Vývojáři ze studia GSC Game World přivezli na Gamescom nové demo očekávané hry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Situace byla oproti loňskému roku trochu odlišná, protože jsme už dopředu věděli, že je titul znovu odložen – tentokrát na listopad letošního roku – dojmy ale byly veskrze pozitivní a ti, kdo si mohli titul vyzkoušet, oceňovali zejména podobu hry či chování NPC. Obecně zaznívalo, že je ukázka v mnohem lepším stavu, než v jakém bylo loňské demo a vývojáři v navazujících rozhovorech potvrzovali, že se jim podařilo mnoho záležitostí odladit k mnohem větší spokojenosti. Dvě z prohlášení ale rezonovala v dostupných preview asi nejvíce, a týkala se nejen délky hry, ale také jistoty, s níž vývojáři z GSC mluvili o tom, že S.T.A.L.K.E.R. 2 už nebude odložen.
Začneme-li u vydání, byl to technický producent Jevhen Kulyk, který v rozhovoru pro IGN potvrdil, že hra skutečně vyjde v listopadu. „Jsme si tím opravdu jistí,“ řekl Kulyk a v době, kdy rozhovor vzniknul, lákal k vyzkoušení hry na stánku Microsoftu. Na dotaz, čemu se nyní tým v GSC věnuje a jak využije čas navíc, odpověděl Kulyk jednoduše – se zájmem udělat tu nejlepší, nejstabilnější a nejhezčí hru, jakou kdy GSC vytvořilo, musí vývojáři odstranit všechny bugy a hru náležitě zoptimalizovat. Jestli se jim to podaří, budeme moci zjistit 20. listopadu, kdy S.T.A.L.K.E.R. 2 dorazí na PC a Xbox Series. Podle nových záběrů se nicméně zdá, že vývojáři skutečně využili čas na to, aby zapracovali na nasvícení celé hry, přidali kýžené efekty a přiblížili skutečnou podobu hry k prvním gameplay trailerům, kde vypadala opravdu skvěle a – ruku na srdce – mnohem hůře, než v loňské ukázce, kterou jsme si mohli sami vyzkoušet.
Co se týče délky hry, Jevhen Kulyk o ní mluvil ve stejném rozhovoru pro IGN. Naznačil, že S.T.A.L.K.E.R. 2 je opravdu masivní záležitost, ale že se celý tým snažil, aby nešlo jen o „nějakou mapu“, ale aby se hráč učil celou zónu během hraní poznávat a později se v ní skutečně orientoval. Zmínil také, že kromě vizuálního zpracování musí být také dobře hratelná, přesto ale aspekt grafiky či vybudování světa nijak neupozadili, což se má například odrážet v tom, že téměř vůbec nedošlo k použití procedurálního generátoru a drtivá většina míst je vytvořena ručně. Abyste všechno prošli a odhalili, nemusí vám pak podle Kulyka stačit ani 100 hodin, samozřejmě se ale bavíme o prozkoumání a vytěžení hry na maximum, normální průchod hrou bude nepochybně kratší.