Od vydání a obrovského úspěchu hry Palworld se mluvilo o tom, zda by některé podobnosti mohly vést k tomu, že společnosti Nintendo a The Pokémon Company zažalují vývojáře z Pocketpair. K tématu se vyjadřovali různí lidé a názory na to, jak by takový případný spor dopadl, se často hodně lišily. Před časem už se někomu mohlo zdát, že je žaloba ze hry, protože samotná společnost Pocketpair se nechala slyšet, že je nikdo z Nintenda nikdy nekontaktoval. To se v tuto chvíli změnilo.
Společnosti Nintendo a The Pokémon Company podaly žalobu na autory Palworldu u soudu v Tokiu. Podle očekávání se odvolávají na porušení svých práv ve vztahu k vlastním dlouho budovaným značkám, které chtějí bránit. Přesto, co padlo v úvodu, není krok bleskem z čistého nebe. Společnost The Pokémon Company se netajila tím, že už v lednu zahájila vlastní interní vyšetřování, zda megahit Palworld nezašel v inspiraci Pokémony příliš daleko.
Žaloba podle Nintenda a The Pokémon Company požaduje, aby Pocketpair neporušoval práva zmíněných společností a současně žalující strana žádá náhradu způsobené škody. Společnost Pocketpair se zatím k těmto právním krokům nevyjádřila. Šéf studia Takuro Mizobe byl ale v minulosti poměrně sebevědomý, když byl tázán na to, zda se podobného kroku ze strany Nintenda obává. Nintendo odmítlo nad rámec oficiálního tiskového prohlášení přidávat další komentáře. Může jít například o nápadnou podobnost některých palů.
Update: Společnost Pocketpair reagovala na žalobu. V tuto chvíli neví, které konkrétní patenty měla porušit, a nemá k dispozici podrobnosti. Ve vyjádření stojí, že Pocketpair je malá nezávislá herní společnost sídlící v Tokiu a jejím cílem vždy bylo vytvářet zábavné hry. O to se budou dál snažit, protože podle prohlášení ví, že jejich hry přinášejí radost milionům hráčů po celém světě.
Pocketpair označuje Palworld za překvapivý úspěch pro hráče i pro studio. Firma podle nich byla ohromena úžasným ohlasem a dál pracuje na vylepšování titulu. Podle studia Pocketpair je škoda, že bude nyní nucené kvůli soudnímu sporu věnovat značnou část času záležitostem, které s vývojem nesouvisejí. Tým ale údajně udělá maximum pro to, aby vývojáři nezávislých her nebyli odrazováni od realizace svých nápadů.
Pocketpair se omluvil fanouškům za starosti, které jim zpráva mohla způsobit. A poděkoval za setrvalou podporu.
Pokračuje původní zpráva: O podobnostech a odlišnostech Pokémonů a Palworldu toho jinak bylo v minulosti napsáno už mnoho. Ostatně stačí zavítat do našich starších článků. Ani různí právníci se dříve nedokázali shodnout v tom, kdo v případném sporu bude tahat za delší konec provazu. Jisté ale je, že může jít o velké peníze. Palworld patří mezi nejúspěšnější hry letošního roku. Debutoval v lednu na PC a Xboxu. A žaloba paradoxně přišla ve chvíli, kdy má být na spadnutí slavnostní oznámení portu pro PlayStation.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Palworld nepriniesol absolutne nic vlastné, len bez hanby vykradli ine hry a prizivili sa na popularite inej znacky. Nech je nintendo akokolvek „zle“(vsetky zaloby boli mimochodom opravnene), v tomto pripade nejde fandit autorom palworldu. Ukazka ze len kopirovat 1:1 sa nevyplaca, pri takom Temteme mali aspon snahu si overit na co ma nintendo patenty a k tomu vytvorit vlastne priserky. Ako pise lukas podomnou, inspiracia a bezhlave kopirovanie je obrovsky rozdiel.
Pocketpair si malo overit patenty a vymysliet nieco vlastne, nie len bez hanby vykradnut cudziu tvorbu. A to som sa sam pri palworlde na cca 20 hodin zabavil, ale neexistuje vesmir v ktorom ich budem obhajovat za ich lenivost.
K tomu ostatnemu sa nevyjadrujem radsej, to znie ako by si chcel doslova obhajovat kriminalnikov..ktorych nintendo zazalovalo plnym pravom.
Čím přesně se Palworld podobá Pokémonům? Reálně mě to zajímá. Protože lovení roztomilých příšerek a používání v soubojích má tři prdele her včetně takovýho World of Warcraft. A teda ve světě, kde máme tisíce a tisíce her, filmů, seriálů, artu atd… udělat nějakou originální potvoru už skoro ani moc nejde.
https://www.gamesradar.com/games/survival/amid-the-palworld-dispute-one-analyst-says-nintendo-only-strikes-when-it-wants-to-because-it-could-have-sued-half-the-gaming-industry-back-in-2017/
„They have a patent on when you have an isometric view, and then a character is covered by a tree, for example, the character can still be seen as a shadow,“ Toto says. „This is in like every single isometric game. They had the desire back in 2017 to spit in Colopl’s bowl, and came up with these patents.“
Zbytok hry je preistotu okopirovani 1:1 z inych hier.
Nintendo si chrani svoje znacky, nevidim v tom najmensi problem a vsetky zaloby ktore mali boli maximalne opravnene. Ja skor nechapem preco ma niekto potrebu obhajovat kriminalnikov alebo v tomto pripade lenive studio, ktore doslova vykradlo ine hry.
Přečti si tohle a pak si běž zahrát čtyřicátou generaci stejných pokémonů na deset let starým glorifikovaným telefonu jménem Switch. Loučím se.
Mimo to vsade som pocuval ake su posledne pokemon hry otrasne a palworld je lepsi a bla bla. Nedavno som sa konecne dostal k nintendu switch a po tom co som skusil posledne dve hry..ohlasy z internetu uz nikdy neberiem vazne, vacsina hatu su vylozene lži. Bavil som sa neporovnatelne viac ako (nielen)pri palworlde.
Takže minimálně s nekvalitou poslední hry souhlasim. Oni taky psali, že Arceus je test na to, jestli vydat obdobnou hru z hlavní série a ty hry měly mezi sebou rok. Takže oni ani rok před vydáním nevěděli, jestli Scarlet a Violet vyjde a testovali si to na spin-offu, kterej dělá všechno líp. Takže se ani nedivím.