V San Diegu byl zahájen letošní ročník tradičního Comic-Conu, a už k nám přichází zajímavé herní informace. O změnách kolem filmu BioShock jsme vás informovali ráno, teď na přetřes přichází náznaky možných remasterů her Legacy of Kain: Soul Reaver I a Soul Reaver II. Na fotky, které se objevily na diskuzním portálu Resetera upozornil známý insider Wario64, a nutno uznat, že důkazy o chystaných vylepšených verzích jsou vcelku zřjemé. V jedné z vitrín, v níž se prezentují sošky ze zmíněných her od Dark Horse Comics, se totiž objevila kartička s popisem, z jakého titulu pochází, a není příliš pravděpodobné, že by si kdokoliv na takovém místě něco vymyslel. Logo – jak sami vidíte níže – láká na dvojici remasterů zcela otevřeně.
Legacy of Kain: "Soul Reaver I & II Remastered" branding seen at SDCC https://t.co/IjCLDVEEpN pic.twitter.com/WCS94tUl1u
— Wario64 (@Wario64) July 25, 2024
Pokud bychom se měli zabývat samotnou soškou, nehraje pravděpodobně žádnou roli v přípravách remasterů. Přesto svým výjevem malé sousoší zachycuje souboj hlavního hrdiny série Raziela s upírským lordem Kainem, a nejde ve skutečnosti o nic zásadního či překvapivého. Někdo ale patrně jen nepohlídal načasování, a pokud se skutečně oznámení chystá, mělo buďto přijít před Comic-Conem, nebo lidé z Dark Horse Comics udělali chybu a neměli sošku vystavovat. Že k chybě došlo pak má podle webu Nintendo Life potvrzovat fakt, že kartičky z vitríny zmizely poté, kdy se zpráva rozšířila na internetu, což přirozeně berou fanoušci jako další potvrzení, že remastery vznikají.
Protože nevíme nic dalšího, sluší se alespoň připomenout, že hry Legacy of Kain: Soul Reaver I a Soul Reaver II vznikly v letech 1999, resp, 2001 a stálo za nimi studio Crystal Dynamics. Vývoj těchto akčních adventur vedla Amy Hennig, která se coby manažerka designu zapojila i do vývoje první hry ze série Blood Omen: Legacy of Kain, která vyšla v roce 1996. Zejména první díl se dočkal vřelého přijetí ze strany kritiků i hráčů a je možná s podivem, že se hry remasteru nedočkaly už dříve. Podle kartičky z Comic-Conu by mohlo za vývojem stát i nadále studio Crystal Dynamics, což by odpovídalo i dotazníkům, které před časem vývojáři rozesílali fanouškům a pokoušeli se prostřednictvím nich zjistit, zda by o značku byl zájem i v dnešní době. Tak počkejme, třeba oznámení skutečně není daleko.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Má to úplně stejnou logiku jako výzva policajtů a detektivů v českých krimi seriálech: „Stůůůůůj, ani hnout!“ načež se POKAŽDÉ podezřelý rozeběhne, aby byl po 30 sekundách chycen a odvezen k výslechu… No nic.
Nicméně tahle série si remastery zaslouží. No, remastery, spíš remaky, vzhledem ke svému stáří.
Pokud se v remasteru podaří udržet (nebo ještě trošku vylepšit) kvalitu hratelnosti z originálu, potom se hráči mají důvod těšit.