Zkratky. Snadný cíl. Neschopnost udělat si vlastní názor. Nedostatečná komunikace. Zloba. Nepochopení. Jako ohraná deska opakující se bezobsažné výkřiky. Naprostý zmatek v termínech. Lži. Kopání kolem sebe. Překombinovanost. Zbytečná odvaha. Odladění. Nasycenost trhu… Mohl bych klidně pokračovat ještě dlouho, abych pomocí několika slov vystihl značně rozervanou náladu kolem hry Concord, výsledek ale bude vždycky stejný. Sony a vývojáři ze studia Firewalk se rozhodli, že pouhé dva týdny po vydání téhle multiplayerové střílečky vypnou servery a zamyslí se nad dalším postupem. Jestli se hra vrátí, není v tuto chvíli jasné, naše recenze by nicméně mohla pojmenovat věci, které by bylo vhodné vylepšit, aby Concord proměnil svůj potenciál v úspěch a přilákal dostatek hráčů, kteří by hru udrželi při životě déle než čtrnáct dní…
Vítejte, Freegunneři
Nestává se zrovna často, abychom recenzovali hru, která to už má spočítané. Přesně to se ale stalo Concordu, který možná s až zbytečnou odvahou vstoupil do vod týmových hrdinských akcí. Bez free to play modelu, za cenu 40 eur a s hratelností, která na první pohled ničím nevybočuje z řady. K mému překvapení se ale hned na začátku stal mnohem větším tématem zvolený grafický styl a design hrdinů, který se projevil, kulantně řečeno, jako velmi specifický. V Concordu se přesunete do vzdálené budoucnosti a navštívíte kouty vesmíru, které ten náš příliš nepřipomínají. I proto tady narazíte jen na hrstku zástupců tvorů, kteří nám jsou podobní, a zbytek tvoří nejrůznější humanoidní mimozemšťani či roboti. Je to ale nepochybně retrofuturistický styl, opírající se o estetiku sci-fi ze 70. a 80. let minulého století, který hráče tak rozdělil a kvůli kterému jsem musel i já nad vzhledem hrdinů uvažovat déle, než bych tak v podobných případech asi obvykle činil.
Zdroj: Sony
Že se Concord nechal inspirovat například u Strážců Galaxie, je zřejmé na první pohled, když třeba Star Child vypadá jako červenější verze Draxe a Lennox je na pohled jen jinak zbarvený ještěří Yondu. I u ostatních postav jsou ale vidět náznaky možných předobrazů, jako například u Tea, který připomíná mladého Kurta Russella nebo herce Michaela Biehna v roli Kylea Reese z Terminátora. Faktem nicméně je, že studio Firewalk nevsadilo na archetypy univerzální krásy a se svou pestrou skladbou 16 hrdinů a hrdinek zariskovalo. Mně osobně se estetika Concordu velmi zamlouvá, nemám problém s tím, že některá postava je obézní, jiná nepředstavuje sexbombu od vedle a další by mohla být moje babička – na to bychom ostatně měli být zvyklí z jiných her tohoto žánru, které k hratelným hrdinům přistupují obdobně. Modely jsou navíc vyvedeny velmi detailně, pěkná je i mimika, detaily částí těl nebo výstroje a povedená je také animace, takže v tomhle ohledu jsem si neměl už od startu na co stěžovat. Jako věc navíc ale vnímám oslovovací zájmena, uvedená u profilu každé z postav, která jsou jen roznětkou zbytečných diskuzí a hlavně – ve hře neslouží žádnému účelu. Pominu-li cutscény, které měly každý týden doplňovat lore a v nichž jednotliví hrdinové vystupují i jinak, než jen jako členové bojového týmu během 5v5 zápasů v multiplayeru, osobnosti postav nejsou ve hře nijak akcentovány.
To nejlepší a nejhorší zároveň
Tím se dostávám k tomu, že hrdinové jsou mnohem důležitější z pohledu toho, jaké mají zbraně a schopnosti, protože to je nakonec to, co vás bude během zápasů zajímat nejvíc. Na místě je rovněž podotknout, že Concord je first-person akcí, takže pokud vás vzhled postav zrovna neláká, máte to štěstí, že je budete sledovat jen skrz zaměřovače vašich zbraní. Ta nejslibnější věc ale spočívá v tom, že si jednak můžete vytvářet vlastní sestavy hrdinů, klidně i z rozdílných verzí identických postav, a jednak už dopředu kalkulovat, jak se budou vzájemně ovlivňovat ve hře. Pokud jste trochu zmatení, vysvětlím, že nemluvím o kombinaci schopností jednotlivých bojovníků v týmu, ale skutečně o vlivu přímo na vás prostřednictvím toho, jaké hrdiny si budete vy sami před respawnem vybírat. Každý hrdina totiž spadá do jedné z šesti kategorií, a ty s sebou přináší týmový bonus, který se zpravidla projevuje jako vylepšení útoku, rychlosti či regenerace zdraví. Vtip je ale v tom, že bonusy postav platí i poté, kdy zemřete a pustíte se do boje s jinou postavou, takže je lze vršit na sebe a posilovat schopnosti další a další postavy, kterou si vyberete posléze.
Názorně by se to dalo vysvětlit tak, že když začnete hrát za postavu Haymar, která spadá do kategorie Warden, automaticky se u ní aktivuje týmový bonus v podobě delšího dostřelu. Po smrti si nicméně můžete vzít Star Childa, který se ohání brokovnicí, prodloužit účinek téhle zbraně vhodné převážně na boj zblízka, a protože se jedná o bojovníka ze třídy Breacher, připisuje ještě týmový bonus v podobě rychlejšího cooldownu poměrně podstatné funkce úskoku. A pak můžete sáhnout třeba po typickém střelci Teovi, který už má v tuhle chvíli posílený dostřel, zrychlený cooldown pro úskoky a přináší do hry snížení zpětného rázu zbraní. Ve finále tak můžete mít všech šest bonusů na jedné postavě během zápasu, a tím výrazně měnit způsob i efektivitu vlastní hry. Bohužel, každý z hrdinů má pak už jen dvě aktivní schopnosti, které jsou sice dostatečně pestré, i když v zásadě tradiční, a otevírají plejádu strategických možností, jenže nejsou tak silné a výrazné, aby rozhodovaly zápasy. Jinak řečeno, hrdinové nemají žádnou ultimátní schopnost, známou z jiných podobných her, čímž titul chtě nechtě ztrácí na atraktivitě. Je mi rovněž záhadou, proč ve hře, která nabízí tréninkový režim, testovací time-trialové arény i místo, kde si můžete každého z hrdinů vyzkoušet na bojišti, není přesnější nápověda či tutoriál, který by tohle všechno hráčům jednoduše naservíroval a odprezentoval tak, čím se může Concord lišit třeba od zmiňovaného Overwatche.
