V roce 2015 vyšel Bloodborne. Další hra od vývojářů ze studia FromSoftware, která navázala na tehdejší odkaz her jako Demon’s Souls nebo Dark Souls a připravila pro hráče další nezapomenutelné dobrodružství. Bohužel pro fanoušky žánru soulslike her, Bloodborne vyšel pouze na PlayStationu 4 a za dlouhých devět let se na tom nic nezměnilo. Bez ohledu na četné žádosti hráčů, kteří by byli spokojení už jen s patchem, přidávajícím možnost spustit hru třeba na PS5 v režimu 60 fps. Být vývojářů z FromSoftware, na patch a možná i port by už došlo, jenže značku vlastní Sony, která hru rovněž vydávala, a jen vedení této společnosti může rozhodnout o tom, zda se situace do budoucna změní, nebo Bloodborne zůstane uzamknutý na PS4. Přestává být vlastně pochopitelné, čemu se Sony brání, zvlášť když úspěšně rozběhnula iniciativu v podobě vydávání portů svých her na PC, ale problém skutečně bude na její straně, jak opět naznačuje prezident FromSoftware Hidetaka Mijazaki.
Hidetaka Miyazaki ‚knows for a fact‘ other FromSoftware devs want a Bloodborne PC port: ‚If I say I want one, I’ll get in trouble, but it’s nothing I’m opposed to‘ https://t.co/T2lKR4kg0m
— PC Gamer (@pcgamer) June 13, 2024
Ačkoliv na podobné dotazy v minulosti odpovídal v tom duchu, že on sám nebo FromSoftware o stavu kolem Bloodborne nerozhoduje, redaktor PC Gameru Wes Fenlon to při nedávné příležitosti zkusil trochu jinak. Zeptal se Mijazakiho, zda by si sám osobně přál, aby port vzniknul, a dočkal se konečně trochu jiné odpovědi, než jeho kolegové z jiných magazínů v minulosti. „Jsem si jistý, že tihle lidé by port Bloodborne na PC chtěli,“ ukázal na producenta Jasuhira Kitaa a tlumočníka Bobbyho Simpsona, kteří byli účastni rozhovoru. Pak ale nastínil svůj postoj, ačkoliv současně naznačil, že by o něm neměl veřejně mluvit: „Pokud bych řekl, že si to přeju také, měl bych problémy. Ale není to něco, proti čemu bych stál,“ uvedl Mijazaki. S přihlédnutím ke strohým vyjádřením na toto téma v minulosti se pak mohlo zdát, že designér u této odpovědi skončí, i k překvapení redaktora PC Gameru ale pokračoval.
„Coby jeden z autorů Bloodborne si osobně přeji, aby si hru mohlo zahrát více hráčů. Zvlášť, když jde o hru, která začíná stárnout a může se z ní stát ztracená hra ze staré konzole,“ uvedl Hidetaka Mijazaki. Obecně pak potvrdil, že by se to z jeho pohledu týkalo všech podobných her, u nichž by si bylo možné formou portu či vylepšené verze připomenout minulost a znovu ji prožít, takže by přirozeně nikdy nebyl proti. Stále tu však hráči naráží na neochotu Sony, vyslyšet tak hlasité volání hráčů a bude to muset být jen a pouze vedení této společnosti, které o osudu rozhodne. Tedy, pokud se tak už nestalo a téma Bloodborne už je interně zakonzervované. Byla by to každopádně velká škoda…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Bloodborne je výborná záležitost , která by zasloužila jak pokračování , tak by určitě neslapla vedle kdyby udělali remake na PS5 , Xbox a PC koryt v době kdy souls hry jsou v kurzu a ještě pořad je nevydává kde kdo
Výborných her je a bude spousta. Zvlášť na PC kdy moc neni třeba řešit kompabilitu a hra si okamžitě vezme nabízený výkon. Tyhle nesmysly kdy hra potřebuje patch aby využila výkon novější konzole … A jsou to jen hry … ať si to tedy nechaj kravaťáci ze Sony . Odlišnej případ ale nemohu nezmínit Valve ať si HL strčí do zrovna tak :o)