Na začátku května oznámil Microsoft zavření čtyř studií, mezi nimiž bylo také Arkane Austin, kde v uplynulých letech vznikly hry jako Prey nebo Redfall. Právě poslední vydaná hra mohla mít za následek delší přemýšlení Microsoftu nad tím, zda Arkane Austin zachovat, či nikoliv, vzhledem k nepříznivým prodejům i množství zapojených či spíše nezapojených hráčů. Přesto vývojáři, které vedl dlouholetý veterán Harvey Smith, dokázali i navzdory nepříznivým zprávám dokončit rozpracovaný update pro Redfall, nabídnout hráčům řadu oprav a přinést i dlouhé měsíce naznačovaný offline patch, který by se měl do velké míry postarat o zachování hry i poté, kdy Microsoft zavelí k vypnutí serverů. A právě pozitivní odezva na popisovaný update, mísící se s nostalgií a přeci jen i smutkem nad zavřením Arkane Austin, měla ve Smithovi vybudit vlnu optimismu.
Hearing from the people playing the cleaned up, final version of Redfall is such a burst of energy. I'm looking forward to talking about what I'll be doing next. https://t.co/hRaLEEFlX1
— Harvey Smith (@Harvey1966) June 21, 2024
O svém aktuálním rozpoložení se podělil na Twitteru, když na konci minulého týdne sdílel příspěvek z konce května o tom, že Redfall dostává čtvrtý update s offline módem, možnosti pozastavit hru v singleplayeru, novou zbraní, podporou DLSS 3 nebo novými střetnutími s Redfall Commons. „Slyšet [pozitivní reakce] lidí, kteří hrají vyčištěnou finální verzi Redfallu, je obrovským přívalem energie. Těším se, až budu moci říct, na čem dalším hodlám pracovat,“ napsal Smith na Twitteru a doplnil také, že na konci minulého týdne kompletně vyčistil svou e-mailovou schránku a vyřešil všechny záležitosti, které mu k vyřešení zbývaly.
Je teď nicméně otázkou, na jaké zprávy o budoucí práci Smith vlastně láká. Na rozdíl od svých kolegů z austinské pobočky neměl z Arkane Studios odejít, takže je pravděpodobné, že se připojí k týmům v Lyonu a pustí se do práce na něčem dalším pod hlavičkou Arkane. Není však vyloučeno, že se v mezičase rozhodl ze společnosti odejít a zkusit pokračovat v kariéře jinde. Sám Smith se coby scenárista a spisovatel podepsal i pod vlastní knihu – Big Jack is Dead – nezdá se však, že by chtěl po vzoru jiných veteránů naplno zkoušet jinou branži. Naopak, i nadále se označuje za milovníka her, dobrých příběhů i žánru immersive sim a coby jeden z autorů Dishonored se zkušenostmi s vývojem sérií Deus Ex nebo Thief, bude zřejmě pokračovat v tomto duchu. Oficiálního ale v tuto chvíli není známo nic.