Svižné zápasy, možná až příliš…
Co se týče průběhu zápasů, neměl jsem s nimi problém s ohledem na celkové možnosti a variabilitu. Problematičtější je jejich rychlost a relativně nízko nastavené cíle v podobě počtu fragů nebo bodů z režimů, v nichž musíte obsazovat či bránit místa na mapě. Nezřídka se mi proto stávalo, že už náš tým nebyl schopný dohnat výraznější náskok a probojovat se do vyhrocených závěrů, kdy se týmy tahají třeba v prodloužení či momentech náhlé smrti o vítězství. Nic takového v Concordu není. V režimech, kde jde o zabíjení protivníků – tedy variace na deathmatch nebo kill-confirmed – musíte pro vítězství dosáhnout pouhých 30 fragů, což se ve fungujícím týmu podaří zvládnout zpravidla do 6-8 minut. V ostatních módech se pak hraje do 125 bodů, což bývá podobně rychlé, ne-li rychlejší. Proti snahám dotahovat rychle narůstající náskok pak jde bohužel i časté respawnování daleko od bojiště, pomalý běh hrdinů a ve finále i rozlehlost map. I když lokací ke hraní není zrovna mnoho, větším problémem je fakt, že s ohledem na rychlý průběh nemusíte relativně dlouho na nikoho po opětovném vstupu do zápasu narazit. Jistě, pořád se bavíme o jednotkách sekund, maximálně nižších desítkách, ale až příliš často mi přišlo, že vzdálenost vstupuje přímo do průběhu hry a silně ji ovlivňuje.
Nejasné vymezení, co přesně hráči dostanou za prémiovou hru v porovnání s free to play tituly ze stejného žánru, je jeden z největších problémů a překážkou na cestě k úspěchu.
Rozhodně bych proto uvítal kompaktnější mapy a hlavně širší nabídku herních režimů, které by přinesly pestrost a rozmělnily nevyhnutelnou stagnaci zážitku, ke které u mně došlo už za několik hodin hraní. Bavíme se navíc o titulu, za který vývojáři chtěli zaplatit 40 eur, takže bych očekával, že už dopředu bude přetékat obsahem, ke kterému se hráči snadno dostanou. To se ale bohužel netýká ani kosmetických úprav hrdinů a jejich výstroje, které nelze odemykat cíleně, ale jednotlivé předměty získáváte v náhodném pořadí a za obecné plnění úkolů v rámci denních, týdenních i sezónních výzev. Ovšem i kdyby se vám tento obsah zpřístupňoval rychleji, nebylo by příliš o co stát, protože vyjma posledního unikátního skinu, který mění částečně i vzhled postavy, se každý hrdina dočká jen několika barevně odlišených variant oblečení a nejrůznějších doplňků, které však nejsou ve hře příliš vidět. I tohle je z mého pohledu důvod, proč si první hráči mohli na Concord stěžovat a vyjadřovat se hlasitě na konto zvoleného platebního modelu. Nejasné vymezení, co přesně hráči dostanou za prémiovou hru v porovnání s free to play tituly ze stejného žánru, tak vidím spolu s tempem zápasů a dalšími výše vyjmenovanými záležitostmi jako ten největší problém a překážku na cestě k úspěchu.
Do zapomnění
Všechno výše napsané je už ale jen mementem toho, čím Concord mohl být a patrně nikdy nebude. Jak už bylo řečeno v úvodu, vývojáři se po tragickém přijetí a nezájmu ze strany hráčů rozhodli vrátit všem peníze a popřemýšlet nad tím, zda by se dílo – které mělo být ve vývoji 8 let – mohlo ještě v nějaké podobě vrátit. Pokud ano, lidé ze studia Firewalk už nebudou muset řešit například celkovou odladěnost nebo prezentaci, tu mají zvládnutou na jedničku. Zabývat by se příliš nemuseli ani optimalizací, tedy alespoň z pohledu PC verze, protože hra běží plynule i s vysokými detaily, případně si můžete pomoci upscalery. Líbí se mi také zvuky, hudba nebo třeba galaktická mapa, která slouží jako encyklopedie a dá vám vhled do loru Concordu. Nepřeceňuji ji sice, protože koho ve finále zajímá lore v multiplayerové střílečce, ale něčím si člověk to předlouhé čekání na start zápasů kvůli nízkému počtu hráčů musel ukrátit. Zní to trpce? Ono to trpké je, protože vyjma papouškované hysterie kolem hrdinů se jen málokde mluví o skutečných problémech hry a jejích přednostech, na kterých by se za určité konstelace dalo stavět. V PlayStation Plus? Možná. S free to play modelem? To asi spíš…
Možnost vytvářet si vlastní sestavy i z různých alternací identických hrdinů
Zvukový design a hudba
Retrofuturistická estetika 70. a 80. let
Slabá nabídka herních módů
Kvůli nízkým cílům v zápasech se jen těžko dohání náskok soupeře
Absence ultimátních schopností a vyhrocených konců zápasů
Nepříliš lákavý bonusový obsah k odemknutí je ve velkém kontrastu k prémiovému platebnímu modelu
Concord byl v některých ohledech poměrně slibnou hrdinskou akcí, vše ale shořelo na neschopnosti prodat přednosti srozumitelnou formou většímu počtu lidí. Systém týmových bonusů a ovlivňování hry pro ostatní hrdiny je svěžím závanem originality. Hra je slušně vybalancovaná, nabízí pestrou nabídku hrdinů i jejich schopností a je na ní vidět péče stran prezentace, celkové začištěnosti nebo optimalizace výkonu. Zvolený prémiový platební model ale nenabízí dostatek výhod oproti free to play hrám, nabídka módů také není z největších a pocitově chybí i ultimátní schopnosti nebo možnost dostat se do skutečně vyhrocených konců zápasů. Pokud se někdy Concord vrátí, nad tímhle vším by se měli vývojáři zamyslet, design hrdinů je totiž to poslední, co hru skutečně trápí.
No, dopadlo to dobře. A totiž tím, že to propadlo. Jen houšť a větší kapky.
Snad se někdo chytne na rypák – pokud je to vůbec možné – a řekne si – „tudy ne přátelé“. Ale zřejmě už odpovědní v SONY (a nejen tam) dospěli tak daleko, že jim už ani na těch penězích nezáleží. Takže když se to neprodá a nemá to fanoušky, aspoň jsme rozvířili vody.
V „Hrajeme živě Concord“ říkáš Zdeňku jednu větu ohledně postav která mě zaujala: „Když by to všechno byly prsatý holky tak to bude problém a když to budou všechno bílí hetero chlapi jako je Teo, tak to bude taky problém“ – tato věta myslím krásně vystihuje tvůj mindset a obávám se, že jsi, s nadsázkou, podlehl „woke viru“, jak o něm metaforicky mluví Musk. Jako hele, když někdo podlehne propagandě, myslíš si, že to pozná? Že se ráno probudí a řekne si „kurva, já podlehl propagandě!“? Ne, ve většině případů to nepozná a když mu to ostatní budou naznačovat, tak se ještě více v té propagandě které propadl utvrdí . Trochu jako ty, protože sorry, ale celý team bílých hetero týpků není problém, ale robot (tedy kus mechanického kovu), který má svůj pronouns, to problém je – už jen z hlediska logiky. A pak si musíš říct, jaký má ten kdo tuto logiku porušuje, záměr, a zda tento záměr náhodou není ideologický ;). Na druhou stranu uznávám, že ten tlak je velký a jde to ze všech stran, ze všech filmů a her, tak je jasné, že si na „nové normálno“ hodně lidí zvykne a akceptuje ho. Přece to nikomu neubližuje a pár lidem to udělá radost – jak jsi taky poznamenal během streamu. Problém je ale třeba teď nový zákon, který vstoupil od září v platnost ve Skotsku: pokud někoho misgenderuješ, hrozí ti odnětí svobody až do výše sedmi let. Takhle to totiž dopadá, když toleruješ lidi a věci, který bys tolerovat neměl. Němci zpočátku Hitlera taky tolerovali, protože se choval příkladně a nikomu neubližoval.
