Dění kolem hry Cities: Skylines II sledujeme v podstatě od vydání a pravidelně vás informujeme, jak jednotlivé zásahy vývojářů ze studia Colossal Order pomáhají, ale v mnoha případech také nepomáhají vyřešit ne zrovna příznivou situaci. Ačkoliv hra nešetří ambicemi a v jádru je komplexnější a lepší hrou než byl první díl, sužuje ji řada nedokončených prvků, dlouhou dobu trápila hru optimalizace a vývojářům se delší dobu nedařilo zkrotit i samotnou simulaci a některá její specifická zákoutí. Nemluvě pak o konzolových verzí, které se staly v průběhu uplynulých měsíců v podstatě vtipem a je opravdu otázkou, kdy se k nim vývojáři konečně dostanou. Ne všechno je ale tak špatné, jak se může zdát jen z tohohle rychlého soupisu věcí, z nichž celou řadu nebylo jednoduše možné odhadnout před vydáním. Ve skutečnosti se totiž začíná situace obracet k lepšímu a vývojáři si tak mohou oddechnout, že kráčí po správné cestě.
After 18 months, Cities Skylines 2 finally have hope.https://t.co/IWLgymK1E8 pic.twitter.com/IPRtbqmAgw
— PCGamesN (@PCGamesN) July 4, 2024
Ukazatelů, které naznačují, že se hráči začínají ke hře vracet a v tuto chvíli by ji už hodnotili lépe než v nedávné minulosti, si všimnul magazín PCGAmesN. Jedním z nejdůležitějších ukazatelů jsou samotné recenze na Steamu, které se v posledních hodinách povážlivě změnily a více než tři čtvrtiny z nich jsou momentálně pozitivní. To je oproti dlouhodobému skóre kolem 52 procent pozitivních recenzí rozhodně optimističtější a dobrý pocit se pomalu přelévá i do počtu hrajících hráčů. Tedy konkrétně do metriky souběžně hrajících hráčů, jak ji prezentuje například portál Steamcharts. V době psaní této zprávy bylo ve hře 10 378 hráčů s tím, že maximum za posledních 24 hodin je jen o necelé dvě stovky hráčů výš. Podstatný je ale i přírůstek hráčů, který byl v červnu v plusu o necelých 18 procent. Nominální hodnota průměrného počtu denních hráčů za posledních 30 dní tak činí 5519 hráčů, což je hodnota, kterou hra naposledy překonala letos v únoru.
Ve velkém pomohl nedávný patch, který řeší zejména celkovou simulaci, ekonomické aspekty, ale zabývá se i odladěním dalších chyb a nedostatků. Ačkoliv se i s ním pojila nepříjemnost v podobě nečekaného odkladu na poslední chvíli, samotný update měl pozitivní dopad na hru a hráči to dokázali ocenit. Vzrostla také obtížnost hry, což je něco, na co si někteří fanoušci stěžovali a skutečně se zdá, že s dalšími promyšlenými kroky se může Cities: Skylines II ze svých problémů vykoupit. Je nicméně stále nutné mít na paměti, že kromě konzolových verzí chybí i spoustu dalšího dříve slíbeného obsahu, jako je kompletní podpora modifikací a hlavně další a další objekty, které by mohly vylepšit a rozšířit celkový zážitek.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Být na nějakém důležité rozhodovacím místě v Colossal Order + Paradox Interactive, tak hru raději odložím třeba i o rok, ale vydám jí v odladěném čili bezproblémovém stavu.
Můj dlouhodobý názor (potažmo rada tvůrcům a vydavatelům her) = raději vydejte hru v odladěném stavu i kdyby to mělo znamenat třeba roční odklad. Protože dost hráčů/redaktorů si bude pamatovat že nějaká hra vyšla „rozbitá“. Což je zbytečně špatná reklama pro tvůrce. Navíc to může mít negativní vliv na budoucnost – další díl nějaké série nebo na zcela nový titul daného tvůrce. Ať už z hlediska ekonomického nebo jiného.