Po dlouhých čtyřech letech od neúspěšné kampaně na Kickstarteru v roce 2015, kterou se zjevně autoři nenechali odradit, letos na podzim skutečně dorazí titul Song of Horror od španělského studia Protocol Games na Steam. Na rozdíl od mnoha jiných nezávislých strašidelných her půjde v tomto případě o third person psychologickou adventuru.
Horor má nabídnout skutečně dynamický zážitek. Zdejší nadpřirozenou sílu ovládá podle vývojářů pokročilá umělá inteligence, která reaguje na hráčova rozhodnutí, akce i volby. Díky tomu má být titul skutečně strašidelný a nevyzpytatelný, protože se přizpůsobí vašemu způsobu hry. Výsledkem má být unikátní zážitek pro každého hráče a v rámci každého průchodu, v němž se napětí buduje přirozeně namísto toho, aby strach přicházel na předem jasně definovaných místech.
Každý z hrdinů je přitom jiný a má svůj vlastní unikátní přístup k vyšetřování.
Vybereme si jednu ze skupiny unikátních postav, s níž se pustíme do prozkoumávání strašidelného domu. Každý z hrdinů je přitom jiný a má svůj vlastní unikátní přístup k vyšetřování. To znamená, že různé postavy budou ke stopám a dalším předmětům docházet různou cestou. Jejich akce přitom ovlivní okolní svět, a to i pro ostatní. Ale k tomu se ještě dostaneme. Každý hrdina bude mít trochu jiné předpoklady. Některý bude mít lepší povědomí o všech událostech, další bude naopak lépe čelit zdejším paranormálním silám.
Co je však spojuje, je jejich smrtelnost. Každá z postav může zemřít a pokud se tak stane, její smrt je definitivní. Hra však tímto okamžikem nekončí a vy se nevracíte na úplný začátek. Namísto toho pokračujete ve vyšetřování s dalším hrdinou, tam kde ten předchozí skončil. Vzdáleně tímto mechanismem může novinka připomenout jinou hru v hororových kulisách a sice ZombiU pro Wii U později vydané i na PC, PS4 a Xboxu One jako Zombi, kde byla rovněž smrt definitivní, nicméně neznamenala konec hry, ale nutnost vyrazit za stejným úkolem s novou postavou, která navíc mohla najít vybavení po svém předchůdci. Tito hrdinové se však fakticky svými základnímu dispozicemi nijak nelišili a nebylo možné si je ani volit. Byli vám náhodně přiděleni.
Podle svých slov autoři posledních 5 let neúnavně pracovali, aby hráčům nabídli dokonalý mix vyšetřování, řešení hádanek a nápaditého příběhu. Snaží se údajně kráčet ve šlépějích literárních velikánů, jakými byli Edgar Allan Poe, Howard Phillips Lovecraft a Montague Rhodes James. Zajímavě zní i příslib, že jednotlivé postavy k sobě budou mít různorodé vztahy a různé povědomí o příběhu. Jejich akce navíc budou ovlivňovat i ty, kteří přijdou po nich, pokud váš hrdina zemře. Celkem má hra nabídnout 16 ovladatelných postav.
Žádné dva průchody Song of Horror nemají být stejné, tvrdí autoři. Vše přitom odstartuje zmizení slavného spisovatele Sebastiana P. Hushera. A po něm se rychle začnou ztrácet všichni ostatní, kdo se do pátrání po pohřešováním zapojí. Osvěžujícím dojmem působí kombinace moderní grafiky a tradičních kamerových úhlů i řešení hádanek, které je pro změnu inspirované staršími survival horory. Tedy něco, čeho se nám v posledních letech pohříchu nedostává.
Doufám, že se z novinky skutečně vyklube nějaké příjemné překvapení, které trochu rozčeří stojaté vody P.T. klonů.
Vývojáři ze studia Protocol Games v minulosti mluvili i o konzolových verzí, ale v tuto chvíli se zdá, že Song of Horror míří jen na PC, konkrétně na Steam. Uvidíme, zda se na tom v budoucnu něco změní. Ve světě hororových her, kterým už několik let “vládnout” nezávislé first person walking simulátory mě nadchla samotná skutečnost, že je na cestě klasický third person horor s tradičními adventurními prvky ve stylu klasik Alone in the Dark, Silent Hillu nebo Resident Evilu. Inspirace Poem, sliby o dynamickém strašení a především smrtelnost různorodých herních postav mi ale přijde ještě zajímavější a doufám, že se z novinky skutečně vyklube nějaké příjemné překvapení, které trochu rozčeří stojaté vody P.T. klonů.
Bohužel autoři z mého pohledu poněkud zanedbávají propagaci. Jednak si nedovedu vysvětlit, že jsme o hře několik let neslyšeli, i když samozřejmě respektuji a do značné míry i obdivuji jejich vůli projekt dokončit a nerozptylovat se vydáváním nových materiálů a informací. Na druhé straně je ale kvůli tomu novinka zcela pod radarem většiny hráčů a posledního traileru jsme se dočkali před dvěma lety a gameplay videa jsou dokonce z roku 2015. Spokojit se tak musíme, co se aktuálních materiálů týče, jen se screenshoty. I ty ale působí přesvědčivě. Nehledě na skutečnost, že už před čtyřmi lety vypadal hra v dobovém demu skvěle.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.