Mně je třeba úplně jedno co za postavy v té hře je. Pokud je to dobrá hra a dává to aspon trochu smysl v kontextu světa tak je mi to úplně jedno. Hra to nebyla zase tak dobrá, oproti konkurenci předražená a nenaplnila potenciál. Ale asi jsem teda taky podlehl propagandě když neřeším pičoviny a chci si zahrát hru, než abych zkoumal každou postavu ve hře jen abych zjistil, jestli nemá něco co se mi nelíbí. Jestli je woke zvrácenost, tak lidi, který dělají všechno proto jen aby ji odhalili jsou zvrácení úplně stejně a nemají si mezi sebou vůbec co vyčítat. Ty si můžeš v klidu podat ruku s někým, kdo na druhé straně woke propagandu všude chce cpát. Jste oba stejní, jen každej na jiným pólu
Je vtipný, jak to vy apologetici wokeismu vždy vztáhnete na něco malého – jedna postava, jedna hra, jedna věta… Ne, woke je všude a já se nebavím ani tak o Concordu jako o sociálním tématu, které se týká všeho a všech – a teď můžeš přiběhnout a říct, že tě zajímá jen hra a nic kolem jako správný pokrytec který pravděpodobně nebude mít nikdy děti a tudíž mu nezáleží, co tady bude po něm, hlavně si zahrát hru, hlavně si užít, že ano? A ne, tohle nejsou dvě strany sobě navzájem rovné, které proti sobě vedou žabomyší války, žádný dva póly, leda bys chtěl nazvat někoho, komu se příčí fašismus, jako druhou stranu mince jejíž opačná strana znamená samotný fašismus, ale to bys asi neudělal, že ne?
Ano, přesně tak. Stačí mi si hru užít a nic víc nepotřebuju. Od toho totiž ty hry jsou, ale to lidi jako ty už dávno zapomněli. A s tím fašismem, myslím že ti, kterým se příčil fašismus, ale dělali prakticky úplně to stejné jako fašisti byli komunisti. Takže ano, pokud se někomu příčí fašismus a v rámci této nenávisti dělá úplně to stejné co fašisti, tak taky řeknu že jsou to stejný odpadky jen každý na jiném pólu.
Veeky: Já si hry užíval do té doby, než se do nich začali montovat aktivisti, kteří jsou si jisti tím, že vědí lépe než já, co se mi líbí, za jaké postavy chci hrát a jakou optikou bych měl nahlížet na svět. S tím ty ale problém mít asi nebudeš, když jako protipól fašismu stavíš komunismus (tedy jinou podobu naprosto totožného zla), tak potom pro tebe nebude sebemenší problém před podobnými věcmi jednodušše zavřít oči a skutečně si užít hru. Otázka jen je, jak moc upřímný zážitek z hraní to bude, třeba ve srovnání s nějakou hrou, která vyšla před deseti patnácti lety, a byla prosta všech těch socialistických nešvarů, a zda ti náhodou v hlavě při hraní této hry nebude hlodat červíček který ti bude našeptávat, že vlastně hraješ naprostou sračku kterou někdo udělal nikoliv z lásky ke hrám, ale z lásky ke svému genderu nebo své barvy pleti, koneckonců je ale Concord svým způsobem fajn milník ukazující, že když tito woke aktivisté převlečení za herní vývojáře zatlačí na pilu, tak dostanou pořádně po čuni – ztráta osmi let práce a 200 mil. dolarů, to je přece jenom pořádná darda i pro bohaté producenty – a to píšu jen proto, abys mě případně neosočoval z toho, že tady fňukám a brečím, jelikož já ve skutečnosti oslavuji jelikož stojím na straně vítězné barikády – teď mi jen budeš muset poradit, zda jsem prohnilý fašista anebo prohnilý komunista 🙂
Výborně napsáno. Ta propaganda už je tak všeprostupující, že si jí spousta lidí prostě zinternalizovala. A stále nechápe kam to povede (a někde už vede).
Zkusím to vysvětlit ještě jednou, protože si myslím, že ačkoliv jde o věci, které spolu přirozeně souvisí, pořád to jsou dvě odlišné věci.
Na debatě kolem Concordu mi vadí, že ji vedou lidi, kteří se sami usvědčují z toho, že nemají správné informace. Protože mi například vždy vadí, když mi někdo vkládá do úst něco, co jsem neřekl, stejně tak mi vadí, když někdo něco kritizuje, ale vymýšlí si nebo záměrně lže. Objevuje se to v příspěvcích tady, je to na Facebooku, je to v mnoha zahraničních diskuzích. Nevím kdo a kdy nastavil ten pohled, ale ty věci se prostě opakují, aniž by byly pravda. Nechci zabředávat do detailů, ale mluvím o postojích jako – všichni jsou to hnusný transky, podsouvaj ti omnisexualitu, jsou tam samí gayové, není tam ani bílý hetero chlap, je tam někdo identifikující se jako ten a ten, všechno je to záměr, propaganda, failnulo to proto, že je to celý woke, vývojáři zaslouží shořet,… To je to, co mi vadí, protože je to jen lakmus toho, jak podobný diskuze na stejný, ale je skoro vlastně jedno jaký témata probíhaj.
Čili jednoduše – jsem zásadně proti tomu, když někdo činí rychlé závěry vybudované na překrucování a vymýšlení, když používá stereotypy a bezobsažně jen opakuje postoje a názory ostatních, které – i tváří v tvář vysvětlení, že neříká pravdu – ještě považuje za kritické myšlení. A upřímně, vadilo by mi to, i kdybychom řešili naprosto cokoliv.
K čemu jsem velmi tolerantní, je fakt, že se ty postavy nemusí líbit všem. Protože krása není nalinkovaná a nikdo ji nevnímá stejně, dokážu jasně pochopit, že zvolený vizuální styl nekopíruje nějaké jasně definované archetypy hrdinů a jde vlastní cestou. Byl to risk? Ano. Je to jeden z důvodů, proč lidi tuhle hru nechtějí hrát? Jsem o tom přesvědčen. A vůbec na tom nic nemění skutečnost, že mně se tenhle styl líbí. Tohle respektuju, chápu, a zmiňuju to v recenzi. Proč Concord failnul, ale nejsou jen postavy. Placená hra, která nedokáže přijít s jasně definovanými výhodami proti free to play hrám ve stejném žánru, musí zákonitě hledat chybu jen a jen v sobě. Hra, která nedokáže svou nejlepší věc prodat snad v ani jednom videu nebo nějakém tutoriálu ve hře (a to už je taky pozdě), opět může hledat chybu jen a jen v sobě. A ano, v takovém nastavení ještě zobrazovat oslovovací zájmena u postav, je přirozeně roznětkou diskuzí, které proběhly.
K zájmenům jen tohle – jsou zbytečná. Jak jsem napsal, neslouží vůbec žádnému účelu. O těch postavách nic nevíme. I když jsem ochotnej připustit, že i robot může být „živej“, protože sci-fi a roztodivný světy a kdesi cosi, obecně prostě jsou ta zájmena úplně k ničemu. A ano, i mně samotného to na mnoha úrovních dráždí, jen s tím rozdílem, že kvůli tomu nepořádám internetový války, protože to jsou pořád jen postavy ve hře. Nechci to zlehčovat, protože samozřejmě vnímám celkový kontext – je to tam proto, protože je to odraz společnosti – ale zkrátka to asi nevnímám jako riziko pro vlastní sexualitu a postavení na tomhle světě, jako to může vnímat někdo jiný.
