branding
Gravewatch, FearForge Studios, V Česku vzniká horor inspirovaný Outlastem

V Česku vzniká horor inspirovaný Outlastem

Vyzkoušejte demo. Gravewatch láká na vykrádání hrobů, atmosféru i dabing, zatím ale AI

Zdroj: FearForge Studios
Název: Gravewatch Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Vykrádání hrobů není vhodným zaměstnáním, a to nejen pro svědomí. O tom se přesvědčíme v nové české hororové hře Gravewatch, na níž pod hlavičkou svého jednočlenného studia FearForge pracuje Michal Baláž. Toho někteří možná budou znát spíše pod přezdívkou Michmajstrcz coby významného tvůrce v komunitě kolem Warcraftu. Po mnoha letech tvorby videí, ale třeba i více než stovky map pro Warcraft III se rozhodl, že se pustí do vlastní hry –  stáhl tedy Unreal Engine 5, nakoukal pár videí, sáhl po online rychlokurzu, a tak se začalo rodit Gravewatch.

V Gravewatch se staneme účastníky děsivé situace, jež má být mnohem horší než je samotná smrt. „Budete hrát za Daniela, zoufalého muže, který udělá vše pro to, aby uživil svoji nemocnou dceru. Po vyhození z práce a smrti jeho ženy je Daniel v koncích a rozhodne se stát vykradačem hrobů, což ho přivede k nové životní kapitole, snoubence Sáře. Společně tak vytvoří nerozdělitelné pouto, které je připravené se poprat s čímkoliv, co se jim postaví do cesty,“ začíná anotace příběhu hry. Věci se však zvrtnou, poslední akce se nevydaří, a tak nás čekají hrůzné následky. Autor slibuje hluboký příběh, špičkovou grafiku a pohlcující atmosféru, čemuž má napomoci i nemožnost se bránit. Bude tedy zapotřebí se spoléhat na instinkty, utíkat nebo schovávat se. Anebo zemřít. Zajímavé ozvláštnění pak nabídne i část hry hraná za Sáru, jež je vybavena termovizí a dalekohledem, může tak Danielovi krýt záda. Hra by měla zabrat minimálně tři hodiny, v případě sbírání sběratelských předmětů a achievementů se však herní doba samozřejmě protáhne.

Pozadí projektu

Hlavní inspirací byl Outlast, který patří mezi Balážovy nejoblíbenější hororové hry. Volba žánru pro první projekt byla snadná, jelikož chtěl hru, která by byla snadno naprogramovatelná, ale zároveň měla i potenciál komerčně uspět. „To znamená, že jsem měl de facto na výběr jen ze dvou žánrů, a tím jsou buď plošinovky, nebo horor. A jelikož mám léta zkušeností s tvorbou videí, kde zvukový design hraje velmi důležitou roli, tak jsem si nakonec vybral horor,“ prozradil Vortexu. Na hře pracuje sám a využívá volných i placených assetů. Zajímavá pak je anglická a česká lokalizace včetně dabingu, který ovšem v tuto chvíli vznikl za pomoci umělé inteligence, což je však něco, co by rád změnil, pokud by to bylo možné za získání dostatečné finanční podpory skrze Patreon, jelikož mluveného slova nebude ve hře zrovna málo.

Na konci července navíc na Steamu vydal demo, které se těší velkému zájmu. „Za pouhý týden od vydání na Steamu si moji demoverzi stáhlo skoro tisíc hráčů a kromě malých poznámek na některé detaily si tuhle hru každý vychvaluje. To platí jak pro CZ/SK scénu, tak pro lidi ze zahraničí, od kterých se mně dostala jenom samá chvála. Už teď mně spousta hráčů napsala, jak se těší na plnou verzi a že mě velice rádi podpoří v mojí budoucí tvorbě,“ pochvaluje si Baláž. I z toho důvodu pozměnil své plány ohledně vydání, o kterém původně uvažoval ještě ke konci letošního roku. „Ale vzhledem k pozitivním ohlasům na demo bych z toho rád udělal plnohodnotnou, kvalitní hru, na kterou hráči budou rádi vzpomínat. Proto bude potřeba více času a spíše hru vydám až po únorovém Steam Festu, takže někdy okolo jara 2025,“ vysvětlil Baláž.

Demo hry si můžete sami stáhnout a vyzkoušet na Steamu, stejně tak si samozřejmě můžete hru přidat do seznamu přání, případně zvážit i podporu projektu na již zmíněném Patreonu. S autorem se též můžete spojit na jeho serveru na Discordu, kde bude o hře též pravidelně informovat.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru