Jestliže je žánr battle royale vaší krevní skupinou a snili jste o možnosti zápolit v mnohem větších skupinách s třeba až stovkami dalších hráčů naráz, jistě jste se doslechli o chystané akci Mavericks. Ta slibovala zážitek pro stovky a možná až pro jeden tisíc současně zápolících hráčů a bitvy zasazené do realisticky vymodelovaného světa, má to však jeden dost podstatný háček. Vývoj hry byl ve vší tichosti ukončen a studio se dle dostupných informací ocitlo na hranici bankrotu.
Oznámení přichází skrze na první pohled nenápadnou zprávu umístěnou dole na webu tvůrců hry. V té se píše o vyhlášení insolvence, což velmi pravděpodobně znamená příchod brzkého bankrotu. Vývoj hry byl zastaven a další aktivity studia jsou omezeny na absolutní minimum. Prioritou v takových situacích bývá umoření případných dluhů a vidina na pokračující vývoj je v takovém případě mizivá, ne-li přímo nemožná.
Zpráva ve zkratce říká, že Mavericks končí, tedy alespoň dle oficiálních informací. Zdroje z vývojářského týmu ale naznačují něco o tom, že by zde přeci jen mohlo existovat nějaké světlo na konci tunelu, což je velmi důležitá informace pro všechny ty, kteří již stihli finančně autory podpořit a koupit si testovací edici hry s podtitulem Forge. Neoficiální informace hovoří o odkoupení značky nejmenovaným investorem, který plánuje hru vydat v průběhu roku 2020 na PC a na další generaci konzolí. Vývoj by měl navázat na již hotové části hry a spolu s tím má být využita síla údajně až dvou třetin současného vývojářského týmu, který by tímto měl být zachráněn a neměl by přijít o práci. Informace pocházejí z videa níže, které má na starosti youtuber RockhoundBlack. Ten je zároveň jedním z těch, kteří vývojáře podpořili zakoupením zmíněné Forge edice hry. Video je uzavřeno spekulací o tom, že oním investorem by mohla být společnost Improbable, jejíž technologie torzo hry využívalo a která zároveň před nedávnem oznámila plány týkající se vývoje vlastních her.
Jak to celé dopadne, to se teprve udiví a nám nezbývá než se nechat překvapit. Jisté je ale jedno – žánr battle royale roste na popularitě a je jen otázkou času, než se někdo úspěšně pokusí otestovat bitvy v měřítku až stovek hráčů. Ostatně výkon chystaných konzolí by k tomu mohl vyzývat.