A co se týče nákazy woke virem, jak píšeš, já fakt nejsem slepej zastáncem všeho. Pominu-li tu v úvodu popsanou křivdu, který se diskutéři na konto Concordu dopouštěj, i já přirozeně vnímám, jak se ty hranice posouvaj. Relativizace historie nebo třeba snaha i na místech, kde to nedává žádný smysl (Prsteny moci například) usilovat o diverzitu postav, to je něco, s čím nesouhlasím. Jenže zatímco v mnoha případech jsou všichni se vším hned hotoví – a horší je na to poukazovat, když se to v některých případech nakonec stočí k tomu, že ten úvodní rychlej soud byl správnej – pokládám si i zcela upřímný dotazy.
A není to prostě jen něčí uměleckej záměr, ktrej navíc plní to, po čem stejní lidé hádající se o woke věcech vlastně taky chtějí? Tedy, aby se vývojáři mohli sami svobodně rozhodvat, co dělat, a co nedělat? Kdo jsem já, abych tohle zpochybňoval, když to nevím? Musí být za každou hrou, která z jakéhokoliv důvodu přichází například s postavami zastupujícími všemožné menšiny hned řízená někým ze Sweet Baby? Skutečně právě bojuju za něco, co je tak, jak si myslím, nebo si férově připustím, že to takhle být nemusí?
Pak si ale přečtu, že se bojím něco říkat, a že novináři tohle a támhleto. Já, kterýmu i tady lidi po letech vyčítaj, že se x hodin snažil zformulovat svůj názor, proč vidí Exodus stejně jako Concord. I K-D-Y-Ž T-O Z-A-S-E N-E-N-Í P-R-A-V-D-A :)) (Exodus 7, Concord 6).
Ty ale řešíš důsledky, nikoliv příčinu, řešíš estetiku postav, já (a ostatní „bojovníci proti woke“) se ti snažíme vysvětlit, že ta estetika slouží nějakýmu záměru – ve streamu to tam psal někdo do chatu: „že ty postavy dělají schválně hnusný“ – ne, nedělají je schválně hnusný, dělají je tak hnusný proto, protože takhle vypadají ti, které ta hra má oslavovat podobně jako kdysi nacistický dokumenty oslavovaly vyrýsovaný árijský atlety. Tvůrci hry chtěli inkludovat co možná nejvíc všemožných menšin, což ale není umělecké rozhodnutí, ale čistý politický kalkul který nemá s uměním nic společného – Teo je krásný příklad, jako bych autory hry slyšel: „tak jim ho tam dáme, toho jednoho bílýho heteráka, aby se nepos*ali, rasisti“, přitom jsou to paradoxně oni, kdo doslova poskládali celý character design podle barvy pleti a genderu – to bylo jejich východisko, nikoliv nějaká „retro estetika“, kterou tam ty Zdeňku pro mě nějakým zázrakem vidíš.
Píšeš o svobodě projevu a o kreativitě: to je sice hezký, ale je hrozně zajímavý, že tyhle konkrétní kreativní prvky se až velice nápadně shodují s klasickým woke tvaroslovím – namátkou sebevědomá tlusťoška s výraznou rťenkou která má hlas jako řidič náklaďáku, Bazz je navržený podle skutečného trans člověka – tohle se dokonce použilo v marketingové kampani ke hře („first playable Black trans woman in a major studio’s video game“)… sorry Zdeňku, tohle není umělecký záměr, tohle je čistá propaganda. Ono za umění se dá krásně schovat v podstatě cokoliv, hodně dobrý v tomhle byl sovětský socialistický realismus.
Ty napíšeš – „schválně hnusný“ a já ti na to jen řeknu – mně se většina líbí. Pak mluvíš o tom, že je to jako oslava árijských atletů naruby, ale vlastně ti přijde blbý, když řeknu, že by zas pro někoho byl problém, kdyby to byli jen mačo heteráci nebo prsatý holky, protože to vůbec není oslava nějakých jiných archetypů. Jaké menšiny v té hře zastupují? Černochy? Tlustoprdy? Lidi, kteří se nechávají oslovovat podle předpokladu pohlaví (podotýkám, jen jedna jediná holka si nechává v té hře říkat they/them, ať už aspoň k něčemu ta zájmena jsou)? Nebo co je to za zvrácenou propagandu? A o jaké menšiny vlastně jde?
Z 16 postav tam jsou 4 běloši, 2 hispánci, 3 černoši, robot, červeno-modrej mimozemšťan, zelenomodrá (hubená, je to podstatné říkat?) mimozemšťanka, fialová (hubená) mimozemšťanka, žlutej mimozemšťan a zeleno-žlutej mimozemšťan. I ti dva poslední jsou hubený. Co je na nich woke? Jak je to aplikovaný na svět kolem tebe? Jak se liší od jiných hrdinů v jiných hrách? Help me! O jakou propagandu jde, jakou propagandu nevidím? Já jezdím každej den vlakem, každej den vidím doslova stovky lidí a jsou přesně takhle pestří. Jeden je starej, další je tlustej, třetí je hnusná, čtvrtej je vostrej jak břitva, pátej nemá nohu, šestej chrápe, sedmej je zhrbenej, osmej má něco s očima, devátá je vcelku pohledná holka, desátou bych vyměnil za manželku……… Co je tak strašně woke na Concordu, že je to vůbec téma a neřeší se.. já nevím.. Apex? Overwatch? Tam není woke, že je Tracer lesba jen proto, že je „hezká“ a je s ní spoustu videí na Pornhubu? Nebo jak se to rozděluje? Tohle je woke, protože tam ti dementi dali zájmena a mají tam z 16 postav jednu transku?
Sorry, že už jsem kousavej, ale přesvědčuješ mě o něčem, co ti odkejvu v řadě jinejch věcí, ale ve hře s „ufounama“? Emari mluví jak Zarya z OW a nikdo nic. Bazz je trans? Aha, vidíš, mně prostě přišla jako taková nepříjemn čúza, co mě killuje nožíkama na blízko a neuměl jsem za ní hrát. Jestli je trans? Nojo, tak asi je, asi se vzdávám a dostal jsi mě. Jsem nakažen woke virem, protože mi to žíly netrhá…
Zdeněk Princ: Když jedeš vlakem a rozhlídneš se kolem sebe, vidíš přirozenou diverzitu. To, co představuje hra Concord, není přirozená diverzita. Ale ty už máš tu palici tak vymletou, že nevidíš rozdíl mezi tím, když má chlap velkej nos a když si chlap nechá uříznout péro a po ostatních chce, aby ho oslovali jako ženu (podobně jako to chce představitel Bazze).
