Test Drive Unlimited Solar Crown, Nacon, Test Drive se stále topí v technických problémech

Test Drive se stále topí v technických problémech

Autoři slibují nápravu i kompenzace, ale chyby přetrvávají a odškodné stále neupřesnili

Zdroj: KT Racing
16. 9. 2024
Název: Test Drive Unlimited Solar Crown Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr: Datum vydání: 12. 9. 2024

Po víc než týdnu od debutu gold verze je Test Drive Unlimited Solar Crown už několik dní k dispozici úplně všem hráčům. Pokud byste si ale mysleli, že se situace se špatnou konektivitou dramaticky zlepšila, nebo se něco změnilo od naší recenze, bohužel byste se mýlili. Hráči se nadále potýkají s problémy se servery a narážejí i na další technické překážky. Sám jsem se ze zvědavosti v posledních dnech opakovaně ke hře vracel – i několikrát denně – a ani o víkendu nebylo výjimkou, že jsem se do hry nemohl vůbec přihlásit, případně jsem byl krátce po vstupu do Hongkongu zase odpojen. Znovu se s tím pojí také špatné ukládání a ztráta postupu. Do podrobností nemá smysl zacházet, vše najdete v naší recenzi.

Důležitější teď z našeho pohledu je, že se o víkendu opět ozvali vývojáři, aby na tuto situaci alespoň nějak reagovali. Ostatně pod každým jejich příspěvkem třeba na Twitteru si na neutěšený stav hráči v hojném počtu stěžují. Nový příspěvek na Steamu se věnuje serverům, optimalizaci, kompenzacím i chystaným updatům. Autoři připomínají, že hra vyšla oficiálně 12. září a jde podle nich o vyvrcholení 6 let práce víc než 90 lidí. Tým uznává, že od 5. září, kdy vyšla gold verze, to nejde se servery podle jejich představ. Vývojáři ujišťují, že se problémům s připojením a odpojováním naplno věnují od prvního dne. Tvrdí, že většinu problémů se povedlo vyřešit, ale některé přetrvávají. Upřímně netuším, jak jsou na tom ostatní, když nepočítám ohlasy na internetu, z nichž je těžké soudit a dělat závěry, ale já osobně mám pocit, že se po náznacích zlepšení po vydání základní verze opět s větším počtem hráčů situace spíš dramaticky zhoršila. Někdy uvíznete na hlášce s proxy, někdy v loadingu, někdy při marné snaze hru uložit nebo navázat přerušené spojení se serverem. Vyhazování ze závodů je opět běžnou součástí zážitku.

Pokud jde o nedávno slíbené kompenzace, nedozvěděli jsme se k mému překvapení stále nic konkrétního.

Podle studia každý den od vydání gold verze dosáhli nového maxima současně připojených hráčů. Servery a databázi to opakovaně vystavilo nové výzvě. I když podle autorů playtesty a bety pomohly částečně připravit se na tyto problémy, některé věci mohlo podle nich odhalit až skutečné vydání. Některá řešení musejí autoři nejprve testovat, aby se ujistili, že nepřinesou jiné vedlejší problémy, což celý proces komplikuje a prodlužuje. Tým chce také řešit potíže průběžně a nedělat pokud možno velké odstávky na několik hodin. I když opět mám z praxe pocit, že je často hra hodiny nedostupná v odpovídající kvalitě, takže to podle mě vyjde na stejno, jako ji vypnout plánovaně. Studio nepolevuje v práci a má chystat další zlepšení. V některých případech to může znamenat nutnost stáhnout patch, nebo servery na čas odstavit.

Pokud jde o nedávno slíbené kompenzace, nedozvěděli jsme se k mému překvapení stále nic konkrétního. Autoři znovu potvrdili, že odškodného se dočkají všichni, kdo se stali obětí problémů a chyb. Zejména pak podle svých slov vývojáři myslí na majitele gold verze, kteří nemohli pořádně hrát od slíbeného 5. září. Podle týmu se hráči zajímají o povahu kompenzací a studio chce, aby odpovídaly způsobené frustraci. Ale na druhé straně odškodné nesmí podle nich být nespravedlivé k těm, kterých se chyby netýkaly, a nesmí podle týmu narušit jedinečný progress hry. Zde jim nepochybně jde o ekonomiku hry a zdejší záměrně pomalý způsob získávání XP, peněz a aut. Ačkoli je podle týmu příliš brzy potvrdit, jaké kompenzace budou (vážně?!), máme si být jistí, že nepůjde jen o virtuální peníze nebo hadříky pro avatary.

Mezitím se autoři podělili o „tipy“. Pro hráče na PC i konzolích ale mají jen naprosto banální rady.

Dále se řeší vedle konektivity a serverů také optimalizace samotné hry, její grafika a framerate, říkají vývojáři. Od prvních testů se podle nich hra výrazně zlepšila, ale někteří hráči prý mají pocit, že je tu stále prostor pro zlepšení. No ne… Pracuje se proto na velkém updatu, který má zlepšit vizuální kvalitu. Podrobnosti se ale dozvíme až později. Mezitím se autoři podělili o „tipy“. Pro hráče na PC i konzolích ale mají jen naprosto banální rady. Na PC si mají updatovat drivery a na konzolích máme experimentovat s grafickými módy. Tým připomíná, že tu máme na výběr mezi 1440p a 30fps, respektive 1080p a 60fps. Framerate i grafika se mají dál zlepšovat. To by chtělo jako sůl, protože na konzolích není framerate vůbec stabilní a o detailech grafiky snad nemá smysl ani mluvit. Na PC si hráči zase stěžují na tragickou optimalizaci a neadekvátně vysoké nároky na výkon. Grafická optimalizace je ale podle studia nadále prioritou společně se servery.

Jinak autoři lákají na první velký patch pro PC i konzole, který přinese přes 300 oprav. Má řešit chyby, reagovat na zpětnou vazbu i optimalizovat výkon a grafiku. Zlepší také kompatibilitu s některými periferiemi a ovladači. Těšit se v dohledné době máme rovněž na další vývojářský deníček, který se bude věnovat i problematickému launchi.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru