fi Rush 2 is going to make us money:‘ Krafton CEO says Tango Gameworks acquisition is about legacy
‚It’s a team that should be encouraged to create something new and continue their journey‘https://t.co/yluFtQlFyZ pic.twitter.com/rfC1kKDcwK
— Game Developer (@gamedevdotcom) September 19, 2024
V první řadě Kim uvádí, že motivací pro koupi studia Tango Gameworks bylo zachování odkazu. „I když jejich hry neprovází žádný obří úspěch, rozhodli jsme se zachránit jejich kreativitu. To bylo důvodem, proč jsme chtěli s tímto studiem spolupracovat,“ uvedl Kim. I proto se prý Krafton snažil získat co nejvíce původních zaměstnanců a sáhli také po značce Hi-Fi Rush, protože si byli vědomi sentimentu a očekávání ze strany příznivců původní hry. Celá operace ale musela být velmi rychlá, aby podle Kima nedošlo až k příliš dlouhé pauze v kariérách vývojářů, kteří se rozhodli získat, což ale bylo složité zejména s přihlédnutím k velikosti Microsoftu a jeho složité struktuře. Podle Kima ale byli lidé z herní divize Microsoftu velmi nápomocní a i na své straně procesy urychlili.
To je ostatně i Kimova odpověď na to, proč neuvažovali o koupi i dalších značek, zejména The Evil Within a Ghostwire: Tokyo. Vše by podle generálního ředitele Kraftonu trvalo neúměrně dlouho a právě čas bylo to, co při koupi Tango Gameworks neměli. „Chtěli jsme týmu pomoci v tom, aby mohli nadále vyvíjet hry, zejména pak Hi-Fi Rush,“ dodal Kim. A pokud byste se ptali, kolik tedy Krafton za studio a jeho značku zaplatil, zatím si budeme muset na konkrétní částku počkat. Celá akvizice ještě není uzavřená, takže ji Kim prozatím komentoval jen tak, že to nebylo ani hodně, ale ani málo peněz. Pak ovšem vysvětlil, že o peníze Kraftonu v první řadě skutečně nešlo, což podtrhnul i tvrzením, že podle něj nebylo Hi-Fi Rush pro Microsoft zrovna ziskovým projektem.
„Neříkám, že bych tu částku znal, je to jen můj odhad. Ale značka byla úplně nová a přinesla nový typ hratelnosti. Vím, že takovou hru by mnoho studií neudělalo, ale my se musíme snažit tento přístup zachovat,“ vysvětlil Kim a svá slova podpořil snahou podporovat kreativitu a dostat se s jednotlivými hrami alespoň do černých čísel. Jinak řečeno, pokud by si na sebe dokázaly budoucí hry alespoň vydělat, Kim by to bral jako úspěch, ani toho ale prý není snadné dosáhnout. Přesto doufá, že bude moci počet zaměstnanců Tango Gameworks navýšit, minimálně prý na počet 100 lidí, ale nevylučuje, že pokud by mělo studio pracovat na více projektech, ještě se zvětší. „Nemohli jsme koupit Tango Gameworks na základě jejich financí a čísel, rozumíte? Upřímně si nemyslím, že nám Hi-Fi Rush 2 přinese spoustu peněz, ale je to součást našeho pokusu. S vývojem her musíme pokračovat s ochotou stavět se výzvám,“ uzavírá Kim.