Přimíchání ufounů je právě ten elegantní způsob, jak rozmělnit koncept ras a pohlaví, obézní mexikánec bude přece jen o něco přirozeněji působit mezi emzákama než třeba mezi členy elitní jednotky Swat. Far-left producenti si moc dobře uvědomují, že se woke propaganda o něco hůře roubuje na historické fenomény, tam by sis toho možná všiml i ty (např. Anna Boleyn), proto nám představili úžasný „retro vesmír“ plné barev a diverzity. Úplně přirozený a když někdo něco namítne, tak my řekneme: „jsou to přece ufoni a vůbec to neodráží realitu. Tedy kromě těch několika woke postav, ale toho si nevšímejte, soustřeďte se tady na tyhle dva roztomilé robůtky.“ Ale schválně mi řekni, proč si myslíš, že Concord hráčská komunita tak rázně odmítla? Takové fiasko herní historie nepamatuje. Tady se nebavíme o nějakém přešlapu, ta hra naprosto zkolabovala. Tvá recenze nereflektuje plně realitu, jinými slovy, podle tvé recenze ta hra neměla dopadnout tak špatně jak dopadla. Tady fakt nejde o „slabou nabídku herních módů“ nebo o „nepříliš lákavý bonusový obsah“. Musí tam být ještě něco. V čem tedy spočívá ten ultimátní průser? Vycházejí mi dvě možnosti. Buď jsou všichni hráči takoví anti-woke pomatenci jako jsem já, anebo je ta hra fakt tak woke, že už to nasralo úplně všechny.
Zdeňku Zdeňku… ta hra má otresnej leveldesign, herní mechaniky, akční složku zejména a odpudivy charaktery. Ve všem je špatná a oni za ní chtěli peníze… peníze zákazníka, to je víc, než tvůj subjektivní dojem. Jestli tohle nechápeš a nevidíš, měl bys změnit povolání. Z žádného zahraničního webu jsem nenašel nikoho, kdo by hru obhajoval, jen ty.
Jestli se tvé zájmy tolik liší od pohlefu hráčů, je aasi něco špatně, nemyslíš?
Respektive, přemýšlel jsi vůbec nad tím, proč tu hru zarizly?
Tak něčí uměleckej záměr to rozhodně byl, uměleckej záměr pumpovanej zvrácenou ideologií. Ale fajn, jestli je to Woke hra pro Woke hráče, budiž.. každý zboží má svýho kupce… akorát, že vůbec. Zase a znova se potvrzuje, že „moderní divák“ nedorazil k tomu, po čem by měl šílet. Jak psal ghostwriter, i špatná hra by nedopadla takhle špatně. Nebál bych se to nazvat největším fiaskem v dějinách videoher (s ohledem na SONY a budget v zádech).
A když je někdo ochotnej napálit 200M dolarů do něčeho, co už v zárodku bylo odsouzeno k neúspěchu, tak je namístě klást si otázky. Protože sorry, je to jak kdyby si za mnou (investorem) přišel a pitchoval mi tvůj produkt „Cat Cola“ – je to totožný jako Coca Cola, ale jsou v tom přimíchaný kočičí chcanky. Hadám, že by se i pár lidí na světě našlo, co by tvůj produkt mělo rádo, ale úplně dobrej business plán to asi nebude. No, ale co.. tady máš rozpočet, kterej by stačil na rozjetí středně velký sodovkárny, v kapitalistickém světě… jestli tohle nevyvolává ve většině lidí minimálně otázníky, tak nevím, co jinýho by mělo. A nejlepší je, když pak takovej průser můžeš schovat za „svobodu slova, svobodu vyjádření a kreativní svobodu“ a ještě její neúspěch hodit na tvoje potencionální zákazníky, páč to jsou netalentovaný rasisti a homofobové. :))
Ale je to ve finále jen dobře, že tyhle „super“ projekty padaj jeden za druhým, ještě pár těhle kardinálních průseru a možná hry zase začnou být hry, filmy budou filmy a obecně veškerá zábavní média budou zábavními médii, ne propagandou nasáklý rakovinový polyp na řiti lidstva.
Náckové jsou obecně dávani za příklad ideologického zla, ne? Jakože holokaust a koncentráky jsou takovou tou nejvyšší metou, kam zlo může dojít. Ano, mohl bych mluvit i o sovětských gulazích, ale náckové jsou prostě více profláklí, je o nich více dokumentů a řekl bych že je lépe zmapován jejich historický vývoj. Ty bys ale byl možná raději, kdyby se o nacistických zvěrstvech vůbec nemluvilo, viď? A všechny dokumenty a důkazy se ideálně spálily – takhle to myslíš? 😉
Dinor: Ne, ale je to zatraceně skvělé měřítko, ke kterému můžeme do větší nebo menší míry přirovnávat současné okolnosti. A navíc by člověk měl znát svoji (i hrůznou) historii, pak by mohl dopadnout jako tupec podobný tobě, který když bude mít znaky zločinné ideologie přímo před očima, tak je neuvidí, viz například toto je myslím krásný příklad, kdy se woke ideologie blíží nacismu: https://www.bbc.com/news/uk-scotland-68703684
@ghostwriter Počkat ty chceš vážně přirovnávat nacismus a všechny zločiny k tomu včetně koncentračních tábarů ke hře, kterou tě nikdo nenutil hrát, ve které jsou lidé jiné barvy pleti? Teda ty seš teda ubohej rasista.
Dinor: Ne, přirovnávám počátky nacismu ke skotskému zákonu, na který jsem dával link, kdy woke garnitatura bude zavírat lidi za to, když řeknou o přešitym chlapovi že je chlap a ne ženská, jak se toho tento duševně nemocný úchyl dožaduje. Toto zase podporuješ ty, stejně jako bys ve třicátkách v Německu pravděpodobně podporoval Hitlera.
Dinor: Že ospravedlňuješ zlo jen proto, že je od tebe daleko, mě pouze utvrzuje v tom, že bys neměl vůbec žádný problém takové zlo tolerovat pokud by bylo blízko tebe nebo na něm dokonce aktivně participovat. Jsi prostě nemorální kus hovna, odhadl jsem tě dobře.
@ghostwriter A ty přirovnáváš hru k nejhorším zločinům v historii lidstva jenom proto že tam jsou lidé jiné než ty. Nejsi nic víc než nácek co bydlí u maminky ve sklepě.
Dinor: Nemá smysl hrát blbého, moc dobře víš, že přirovnávám nacismus ke skotskému zákonu, ne ke hře. Snažíš se to takto zjednodušit (hra=nacismus), protože nemáš argumenty. Ta hra jen nastiňuje stejnou agendu a propaguje trans osoby. Já na skotském zákonu dokládám, že woke ideologie je zlo, které pokud se bude tolerovat, může vyústit v regulérní tyranii. Sedm let natvrdo za to, že neříkáš někomu tak jak by si on/ona/ono přál/přála/přálo říkat, to je jak z nacistické učebnice. A klidně se postav na hlavu, ty obhájče zločinných režimů 🙂
Milé děti, když už reagujete na někoho, s jehož názory se z jakýchkoliv důvodů nestotoznujete a nemáte čím jakkoliv argumentovat, buďte alespoň soudní a mlcte. Osobní útoky a narážky jen vypovídající, jak prázdno máte v hlavě.
Je pak pochopitelné, že se vám hra může líbit, to nikdo v žádném vlaknu nekritizoval.
Myslel jsem, že žumpa diskuzi jsou novinky. cz a games. tiscali, ale co tu tento týden predvadite je perla za perlou.
