Finanční výsledky společnosti Take-Two Interactive za první čtvrtletí finančního roku – tedy v období od 1. dubna do 30. června – přinesly také některá další zajímavá vyjádření vedení, včetně generálního ředitele Strausse Zelnicka. Postoj k možnému vývoji série FIFA jsme rozebrali v samostatném článku, Zelnick a jeho kolegové se nicméně dotkli také velmi očekávaného GTA VI, jeden z dotazů pak mířil na hrozící stávky herců, kteří ve hrách obstarávají především dabing, a došlo také na bližší upřesnění, kdy v roce 2025 můžeme očekávat sedmý díl slavné Civilizace.
Začněme sérií Grand Theft Auto od Rockstaru, jmenovitě pak šestým dílem, který míří za svým vydáním v příštím roce. Ačkoliv stále čekáme, až vývojáři upřesní, kdy přesně se hry dočkáme, podle aktuálních náznaků od vydavatelské společnosti Take-Two vše běží podle plánu. Během prezentace finančních výsledků byla totiž prezentována tabulka s očekávanými daty či termíny uvedení nadcházejících titulů, a s GTA VI se stále počítá na podzim 2025.
Ze stejné tabulky, jako výše GTA VI, pak jednoznačně vyplývá, že očekávaný sedmý díl série Civilization bude k dispozici zkraje příštího roku. Take-Two uvádí, že je vydání naplánované na čtvrté čtvrtletí finančního roku 2025, tedy kalendářně od začátku roku do konce března, čili pokud se na plánech vývojářů nic nezmění, zahrajeme si už velmi brzy. Hra by se rovněž měla dočkat bližšího představení na Gamescomu, slíbeny jsou záběry ze hry a defacto první pohled na to, co nás v rámci téhle slavné značky čeká tentokrát.
Další téma, které se během zveřejňování finančních výsledků probíralo (přes IGN), se dotklo neuspokojivého stavu kolem herců působících v herním odvětví. V minulých týdnech jsme vás informovali, že odborová organizace SAG-AFTRA uspořádala stávku zejména kvůli nedostatečně jasně vyřešenému využívání umělé inteligence pro účely, které obvykle zastávají herci, objevily se však také zprávy od vývojářských společností, že se alespoň prozatím stávky nijak nepromítají do příprav očekávaných her. Strauss Zelnick pak za Take-Two uvedl, že případné déle trvající stávky by neprospěly nikomu. Zelnick nicméně uvedl, že si velmi váží spolupráce s herci, z historického hlediska má podle jeho slov Take-Two tu nejlepší zkušenost, plně spolupracuje s organizacemi, jako je právě SAG-AFTRA, a doplnil také, že nová smlouva o nakládání s umělou inteligencí v oblastech dabingu či jiných hereckých výkonů už je téměř dokončena. Take-Two spolu s dalšími velkými americkými společnostmi už souhlasili s 24 body z celkových 25 a je tudíž na místě očekávat, že se situace brzy uklidní.
Poslední zajímavá informace, kterou jsme z rozpravy mezi investory a vedením společnosti vybrali, se týká uživateli generovaného obsahu. Jak Zelnick uvedl (přes GamesBeat), ačkoliv si je plně vědom, kolik skvělého obsahu vzešlo od hráčů například v souvislosti s GTA V, nemyslí si, že by to jakkoliv mělo měnit model jejich podnikání. Jinak řečeno, Zelnick si nemyslí, že se aktuální trh, řízený tím, co vyvinou herní společnosti, bude v dohledné době měnit na prostor, který svou prací vedou hráči. Připustil, že tu jsou projekty, které obsah vytvořený hráči chápou jako klíčovou složku – například Roblox – ale právě ten označil spíše za platformu a něco, co není standardem.