Hodnota akcií společnosti Ubisoft klesla od začátku roku 2024 o více než 30 procent. Momentálně se akcie francouzského giganta prodávají za 15,50 eur, což je nejméně za uplynulých deset let, konkrétně od prosince 2014, a tržní kapitalizace se posunula pod hranici 2 miliard eur. Úpadek bylo možné sledovat už v uplynulých týdnech, největší ránu ale dostal Ubisoft kvůli vlažnému přijetí Star Wars Outlaws – hry, jejíž vývoj nebyl z nejlevnějších a hry, pro kterou si Ubisoft musel rovněž zajistit nákladnou licenci.
Jak uvádí magazín Insider Gaming, podle analýzy společnosti J.P. Morgan se měly prozatím prodat pouhé dva miliony kopií s tím, že do března příštího roku, kdy končí pro Ubisoft aktuální finanční období, se nemají prodeje přehoupnout přes hranici 6 milionů kusů. Agentura Reuters pak uvádí, že podle jejich odhadu byl rozpočet Star Wars Outlaws přibližně o 30 procent vyšší nežli v případě Assassin’s Creed Mirage, což v kombinaci se zmiňovanou cenou za licenci musí nutně znamenat s ohledem na předpokládané počty prodaných kusů katastrofu.
Ubisoft Stock Tanks to 10-Year Low After Lukewarm Star Wars Outlaws Launchhttps://t.co/39XNFXSzEa
— Insider Gaming (@InsiderGamingIG) September 3, 2024
Podstatné je totiž zmínit, že Star Wars Outlaws neměla být pro Ubisoft jen další hra v řadě, ale důležitý titul v aktuálním fiskálním roce, který měl společnosti pomoci, nikoliv ji popisovaným způsobem uškodit. Recenzenti a v druhém sledu hráči však mluví o mnoha nedostatcích a chybách, kvůli kterým se titulu nemá vést zrovna nejlépe. Ubisoft to pak staví do nezáviděníhodné pozice, ve které se musí pro aktuální finanční období upnout k poslednímu velkému titulu, a sice Assassin’s Creed Shadows, kterému se minimálně ve smyslu přijetí prozatím rovněž nedostává vřelých reakcí.
Není to pak přitom jenom Star Wars Outlaws, kvůli kterému může být Ubisoft v problémech – už před několika dny jsme vás informovali o možném zákulisním dění kolem hry XDefiant, která sice měla dobře našlápnuto, ale velmi rychle ji došel dech. Pokud jsou informace insidera Toma Hendersona pravdivé, vývojáři mají mít čas do třetí sezóny, aby navýšili počty aktivních hráčů, jinak by titul mohl přijít o další financování a ztratit obsahovou podporu. Že to bude složité, si pak musí Ubisoft uvědomovat i tváří v tvář blížícímu se vydání Call of Duty: Black Ops 6, kterému měl XDefiant konkurovat.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ale u toho XDefiantu som prekvapený, pretože nikdy sa to netvárilo ako zlá hra. Práveže na to, že ide o produkt Ubisoftu, tak sa im dosť vydaril a príde mi zábavný. Uvidíme. Snáď ho nevypnú rovnako ako Concord.
V PS5 verzii stále glitche a bugy sú a stačí si pozrieť videá, kde ich hráči ukazujú. A takto to je s každou hrou od Ubi. Nepomáha častokrát ani Day One patch. Grafika je už riadne zastaralá a ten engine to už nezvláda a mali by aj na tomto popracovať. Tie hry nevyzerajú ako z roku 2024. V open-world nevieš docieliť svetovú úroveň ako v menších hrách, ale toto je graficky slabé aj v prípade veľkej hry.
Dobré a zaujímavé príbehy boli naposledy v Ubi hrách ešte v prípade Far Cry 3. Odvtedy to ide dole vodou a prekvapia málokedy. PoP: The Lost Crown mal skvelý príbeh, ale je to jedna z mála výnimiek. Ja si to chcem zahrať, len preto, že ma bavia príbehy zo sveta Star Wars, aj keď nie každý seriál a film sa im vydaril. Len toto bohužiaľ nie je tak dobrá hra.
A nazývať hry od R* srajdami a zároveň ospevovať hry od Ubi chce veľa odvahy. Ako jasný príklad je RDR 2. Graficky to už je trochu staršie, ale ako open-world hra to ešte dosť ujde. Glitche a bugy sú tam doteraz, ale spočítaš ich na prstoch jednej ruky. Ale tak živý, detaily a prepracovaný open-world nikde inde nenájdeš. A to nie je žiadne nadržiavanie, ale fakt. Stačí si to len zahrať a porovnať.
U SW mi grafika přijde naprosto v pohodě, nenazaval jsem R* srajdou, ale GTA hru konkrétně, kde jsem dodnes nepochopil smysl gameplay a její zábavy v ní. U RDR2 mě bavilo příběh, ale po gameplay stránce to taky není kdo ví co a graficky je hra už za zenitem. Střelba otřes ( jako ostatně u všech R* her, neumí dělat střelbu pořádně). Mám celý žívot PC, takže bugy a glitche na konzolích jdou mimo mě, o tom nedokážu nic říct. Píšu jen z vlastních zkušenností a zážitků, nic nepapouškuju z internetu.
Abych to shrnul, SW není vůbec špatná hra, mě prostě baví.