Vývojáři z Capcomu přinesli další patch pro Dragon’s Dogma II, ve kterém se konečně ve větší míře zabývají neuspokojivým výkonem hry. Platí to zejména pro konzole, kde titul trpěl například i na absenci grafických režimů, které by výměnou za nižší rozlišení mohly řešit nepříjemné pády frameratu pod hranici 30 fps. Čekat jsme nakonec museli čtvrt roku, ale nyní se zdá, že autoři jednak zvládli Dragon’s Dogma II lépe zoptimalizovat pro chod na Xboxu Series i PlayStationu 5 a jednak pro jistotu přidali i ono dosud chybějící nastavení grafiky, které by mělo výkonu ještě pomoci. Patch bude v průběhu dnešního dne k dispozici na všech platformách a kromě technických záležitostí se věnuje i obecným opravám a vylepšením hry jako takové.
My ale začneme právě onou důležitou, leč v poznámkách k patchi kratičkou pasáží věnovanou specifickým vylepšením konzolových verzí. Capcom uvádí, že do hry přidává možnost nastavení grafiky – high/low – a zároveň doplňuje nastavení obrazu o možnost zapnout, či vypnout 120Hz režim. Na vysvětlenou pak přidává, že frekvence snímků v oblastech s větším množstvím NPC byla vylepšena, pokud by ale hráči i nadále naráželi na problémy, mají k dispozici zmiňovanou možnost změnit grafické nastavení. Za netradičním pojmenováním high/low lze patrně vidět režim kvalit a výkonu, bez testu je ale v tuto chvíli jen těžké odhadnout, kolik kompromisů budou muset hráči akceptovat a o kolik se skutečně frekvence snímků zvýší. Co se týče 120Hz režimu, vývojáři jej přidávají jako možnost pro ty, kdo hrají na odpovídajícím televizoru či monitoru, doplňují ale, že nejde o garanci 120 fps.
Z dalších změn a oprav, které se týkají i verze pro PC, pak můžeme vybrat například možnost prodávat věci přímo z menu storage a odsud se třeba i vybavovat výstrojí nebo zvýšení počtu předmětů stejného druhu, které lze ve storage uložit z 99 na 999. Vývojáři se pak věnovali i záležitostem spojených s průběhem samotné hry a jednotlivých questů, takže v seznamu oprav můžete sami vyhledat, zda třeba došlo na opravu chyby, na kterou jste narazili právě vy. Obecně je ale na místě zmínit třeba zamezení možnosti ocitnout se někde, kam byste neměli mít přístup, úpravu portrétů některých NPC, s nimiž mluvíte a v neposlední řadě také další optimalizaci CPU, který se v některých situacích rozbíhal až na 100 procent a brzdil celý chod hry.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Frame rates in areas with a lot of NPCs, such as town centers, should be improved.
Players on Steam can achieve these results from changing their graphics settings.
Proc si mam menit nastaveni, pokud to ma byt improved? 😀
Jinak ta hra vypadá fantasticky.