Konec kalifornského studia Ready at Dawn přirozeně oživil vzpomínky na akci The Order: 1886 z roku 2015 pro PlayStation 4. Zamýšlený velký trhák, který někteří chápali i jako možného rivala Gears of War, si nakonec odnášel z recenzí jen lehce nadprůměrné známky. A kromě jiného byla hra poměrně krátká. Příběh z jinak ale velice zajímavého světa tak bohužel skončil dřív, než pořádně začal. Pořád si vzpomínám, jak jsem hleděl s nevěřícným úžasem na závěrečné titulky, protože jsem se upřímně domníval, že scéna, která jim předchází, měla dát vyprávění další impuls.
I přes kritiku některých aspektů se tak začalo okamžitě spekulovat o možné pokračování. Když nic jiného, hra skvěle vypadala a dvojka by mohla její chyby napravit. Třeba ještě v roce 2015 vyjadřovalo vedení studia zájem udělat pokračování. Ale také upozorňovalo, že tomu musí dát Sony coby vydavatel zelenou. Jenže v roce 2020 koupila tým Ready at Dawn společnost Meta, a tak začínalo být čím dál jasnější, že pokud se někdy dvojky dočkáme, muselo by to být v podání jiných autorů.
Teď jsme se ale přeci jen něco málo o zamýšleném pokračování dozvěděli, i když z neoficiálních zdrojů. Velmi důvěryhodný insider Shinobi602 uvedl v reakci na konec Ready at Dawn na svém Twitteru, že studio mělo úžasné plány na pokračování, než jej koupila Meta. To nejdůležitější už měli, a sice engine, který spolykal u vývoje jedničky spoustu času a zdrojů. Ve dvojce se měli vývojáři zaměřit na hratelnost, jejíž části čelily kritice. Shinobi602 naznačuje, že jsme mohli vidět pokrok jako mezi prvními dvěma díly série Assassin’s Creed. Jak dodal v jiném příspěvku, projekt ale nedostal zelenou.
Stojí za připomenutí, že se hrou The Order: 1886 pomáhal také tým Santa Monica Studio.