branding
Redfall, Xbox Game Studios, Bývalý ředitel Arkane Austin nešetří optimismem

Bývalý ředitel Arkane Austin nešetří optimismem

Smith může smutnit kvůli zavření studia, pochvaluje si však pozitivní reakce na Redfall

Zdroj: Microsoft
24. 6. 2024
Název: Redfall Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Datum vydání: 2. 5. 2023

Na začátku května oznámil Microsoft zavření čtyř studií, mezi nimiž bylo také Arkane Austin, kde v uplynulých letech vznikly hry jako Prey nebo Redfall. Právě poslední vydaná hra mohla mít za následek delší přemýšlení Microsoftu nad tím, zda Arkane Austin zachovat, či nikoliv, vzhledem k nepříznivým prodejům i množství zapojených či spíše nezapojených hráčů. Přesto vývojáři, které vedl dlouholetý veterán Harvey Smith, dokázali i navzdory nepříznivým zprávám dokončit rozpracovaný update pro Redfall, nabídnout hráčům řadu oprav a přinést i dlouhé měsíce naznačovaný offline patch, který by se měl do velké míry postarat o zachování hry i poté, kdy Microsoft zavelí k vypnutí serverů. A právě pozitivní odezva na popisovaný update, mísící se s nostalgií a přeci jen i smutkem nad zavřením Arkane Austin, měla ve Smithovi vybudit vlnu optimismu.

O svém aktuálním rozpoložení se podělil na Twitteru, když na konci minulého týdne sdílel příspěvek z konce května o tom, že Redfall dostává čtvrtý update s offline módem, možnosti pozastavit hru v singleplayeru, novou zbraní, podporou DLSS 3 nebo novými střetnutími s Redfall Commons. „Slyšet [pozitivní reakce] lidí, kteří hrají vyčištěnou finální verzi Redfallu, je obrovským přívalem energie. Těším se, až budu moci říct, na čem dalším hodlám pracovat,“ napsal Smith na Twitteru a doplnil také, že na konci minulého týdne kompletně vyčistil svou e-mailovou schránku a vyřešil všechny záležitosti, které mu k vyřešení zbývaly.

Je teď nicméně otázkou, na jaké zprávy o budoucí práci Smith vlastně láká. Na rozdíl od svých kolegů z austinské pobočky neměl z Arkane Studios odejít, takže je pravděpodobné, že se připojí k týmům v Lyonu a pustí se do práce na něčem dalším pod hlavičkou Arkane. Není však vyloučeno, že se v mezičase rozhodl ze společnosti odejít a zkusit pokračovat v kariéře jinde. Sám Smith se coby scenárista a spisovatel podepsal i pod vlastní knihu – Big Jack is Dead – nezdá se však, že by chtěl po vzoru jiných veteránů naplno zkoušet jinou branži. Naopak, i nadále se označuje za milovníka her, dobrých příběhů i žánru immersive sim a coby jeden z autorů Dishonored se zkušenostmi s vývojem sérií Deus Ex nebo Thief, bude zřejmě pokračovat v tomto duchu. Oficiálního ale v tuto chvíli není známo nic.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru