Tituly od BioWare jsou známé svými romantickými linkami a mnoha možnostmi vztahů, nejinak tomu bude i u nadcházejícího Dragon Age: The Veilguard. Právě tato hra by měla být vůbec tou nejromantičtější od BioWare, jak vývojáři prozradili magazínu Game Informer. Hlavní hrdina či hrdinka Rook bude mít plno příležitostí k navázání románků se svými společníky, má to však svůj důmyslný systém a bude nutné pamatovat na své chování a rozhodnutí v průběhu hry. Romantika navíc může být mnohdy dost pikantní, jindy do ní může vstoupit například nezkušenost ostatních postav.
In our latest feature about Dragon Age: The Veilguard, we discuss romance! Here’s what we learned about how romance and relationships work in the game: https://t.co/ShwjbLVEhI pic.twitter.com/BTia86xOxc
— Game Informer (@gameinformer) July 8, 2024
Co se týče vztahů, každý společník ve hře má s protagonistou úroveň vztahu, do níž se promítá samotné chování ke společníkovi jako například pomáhání či nepomáhání nebo jednotlivé rozpravy. Vliv na ni mají i ostatní rozhodnutí učiněná ve světě celkově, nemusí jít nutně o něco související přímo se společníkem. Navýšení úrovně pro hráče znamená získaní dovednostního bodu, který lze využít ve vztahu s daným společníkem. Jejich stromy dovedností sice nejsou tak květnaté jako u protagonisty, přesto zde má být i možnost vylepšování a přizpůsobování. Úrovně vztahů a interakce by zřejmě měly hrát jistou roli i v boji, stejně tak problémy a úkoly se společníky, i když to magazínu art director Matt Rhodes jen naznačil a přímo nepotvrdil. V kancelářích studia nicméně měli možnost vidět příběhovou misi, v níž Rook hledá Bellaru, jež má mít například svůj vlastní příběhový oblouk probíhající paralelně s hlavní linkou, což by mělo mít vliv.
Jednotlivé romance mají velice „odlišnou příchuť“.
Game directorka Corinne Busche uvedla, že nepůjde jen o romantické vztahy, ale i čistě přátelské, stejně tak o ty, které mají společníci mezi sebou. Musí si věřit a vědět, že si kryjí záda. Busche dále uvedla, že jednotlivé romance mají velice „odlišnou příchuť“. To znamená, že některé postavy mohou jít přímo na věc, jiné mají tendenci se upejpat nebo jsou rozpačité kvůli tomu, že zatím žádný vztah neměly. Skrze rozvíjení románků se budeme postupně o postavách dozvídat více, přičemž ty mohou mít vztahy i mezi sebou bez ohledu na Rook/a. Jak už dříve vývojáři prozradili, každá postava ve hře je pansexuální, což se může projevit nejen ve vztazích s hráčem, ale i v těch ostatních. Rook může i flirtovat a pokoušet se platonickou lásku posunout až ke vztahu, ale ne vždy budou jeho či její snahy opětovány. V dialozích se nicméně nachází i celá řada dalších reakcí, u nichž nemusí být vždy jasné, kam vztah s postavou posunou.
Zatím celý systém takto z popisu působí dost záhadně, důležité však přece jen je, jak bude působit přímo ve hře. To se dozvíme už letos na podzim na PC, PlayStation 5 a Xbox Series. Více informací o Dragon Age: The Veilguard naleznete v našich starších článcích.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Každopádne, ja takéto niečo v rámci RPG vítam a znie to dobre. Väčšinou takto kladený dôraz na vzťahy v podobných hrách nevidím. A síce, aktuálne som sa konečne pustil do Baldur’s Gate 3 a tam je to dosť podobné. Len zdá sa, že Dragon Age: The Veilguard to posunie ešte o level vyššie a pôsobí o niečo komplexnejšie.
Myslím, že vďaka tomu bude príbeh aj realistickejší aspoň v tejto oblasti. Čo mi je sympatické, takže som zvedavý na výsledok. BioWare potrebuje dobrú hru ako soľ po tých posledných neúspechoch.
Realistický příběh u fantasy z pera americké společnosti… to už je ulet.
Neviem, či hovorím po mongolsky, ale asi hej. Ale za mňa, realisticky respektíve prirodzene sa správajúce postavy v príbehu, sa nijak nebijú so žánrom fantasy. Skôr sú potom o to sympatickejšie a pamätnejšie. Ergo, pravdepodobne si ma vôbec nepochopil 🙂
Nebo tu je pro gen Z, která už není schopná jít k baru a normálně se bavit nový žánr… romantická rpg/cokoliv, aby si tak něco vynahradili…
Určitě to nejdůležitější, co nás na nové hře zajímá (sarkasmus).
Jedno z nejlepších RPG vsech dob, ano Pathfinder WotR dostal před pár měsíci rozšíření. Nikde ani čárka. Všichni budou hrát randesimulatory, protože přes reklamy nevidí ostatní hry.
Same na poli FPS. Sic vyšla jen první etapa Selaco, ale tenhle žánr už je na samém okraji zájmu a hra představuje to nejlepší, co v poslední době vyšlo (snad od System. shocku). Zase to nikoho nezajímá? Plná verze RTS Warno, Duna spice wars, to samé….
Je mi čtyřicet a fakt se divím, co vás vlastně živí…?
Potom sa cudujme ze herne zanre degeneruju ked hry ktore ho niekam posuvaju su zamerne prehliadane…
Levicová politika smazava jakýkoliv lore ras, světa… aby byla přístupná… BG3 je naprostá zvracenost.