Stejna znamka jako Exodus? Vazne? Opravdu? Hmmm tak to jo. Joooo vlastne vzdyt je to sony exkluzivita. Tak to pak jo. Myslim hosi ze byste si mozna meli dat nejakou delsi pauzu nebo se poradne vyspat. A ano Zdenku je to kritika tve recenze tak nezapomen vytahnout lidsky odpady a podobny veci. Sorry ale tohle me fakt tedy hnulo zluci.
looool..tak to moc děkuji. Fakt jsi mě pobavil.
Ty tady zcela dobrovolně konzumuješ cizí práci a ještě si stěžuješ, že ti to hlo „žlučí“??
Radit někomu, že si má dát pauzu, je vrchol arogance a zaslepenosti vlastním názorem.. – tady je pointa, že mít rozdílný názor je ok, ale psát „dej si pauzu, nebo se běž vyspat“, už ok není..
Tvoje slova můžu přepsat: možná by sis měl dát pauzu při čtení herních webů a jít třeba na procházku, nebo se jít vyspat..
„Sorry ale tohle me fakt tedy hnulo zluci.“
Budu se jen opakovat – když už chceš něco kritizovat, tak si aspoň ověř, že neříkáš hloupost. Ačkoliv hodnocení zcela odlišných i žánrově nesouvisejících her nijak neporovnávám, Exodus ode mě dostal 7/10.
Hrozny postavy, strašně pomalej movement, naprosto nudný mapy – tunely který spojujou takový náměstíčka, jediný překvapení je za mě, že ten gunplay není tak arkádovej jak třeba Black Ops 6
Postavy vypadají všechny až na Teo a Haymar úplně dementně. Od střílečky chci, ať vypadaj postavy opravdu jak když jsou do boje. Že stejných důvodu už nehraju warzone. Nicky Minah, Snoop Dogg, kostlivci a podobný hovadiny. Hry a design pro děti. To je jak pustit si Aliens nebo Starship troopers a místo mariňáků v uniformách tam mít tyhle kreatury
Zdeňku já myslím, že tím největším skutečným problémem hry opravdu bude ta estetika. Že to není jen papouškovaná hysterie. Jo, o těch mínusech, o kterých mluvíš v recenzi, píšou i ostatní recenze, budou to asi objektivní vady. Jenže problém je v tom, že drtivá většina lidí té hře ani nedala šanci, nehrála ji ani tak dlouho, aby na ty vady narazila. A šanci jí typický hráč stříleček nedal, protože mu stačil jediný pohled na tu estetiku a postavy, a šel o dům dál.
Ze stejného důvodu prakticky jistě zkolabuje i další chystaná onlinová střílečka od Sony jménem Fairgames, která má podobnou estetiku cílící na „modern audiences“, bez ohledu na to, jaké další vady bude mít. Vsadil bych na to klidně měsíční výplatu.
S tím jsem v pohodě, krása není univerzální, lidem se ty postavy nemusí líbit a zcela nepochybně to bude jeden z důvodů, proč hra nepřilákala pozornost. Co ale říkám je to, že lidi, kteří kolem sebe metají cosi o woke agendě, trans postavách, identifikujících se jako tohle, nebo támhleto, absenci bílých hetero postav nebo o tom, že všichni jsou obtloustlí hnusní gayové, prostě jen plácají nesmysly a neměli ani sebemenší zájem se před kritikou aspoň podívat, jak těch 16 postav vypadá. Jinak řečeno: „Vidím zájmena, je to woke DEI ESG levičácskej sranec“… :))
Já neobhajuju žádné zdejší komentáře, které nejsou moje, reagoval jsem čistě na tvou recenzi a názor, že kontroverze kolem postav v Concordu je jen papouškovaná hysterie.
Mám takové tušení, že spousta novinářů, včetně vás, se faktoru estetiky u těchhle her vyhýbá jako čert kříži právě proto, že někteří lidi, kteří s ním operují, se na fórech chovají jako idioti, a vy s nimi zkrátka nechcete sdílet jejich polovinu hřiště. Jenže to ještě neznamená, že je ten faktor mylný nebo že by se nad ním mělo jen přezíravě mávat rukou. Existuje spousta seriózních kritiků, kteří o designu postav mluví jako důležitém důvodu neúspěchu Concordu, včera nebo předevčírem se o tom třeba rozumně a konstruktivně bavili tři redaktoři IGN. Zkrátka se nesmíte bát, že vás někdo osočí, že se přidáváte k hejtrům a toxickým komentátorům, a pokud to někdo udělá, tak ho prostě ignorujte. Stůjte si za svým.
Podíval jsem se na ty postavy a Zdeněk má pravdu pravdoucí. Není to „woke DEI ESG levičácský sranec“, je to woke DEI ESG levičácský megasranec zkřížený s komixovými/fantasy charaktery, které na tom nejsou o nic lépe 🙂
prostě progresivisti můžou šňupat copium celý den a noc, ale realita je taková, že propaganda nezafungovala a chlapy stále chtějí hrát za drsné svalovce a sexy buchty… nikdo nechce ve hře být nebinární tlusté hentamto na vozíku s dredy…. kdo je cílovka takového bizáru fakt netuším, ale příroda jako vždy automaticky napravuje socialistické nezdary. Todle jim ESG money nezatáhnou. Ne že bych tydle hero střílečky nějak žral, ale vím docela dobře, že z některých postav z jiných her se stali docela sex symboly, vzory pro cosplay a kategorie na p*rnhubu… prostě snaha poučovat hráče, být woke a diverze a odvrátit ty hnusné mužské fantasie nezafungovala….
Kdo je v té hře nebinární tlusté hentamto na vozíku s dredy? O jakém bizáru je řeč? O jakém socialistickém nezdaru, proboha? Když už to chceš nějak kritizovat – a to klidně dělej, bez ironie – tak to aspoň udělej pořádně a ne tak, by bylo na míle daleko vidět, že jsi z té hry neviděl vůbec nic. Teda jo, ale jen něco, co ti předžvejkal někdo chytrej na internetu a ty to teď pořád do zemdlení papouškuješ.
dát odpadu jako concord stejnou známku jako dostalo Star Wars Jedi: Fallen Order, z vas dělá meme web a nestojí mi to za jedinou reakci, nebo rozebírání čehokoliv.
“nestojí mi to za jedinou reakci“ a přesto stále reaguješ a řekněme si to upřímně,jakmile se tu objeví něco je na tebe moc “woke“tak se tu hned zjevíš. 🙂
Tak díky, že jsi z toho takhle skvěle vybruslil :)) Já na rozdíl od všeobecný hysterie strávil s tou hrou dvě desítky hodin, abych ji zhodnotil a i přes kecy na internetu zůstal pokud možno objektivní k té hře jako celku… Ale je fajn, že máš jasno 🙂
Ty absolutní jednotko, vždyť ty tady prskáš chorý nesmysly skoro pod každým článkem. Tak přestaň slibovat a už se na to v*ser a rozebírej si svoje fantasmagorie před zrcadlem, nebo se svými imaginárními přáteli. Vůbec bych se nedivil, kdyby „Jezis_Kristus“ byl tvůj alt acc, protože já jako zdravý člověk odmítám věřit tomu že sem, na Vortex chodí dva takovýhle incel čecháčci.
