branding
Gran Turismo 7, Sony Interactive Entertainment, Do Prahy se sjeli nejlepší jezdci Gran Turisma

Do Prahy se sjeli nejlepší jezdci Gran Turisma

Divadlo Hybernia vidělo skvělé závody. Jamauči při této příležitosti slavil narozeniny

Zdroj: Vortex
11. 8. 2024
Název: Gran Turismo 7 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 4. 3. 2022

Praha přivítala světovou špičku mezi závodníky Gran Turisma 7. V sobotu se v Divadle Hybernia uskutečnilo 2. kolo GT World Series 2024. Tato prestižní událost se v Česku konala vůbec poprvé. A přestože bylo možné už tradičně sledovat závody samozřejmě také na internetu, diváci přímo na místě se postarali o vynikající atmosféru. Byl jsem u toho a rád bych vám alespoň přiblížil, jaké to bylo. Detaily o jednotlivých kláních ale najdete také na oficiálním webu, případně se samozřejmě můžete podívat na záznamy na YouTube.

Ještě než se ale dostanu do Hybernie, stojí za zmínku, že společně s nejlepšími jezdi GT7 do Prahy zamířil i otec Gran Turisma Kazunori Jamauči. Ten jen před pár dny oslavil 57. narozeniny, a tak se slavnostní večeře v předvečer akce změnila na improvizovanou oslavu. Zmiňuji to i proto, že připomínka narozenin zazněla i přímo během sobotních závodů. Jamauči se do Prahy vrátil nedlouho poté, co tu společně se zástupci automobilky Škoda představil představil koncept Vision Gran Turismo, první český automobil ve hře. Sobota tak nebyla jen závodní událostí, ale rovněž příležitostí pro fanoušky setkat se se slavným vývojářem. Není třeba dvakrát zdůrazňovat, že toho návštěvníci akce využili a Kazunori Jamauči se s každým ochotně vyfotil a každému se podepsal. Třeba na upomínkové předměty, které bylo možné na místě zakoupit.

Teď už ale pojďme rovnou na to hlavní. Fanoušci zaplnili hlediště sálu a postarali se o vynikající atmosféru během všech závodů. Pořadatelé zase proměnili hlavní pódium ve stylový rošt s 12 stanicemi. Jak už bylo řečeno, mým cílem není na tomto místě detailně popsat průběh každého závodu, chci vás jen trochu přenést na místo a zprostředkovat vám něco ze zdejší atmosféry. Musím ale určitě pochválit dramaturgii celé akce a také režii jednotlivých přenosů. Nechybělo představení jezdců, krátké rozhovory a před závodem zazněla i česká hymna.

Na programu byly závody v rámci Manufacturers Cupu a Nations Cup. V Manufacturers Cupu se proti sobě postavilo 12 jezdců, z nichž každý reprezentoval jednu automobilku s vozem v kategorii Gr. 3. Dějištěm závodu byl rakouský Red Bull Ring a už kvalifikace na mokru byla velice napínavá. To pravé drama ale přišlo až v závodě. Jeho velkou část pršelo a i když se pořadí na nižších pozicích občas měnilo, ve vedení s jednoznačným náskokem zůstávali po celou dobu stabilně dva jezdci – začínající Mohamed Buhdeima za Ferrari a Benjamin Hencsei za Porsche. Ti dva měli nakonec v úplném závěru svést bitvu, jakou asi nikdo nečekal.

O drama se postaralo podobně jako ve skutečnosti počasí. Postupně přestalo pršet a trať začala osychat. Jezdi zamířili do boxů a ti první začali přezouvat na intermediálky. Mezi nimi i vedoucí Buhdeima. Jenže Hencsei o něco později zvolil nejměkčí sadu a v závěru závodu, který byl vypsán na 28 kol, začal lídra fantasticky dotahovat. Nakonec spolu oba jezdci svedli neuvěřitelnou bitvu do posledního kola a do poslední zatáčky. Hencsei na softech neustále ukrajoval z náskoku Buhdeimy, který měl starší intermediálky, nakonec ale vítězství v dramatickém finiši přeci jen uhájil. Kdyby byl závod jen o kolo delší, mohlo být vše jinak. Diváci v sále z této bitvy naprosto šíleli a odměnili závodníky bouřlivým potleskem.

Pak už nás čekal Nations Cup a nebylo to o nic menší drama. Tady se diváci dočkali hned dvou závodů. Prvním byl sprint na staronové trati Eiger Nordwand, která se do GT vrátila jen před pár týdny. Piloti absolvovali sedm kol s neposednou historickou formulí Honda RA272 z roku 1965. Byl to historicky první japonský vůz F1, který vyhrál velkou cenu. Na pozadí švýcarských Alp se odehrála další zajímavá bitvy. Tentokrát byl závod za jasného počasí vyrovnanější, ale o vedení se od prvních kol přetahovali opět dva jezdci – Ital Valerio Gallo a Japonec Takuma Mijazono. Gallo několikrát útočil na první místo, ale Mijazono se statečně bránil. Nakonec oba vjeli v infarktovém závěru do cíle bok po boku skoro ve stejnou chvíli. Mijazono ale těsně zvítězil. Zajímavých bitev se však v nebezpečných monopostech událo mnohem víc.

Hlavní závod nás pak vzal na trať Dragon Trail a závodníci usedli do vozů Gran Turismo Red Bull X2019 Competition. Za slunečného počasí se jelo na 32 kol a tento závod asi nejlépe definovalo přetahovaní po celou dobu. Pořadí se neustále měnilo, viděli jsme mnohem víc kolizí i jezdeckých chyb. Do pořadí promlouvaly zastávky v boxech i odlišné strategie. O první tři místa se v závěru přetahovali Ital Valerio Gallo, Coque López ze Španělska a Francouz Kylian Drumont. Těsně před cílem López chyboval a spadl na třetí místo, které jen těsně uhájil. Zvítězil Gallo a na druhém místě dojel Drumont. To byl závěr dalšího povedeného závodu, kde se bojovalo do poslední zatáčky.

A tak bych mohl pokračovat. Pokud vás ale průběh akce zajímá, lépe uděláte, když se sami podíváte alespoň na oficiální záznam. Elita Gran Turisma v Praze předvedla skvělé bitvy a byla jen škoda, že se na místě nepředvedl žádný český závodník. Byla to akce, jaká se u nás nemusí dlouho opakovat. Další kolo GT World Series se uskuteční koncem září v Tokiu a finále pak začátkem prosince v Amsterdamu.

Další podrobnosti o GT World Series v Praze včetně profilů jezdců najdete na oficiálním webu, záznamy si můžete pustit na YouTube a zajímavosti najdete i na Facebooku a na Twitteru.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru