Pokud půjde všechno podle plánu, už příští rok se dočkáme dalšího dílu série Grand Theft Auto. Vývojáři z Rockstaru už termín vydání zmínili v prvním, a dosud jediném traileru z GTA VI, a otevřeli tím prostor k dalším diskuzím nad budoucností GTA Online. Není rozhodně žádným tajemstvím, že právě multiplayer dosud posledního, pátého dílu, je tím, co drží hru z roku 2013 stále naživu, nikdo kromě vývojářů ale v tuto chvíli neví, jak to s ním bude po vydání dalšího pokračování. Není vyloučeno, že Rockstar přijde s novým GTA Online, které bude ještě bohatší ve smyslu možností a zcela v popularitě převálcuje aktuální verzi. Zároveň by v ní ale mohla mít chuť zůstat opravdu velká skupina hráčů, a právě pro ně má Rockstar připravovat editor misí.
Rockstar is seemingly working on a public version of the Mission Creator.
This new script was added with the Bottom Dollar Bounties update, but is currently empty.#GTAOnline pic.twitter.com/7ZrWKoEzly
— Tez2 (@TezFunz2) July 20, 2024
Zmínky přímo v datech hry po posledním updatu objevil insider Tez2, kterého jsme na Vortexu už nejednou citovali. Informaci rozšířil na Twitteru v průběhu víkendu, a ačkoliv nepřišel s žádným závěrem či konkrétnějšími údaji, sdílel poměrně výmluvný screenshot z datové struktury. „Rockstar zřejmě pracuje na veřejném editoru misí. Skript byl přidán s updatem Bottom Dollar Bounties, ale je momentálně prázdný,“ uvedl Tez2 spolu se screenshotem, kde je označen soubor public_mission_creator.ysc s velikostí 1 kB. Uvidíme tedy, zda vývojáři v příštím updatu skript smažou, nebo jej naopak doplní, což by pro dataminery byla vítaná krmě.
Vítaný by byl pak samotný editor, který by skutečně mohl dát hráčům dostatek možností k tomu, aby si v podstatě donekonečna přidávali do hry nový obsah bez nutnosti zásahu ze strany vývojářů. Jistě bychom už nyní mohli začít vyjmenovávat omezení, která by se s editorem, potažmo misemi v něm vytvořenými pojila, ale to už by bylo komunitě tváří v tvář možnému konci GTA Online patrně jedno. Dává to navíc smysl i v tom ohledu, že pokud chce Rockstar nabídnout například více herních možností k tomu, aby bylo možné provozovat vlastní role-play servery, učiní tak s největší pravděpodobností s novou verzí, nikoliv se hrou, v níž to díky aktivní komunitě jde, ale ne přímo a v základní verzi. Stále ale mějme na paměti, že samotný objev skriptu ještě nemusí nutně znamenat, že se v GTA Online skutečně objeví – je klidně možné, že si vývojáři testují editor pro novou verzi GTA Online nebo může jít o slepou uličku, do které už vývojáři nechtějí dál strkat svůj nos.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nejlogičtějším řešením po vydání šestky bude spojit obě mapy dohromady a oddělit je krátkým loadingem. Přesně tak, jak si to R* „vyzkoušel“ v Cayo Perico updatu. Ostatně o tomhle „launcher“ modelu (jeden obří online svět s propojenými mapami pro více dílů současně) se spekulovalo už pár let po vydání pětky – v době, kdy to ještě vypadalo, že šestka dorazí nedlouho po (tehdy ještě stále připravované) dvojce rdr.