Mně by opravdu zajímalo o jaký hře to vubec píšeš,kde je ve hře tlustá osoba na vozíku s dredy? ano žena s dredy tam je (viz.fotka článku) obézní taky ale tahle kombinace dohromady opravdu ne a EGS money? Pokud je myšleno EGS jako Epic Games Store tak opravdu nevim co s tim má EGS společného kromě toho že tam ta hra byla ke koupi,stejně jako byla na steamu.Hru vydávalo Sony jakožto jejich First party hru a to že v jiných hero stříečkách jsou postavy ze kterých se stali sex symboly to určitě ano ale tady se zase ozve jiná skupina která řekne že se ty postavy akorát sexualizují a to je taky špatně,teď ať si člověk teda vybere,udělám sexy postavu lidi mi řeknou že je to sexualizace a nereálná představa jak vypadají ženy,udělám postavy “ošklivou“ a lidi řeknou že je to špatně protože herní studia lidem cpou jenom “ošklivý“postavy viz.Fable,SW Outlaws a pro některé i Aloy v Horizon:Forbiden West.
Napsal ESG. „Environmental, social, governance“, což je taková moderní korporátní ideologie tlačená západníma konglomerátama typu Black Rock jak převychovávat lidstvo. Když to firma splňuje, má snažší přístup k penězům.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Snad se někdo chytne na rypák – pokud je to vůbec možné – a řekne si – „tudy ne přátelé“. Ale zřejmě už odpovědní v SONY (a nejen tam) dospěli tak daleko, že jim už ani na těch penězích nezáleží. Takže když se to neprodá a nemá to fanoušky, aspoň jsme rozvířili vody.
Na debatě kolem Concordu mi vadí, že ji vedou lidi, kteří se sami usvědčují z toho, že nemají správné informace. Protože mi například vždy vadí, když mi někdo vkládá do úst něco, co jsem neřekl, stejně tak mi vadí, když někdo něco kritizuje, ale vymýšlí si nebo záměrně lže. Objevuje se to v příspěvcích tady, je to na Facebooku, je to v mnoha zahraničních diskuzích. Nevím kdo a kdy nastavil ten pohled, ale ty věci se prostě opakují, aniž by byly pravda. Nechci zabředávat do detailů, ale mluvím o postojích jako – všichni jsou to hnusný transky, podsouvaj ti omnisexualitu, jsou tam samí gayové, není tam ani bílý hetero chlap, je tam někdo identifikující se jako ten a ten, všechno je to záměr, propaganda, failnulo to proto, že je to celý woke, vývojáři zaslouží shořet,… To je to, co mi vadí, protože je to jen lakmus toho, jak podobný diskuze na stejný, ale je skoro vlastně jedno jaký témata probíhaj.
Čili jednoduše – jsem zásadně proti tomu, když někdo činí rychlé závěry vybudované na překrucování a vymýšlení, když používá stereotypy a bezobsažně jen opakuje postoje a názory ostatních, které – i tváří v tvář vysvětlení, že neříká pravdu – ještě považuje za kritické myšlení. A upřímně, vadilo by mi to, i kdybychom řešili naprosto cokoliv.
K čemu jsem velmi tolerantní, je fakt, že se ty postavy nemusí líbit všem. Protože krása není nalinkovaná a nikdo ji nevnímá stejně, dokážu jasně pochopit, že zvolený vizuální styl nekopíruje nějaké jasně definované archetypy hrdinů a jde vlastní cestou. Byl to risk? Ano. Je to jeden z důvodů, proč lidi tuhle hru nechtějí hrát? Jsem o tom přesvědčen. A vůbec na tom nic nemění skutečnost, že mně se tenhle styl líbí. Tohle respektuju, chápu, a zmiňuju to v recenzi. Proč Concord failnul, ale nejsou jen postavy. Placená hra, která nedokáže přijít s jasně definovanými výhodami proti free to play hrám ve stejném žánru, musí zákonitě hledat chybu jen a jen v sobě. Hra, která nedokáže svou nejlepší věc prodat snad v ani jednom videu nebo nějakém tutoriálu ve hře (a to už je taky pozdě), opět může hledat chybu jen a jen v sobě. A ano, v takovém nastavení ještě zobrazovat oslovovací zájmena u postav, je přirozeně roznětkou diskuzí, které proběhly.
K zájmenům jen tohle – jsou zbytečná. Jak jsem napsal, neslouží vůbec žádnému účelu. O těch postavách nic nevíme. I když jsem ochotnej připustit, že i robot může být „živej“, protože sci-fi a roztodivný světy a kdesi cosi, obecně prostě jsou ta zájmena úplně k ničemu. A ano, i mně samotného to na mnoha úrovních dráždí, jen s tím rozdílem, že kvůli tomu nepořádám internetový války, protože to jsou pořád jen postavy ve hře. Nechci to zlehčovat, protože samozřejmě vnímám celkový kontext – je to tam proto, protože je to odraz společnosti – ale zkrátka to asi nevnímám jako riziko pro vlastní sexualitu a postavení na tomhle světě, jako to může vnímat někdo jiný.
A co se týče nákazy woke virem, jak píšeš, já fakt nejsem slepej zastáncem všeho. Pominu-li tu v úvodu popsanou křivdu, který se diskutéři na konto Concordu dopouštěj, i já přirozeně vnímám, jak se ty hranice posouvaj. Relativizace historie nebo třeba snaha i na místech, kde to nedává žádný smysl (Prsteny moci například) usilovat o diverzitu postav, to je něco, s čím nesouhlasím. Jenže zatímco v mnoha případech jsou všichni se vším hned hotoví – a horší je na to poukazovat, když se to v některých případech nakonec stočí k tomu, že ten úvodní rychlej soud byl správnej – pokládám si i zcela upřímný dotazy.
A není to prostě jen něčí uměleckej záměr, ktrej navíc plní to, po čem stejní lidé hádající se o woke věcech vlastně taky chtějí? Tedy, aby se vývojáři mohli sami svobodně rozhodvat, co dělat, a co nedělat? Kdo jsem já, abych tohle zpochybňoval, když to nevím? Musí být za každou hrou, která z jakéhokoliv důvodu přichází například s postavami zastupujícími všemožné menšiny hned řízená někým ze Sweet Baby? Skutečně právě bojuju za něco, co je tak, jak si myslím, nebo si férově připustím, že to takhle být nemusí?
Pak si ale přečtu, že se bojím něco říkat, a že novináři tohle a támhleto. Já, kterýmu i tady lidi po letech vyčítaj, že se x hodin snažil zformulovat svůj názor, proč vidí Exodus stejně jako Concord. I K-D-Y-Ž T-O Z-A-S-E N-E-N-Í P-R-A-V-D-A :)) (Exodus 7, Concord 6).
Píšeš o svobodě projevu a o kreativitě: to je sice hezký, ale je hrozně zajímavý, že tyhle konkrétní kreativní prvky se až velice nápadně shodují s klasickým woke tvaroslovím – namátkou sebevědomá tlusťoška s výraznou rťenkou která má hlas jako řidič náklaďáku, Bazz je navržený podle skutečného trans člověka – tohle se dokonce použilo v marketingové kampani ke hře („first playable Black trans woman in a major studio’s video game“)… sorry Zdeňku, tohle není umělecký záměr, tohle je čistá propaganda. Ono za umění se dá krásně schovat v podstatě cokoliv, hodně dobrý v tomhle byl sovětský socialistický realismus.
