Xbox a Panache Digital Games údajně podepsaly dohodu ohledně nové hry vyvíjené na Unreal Enginu 5 s možným vydáním v roce 2026 nebo 2027. Alespoň to tvrdí insider eXtas1s, jenž na fóru magazínu Exputer uvedl, že viděl důkaz. Studio Panache stojí za akční survival hrou Ancestors: The Humankind Odyssey a v roce 2014 jej založil Patrice Désilets, veterán z Ubisoftu a autor série Assassin’s Creed. Po prvotině v podobě Ancestors se chtěl Désilets pustit do vývoje hry 1666: Amsterdam, jak hlásal už v roce 2019, ale doteď stále nevíme, na čem vlastně studio Panache dělá. Dost možná je to právě tento Désiletsův vysněný titul.
Désilets svou novou hru částečně představil už během letošní dubnové konference Reboot Develop, z čehož se na Twitteru objevily minimálně dvě fotografie zachycující hlavní menu. Studio Panache zde předvedlo pitch a další plány vývoje v naději, že seženou pro svůj nový projekt vydavatele. Už tehdy se objevovaly v komentářích zmínky o 1666: Amsterdam a připomínky, ale totožnost projektu zatím s jistotou nedokáže potvrdit ani eXtas1s. Ten na fóru magazínu Exputer zároveň uvedl, že viděl důkaz dosvědčující spolupráci a distribuci nové hry od Panache Digital Games ze strany Xbox Game Studios a Microsoftu, což by bylo přesně tím, co vývojáři potřebovali, víc ale nepřidal.
Samotný příběh vývoje 1666: Amsterdam je nicméně zajímavý už doteď, o čemž jsme vás ostatně v minulých letech několikrát informovali. Nápad na tento projekt se zrodil už v době, kdy v roce 2010 Désilets opustil Ubisoft a o rok později se stal kreativním ředitelem THQ Montréal. Právě zde začala hra vznikat, ale v roce 2013 paradoxně montréalskou pobočku THQ koupil právě Ubisoft, projekt byl zrušen a Désilets opět odešel. Až do roku 2016 pak bojoval za získání práv ke hře, což se mu nakonec povedlo. V posledních letech o 1666: Amsterdam opakovaně mluvil, ale nikdy přímo neoznámil, že skutečně vzniká. Tak kdo ví.
Více starších informací o 1666: Amsterdam naleznete v našem článku z roku 2019, případně si můžete připomenout rozhovor, který jsme s Patricem Désiletsem natočili v témže roce. Dozvíte se o konceptu ďábelské hry, jejíž součástí má být i převtělování do zvířat či jiných lidí.