Vývojáři z Hello Games to udělali znovu. Do hry, která se od svého vydání v roce 2016 dokázala z původně nesplněných slibů svého autora Seana Murrayho vykoupit už několikrát, dorazil další obří update. Nevzal si za cíl nic menšího, než učinit celý vesmír bohatší, divočejší a pestřejší, aby vše odpovídalo nárokům moderních hráčů a vývojáři se mohli i nadále těšit ze svého masivního úspěchu. Jak uvádí v čerstvě zveřejněném blogu o změnách a novinkách, velkou péči věnovali samotným planetám a světům, které se na nich nachází – odtud patrně přichází i podtitul updatu Worlds – jsou to ale například i nově zpracovaná oblaka, vylepšené možnosti úpravy vlastní lodi, přepracovaná podoba a chování vody a řada dalších i technických záležitostí, které činí z už tak zajímavé hry ještě o kousek zajímavější.
Hned na začátku si také můžeme potvrdit, že Hello Games zřejmě nemá v plánu s bezplatným vylepšováním své hry přestat. Update ve skutečnosti nese kromě označení Worlds ještě římskou číslici I, takže je nanejvýš pravděpodobné, že minimálně čísla II se hráči ještě dočkají. Pojďme ale zpět k aktuálním vylepšením, které se ve velké míře skutečně zaměřují na technickou stránku hry, grafiku a nejrůznější efekty. O vodě už padla zmínka v úvodu a nutno připustit, že podle ukázek vypadá dynamické zpracování vodní masy opravdu skvěle. Vývojáři zapracovali také na dynamickém větru, zmíněných volumetrických mracích, ale také třeba častým změnám ve zbarvení oblohy na jednotlivých planetách a přidali mnoho nových detailů do zpracování stínů. Jak vysvětlují hlouběji v blogu o změnách, velká část technických vylepšení se odráží v celkovém posunu možností využívaného enginu, což má s sebou přinést i zlepšení výkonu hry jako takové. Důležitá pro další hraní No Man’s Sky je i kompletní změna systému generování nových planet, jejichž načítací časy by měly být kratší a má se na nich v obecné úrovni vylepšit framerate.
Novinek je ale neuvěřitelné množství, takže před tím, než vás vyšleme do vesmíru, abyste si je sami v NMS vyzkoušeli, zmíníme napříkald novou loveckou expedici – The Liquidators – ve které budete tak trochu po vzoru Helldivers lovit brouky. Pokud se ale necítíte na další variaci galaktické války, budete se moci těšit například z nových tvorů, z nichž vývojáři vyzdvihují podivné kombinace zvířat a rostlin. Dojde ale také obecně na nová broučí monstra, z nichž mnoho nebude vůči návštěvníkům z kosmu vyjadřovat žádnou agresi. Spolehnout se ale nemůžete nikdy, takže se mějte na pozoru. A to například i před bouřemi, které vás mohou na vzdálených světech zastihnout nepřipravené. To když třeba projdete mlhou a objeví se před vámi budovy, kterým… narostly nožičky, ano. I to je jedna z novinek updatu Worlds I, kterým se Hello Games snaží ohromit hráče.
Je toho ale mnohem, mnohem víc, jako například pestřejší pouště, věčně zamrzlé světy, kvetoucí megaflora, podvodní základny, souboje obřích kráčejících robotů, rozmanitější noční obloha, hořící světy, broučí brnění, radioaktivní oblasti, broučí trofeje ve vaší základně, nová gesta, celkové vylepšení používání hry, interaktivní popisy věcí kolem vás,… Neuvěřitelné, opravdu, zvlášť, když v Hello Games vzniká další opulentní hra Light no Fire, která hodlá představit hráčům jednu obří planetu o velikosti skutečné Země.