Z 16 postav tam jsou 4 běloši, 2 hispánci, 3 černoši, robot, červeno-modrej mimozemšťan, zelenomodrá (hubená, je to podstatné říkat?) mimozemšťanka, fialová (hubená) mimozemšťanka, žlutej mimozemšťan a zeleno-žlutej mimozemšťan. I ti dva poslední jsou hubený. Co je na nich woke? Jak je to aplikovaný na svět kolem tebe? Jak se liší od jiných hrdinů v jiných hrách? Help me! O jakou propagandu jde, jakou propagandu nevidím? Já jezdím každej den vlakem, každej den vidím doslova stovky lidí a jsou přesně takhle pestří. Jeden je starej, další je tlustej, třetí je hnusná, čtvrtej je vostrej jak břitva, pátej nemá nohu, šestej chrápe, sedmej je zhrbenej, osmej má něco s očima, devátá je vcelku pohledná holka, desátou bych vyměnil za manželku……… Co je tak strašně woke na Concordu, že je to vůbec téma a neřeší se.. já nevím.. Apex? Overwatch? Tam není woke, že je Tracer lesba jen proto, že je „hezká“ a je s ní spoustu videí na Pornhubu? Nebo jak se to rozděluje? Tohle je woke, protože tam ti dementi dali zájmena a mají tam z 16 postav jednu transku?
Sorry, že už jsem kousavej, ale přesvědčuješ mě o něčem, co ti odkejvu v řadě jinejch věcí, ale ve hře s „ufounama“? Emari mluví jak Zarya z OW a nikdo nic. Bazz je trans? Aha, vidíš, mně prostě přišla jako taková nepříjemn čúza, co mě killuje nožíkama na blízko a neuměl jsem za ní hrát. Jestli je trans? Nojo, tak asi je, asi se vzdávám a dostal jsi mě. Jsem nakažen woke virem, protože mi to žíly netrhá…
Přimíchání ufounů je právě ten elegantní způsob, jak rozmělnit koncept ras a pohlaví, obézní mexikánec bude přece jen o něco přirozeněji působit mezi emzákama než třeba mezi členy elitní jednotky Swat. Far-left producenti si moc dobře uvědomují, že se woke propaganda o něco hůře roubuje na historické fenomény, tam by sis toho možná všiml i ty (např. Anna Boleyn), proto nám představili úžasný „retro vesmír“ plné barev a diverzity. Úplně přirozený a když někdo něco namítne, tak my řekneme: „jsou to přece ufoni a vůbec to neodráží realitu. Tedy kromě těch několika woke postav, ale toho si nevšímejte, soustřeďte se tady na tyhle dva roztomilé robůtky.“ Ale schválně mi řekni, proč si myslíš, že Concord hráčská komunita tak rázně odmítla? Takové fiasko herní historie nepamatuje. Tady se nebavíme o nějakém přešlapu, ta hra naprosto zkolabovala. Tvá recenze nereflektuje plně realitu, jinými slovy, podle tvé recenze ta hra neměla dopadnout tak špatně jak dopadla. Tady fakt nejde o „slabou nabídku herních módů“ nebo o „nepříliš lákavý bonusový obsah“. Musí tam být ještě něco. V čem tedy spočívá ten ultimátní průser? Vycházejí mi dvě možnosti. Buď jsou všichni hráči takoví anti-woke pomatenci jako jsem já, anebo je ta hra fakt tak woke, že už to nasralo úplně všechny.
Jestli se tvé zájmy tolik liší od pohlefu hráčů, je aasi něco špatně, nemyslíš?
Respektive, přemýšlel jsi vůbec nad tím, proč tu hru zarizly?
A když je někdo ochotnej napálit 200M dolarů do něčeho, co už v zárodku bylo odsouzeno k neúspěchu, tak je namístě klást si otázky. Protože sorry, je to jak kdyby si za mnou (investorem) přišel a pitchoval mi tvůj produkt „Cat Cola“ – je to totožný jako Coca Cola, ale jsou v tom přimíchaný kočičí chcanky. Hadám, že by se i pár lidí na světě našlo, co by tvůj produkt mělo rádo, ale úplně dobrej business plán to asi nebude. No, ale co.. tady máš rozpočet, kterej by stačil na rozjetí středně velký sodovkárny, v kapitalistickém světě… jestli tohle nevyvolává ve většině lidí minimálně otázníky, tak nevím, co jinýho by mělo. A nejlepší je, když pak takovej průser můžeš schovat za „svobodu slova, svobodu vyjádření a kreativní svobodu“ a ještě její neúspěch hodit na tvoje potencionální zákazníky, páč to jsou netalentovaný rasisti a homofobové. :))
Ale je to ve finále jen dobře, že tyhle „super“ projekty padaj jeden za druhým, ještě pár těhle kardinálních průseru a možná hry zase začnou být hry, filmy budou filmy a obecně veškerá zábavní média budou zábavními médii, ne propagandou nasáklý rakovinový polyp na řiti lidstva.
A co mimochodem fůra s tím nacistickým německem? To je nějaký tvůj kink nebo co? To se ukájíš nad dokumenty o nacistech?
Je pak pochopitelné, že se vám hra může líbit, to nikdo v žádném vlaknu nekritizoval.
Myslel jsem, že žumpa diskuzi jsou novinky. cz a games. tiscali, ale co tu tento týden predvadite je perla za perlou.
Ty tady zcela dobrovolně konzumuješ cizí práci a ještě si stěžuješ, že ti to hlo „žlučí“??
Radit někomu, že si má dát pauzu, je vrchol arogance a zaslepenosti vlastním názorem.. – tady je pointa, že mít rozdílný názor je ok, ale psát „dej si pauzu, nebo se běž vyspat“, už ok není..
Tvoje slova můžu přepsat: možná by sis měl dát pauzu při čtení herních webů a jít třeba na procházku, nebo se jít vyspat..
„Sorry ale tohle me fakt tedy hnulo zluci.“
Postavy vypadají všechny až na Teo a Haymar úplně dementně. Od střílečky chci, ať vypadaj postavy opravdu jak když jsou do boje. Že stejných důvodu už nehraju warzone. Nicky Minah, Snoop Dogg, kostlivci a podobný hovadiny. Hry a design pro děti. To je jak pustit si Aliens nebo Starship troopers a místo mariňáků v uniformách tam mít tyhle kreatury
Ze stejného důvodu prakticky jistě zkolabuje i další chystaná onlinová střílečka od Sony jménem Fairgames, která má podobnou estetiku cílící na „modern audiences“, bez ohledu na to, jaké další vady bude mít. Vsadil bych na to klidně měsíční výplatu.
Mám takové tušení, že spousta novinářů, včetně vás, se faktoru estetiky u těchhle her vyhýbá jako čert kříži právě proto, že někteří lidi, kteří s ním operují, se na fórech chovají jako idioti, a vy s nimi zkrátka nechcete sdílet jejich polovinu hřiště. Jenže to ještě neznamená, že je ten faktor mylný nebo že by se nad ním mělo jen přezíravě mávat rukou. Existuje spousta seriózních kritiků, kteří o designu postav mluví jako důležitém důvodu neúspěchu Concordu, včera nebo předevčírem se o tom třeba rozumně a konstruktivně bavili tři redaktoři IGN. Zkrátka se nesmíte bát, že vás někdo osočí, že se přidáváte k hejtrům a toxickým komentátorům, a pokud to někdo udělá, tak ho prostě ignorujte. Stůjte si za svým.
Ta hra skutečně neměla co nabídnout, hrozná škoda že komunita Vortexu ji již nezachrání.