branding
Piranha Bytes podle neoficiálních informací končí

Piranha Bytes podle neoficiálních informací končí

Do poslední chvíle mělo hledat investora. Jeden z autorů Gothicu už odhalil nové působiště

Zdroj: koláž, Vortex
8. 7. 2024

Studio Piranha Bytes, které proslulo díky sérii Gothic, mělo být podle dosud nepotvrzených informací uzavřeno. Zprávu přinesl polský magazín CD Action (přes VGC) a opírá se v ní o anonymní vyjádření dnes již bývalého zaměstnance studia. Ten magazínu sdělil, že posledním pracovním dnem, kdy se mohli vývojáři sejít v kanceláři, připadl na 28. června a o dva dny později, tedy s koncem minulého měsíce, skončila také celá více než 20letá pouť Piranha Bytes. Na tomto místě je nutné připomenout, že studio patří společnosti Embracer Group, která sice podle svých nedávných vyjádření již ukončila fázi složité restrukturalizace, ale to očividně nebránilo v připsání dalšího studia na seznam těch, která zemětřesení nepřežila.

Investice, která nedopadla

Důvodem, proč k uzavření studia došlo až poté, kdy se Embracer dokázal dílem řady nesnadných rozhodnutí vymotat z dluhů u svých věřitelů, má být skutečnost, že vedení Piranha Bytes shánělo nového majitele či investora. Podle CD Action se rýsovala investice ve výši až 3 milionů eur, která by zajistila pokračování studia a rozběhnutí vývoje dalšího projektu, námluvy ale nakonec neměly dopadnout. Embracer se pak zřejmě zavázal financovat chod Piranha Bytes do června, a lhůta tak před několika dny vypršela. Jak uvádí CD Action, mnoho ze zaměstnanců nebylo ochotných čekat, jak situace dopadne a studio tak v uplynulých týdnech a měsících zažívalo odliv pracovních sil. To by odpovídalo informacím, které jsme vám přinesli v lednu, že se studio skutečně potýkalo s problémy a informace o konci Piranha Bytes byly na stole už tehdy.

Pokud byste snad pochybovali nad tím, že CD Action nemá k dispozici přesné informace, jejich zdroj je doplnil také smutnými fotografiemi jednotlivých kanceláří, podle kterých je zřejmé, že v nich už delší dobu nikdo nepracoval a vše je ve fázi vyklízení.

Zdroj: CD Action

CD Action pak přidává informaci, že pokud by se Piranha Bytes dohodla s investory, mělo se studio pustit do vývoje zbrusu nové temné fantasy hry, kterou měl pohánět Unreal Engine 5. Hra měla jít ve šlépějích Gothicu, podobně jako v minulosti „alternativní“ série Risen. Historie se tedy měla opakovat již podruhé, ale jak popisují řádky výše, s největší pravděpodobností se tak nestane. K dění ve společnosti se zatím nikdo nevyjádřil, tedy ani vedení Embraceru, ani současný ředitel studia Michael Rüve. S přihlédnutím k tomu, že se celá kauza rychle medializovala, je ale vše zřejmě jen otázkou času.

Piranha Bytes podle neoficiálních informací končí

Historie Piranha Bytes

Německé studio Piranha Bytes bylo založeno v roce 1997 v německém městě Bochum. Od roku 1999 spadalo pod společnost Phenomedia a pustilo se do vývoje prvního dílu série Gothic. Ten vyšel v roce 2001 a zaznamenal skvělé přijetí. O rok později se zakladatelé studia vykoupili z majetkové struktury krachující Phenomedia, a až do roku 2019 studio fungovalo nezávisle. Přidalo další dva díly Gothicu, zahájilo práce na rovněž třídílné sérii Risen a ke dvěma dílům dovedlo i akci Elex. To už však pod hlavičkou THQ Nordic, resp. Embracer Group, kde cesta studia zřejmě skončí.

Nové působiště veterána a spoluautora Gothicu

Nasvědčují tomu i zprávy, které – shodou okolností dnes – poslal do světa jeden z významných členů týmu kolem Gothicu, Risenu i Elexu Björn Pankratz se svou manželkou Jennifer. Z Piranha Bytes, patrně s vědomím zhoršující se situace, odešli ze studia už na konci loňského roku a právě dnes představili své nové působiště. Bude jím vlastní studio Pithead, které představili skrze německý magazín GameStar. Björn Pankratz strávil v Piranha Bytes dlouhých 24 let, během kterých dohlížel na vývoj zmíněných značek a je právě označován za jednoho z autorů v podstatě všech významných her, které studio přivedlo na svět. Jeho manželka se pak připojila k Piranha Bytes před vznikem série Risen, u které figurovala nejprve jako testerka, ale krátce na to už jako game designérka. V novém působišti se chtějí zaměřovat na „pohlcující fantastické nezávislé hry“, o nichž ale na konkrétní úrovni zatím nepromluvili.

V krátkém videu odhalili identitu nového studia a přislíbili, že se budou ozývat na týdenní bázi, aby odpověděli na případné dotazy fanoušků a zároveň poodhalili, na čem momentálně pracují. Žádný titul dvojice zatím neoznámila, ale začíná být zřejmé, že v budoucnu budou pokračovat skutečně jako malé a patrně výhledově pouze dvoučlenné malé studio. Pokud se vám však líbily hry od Piranha Bytes, manželé Pankratzovi jsou do určité míry nositelem jejich ducha a nepochybně jej dokážou otisknout i do vlastní produkce.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru