Novinář Danny O’Dwyer, který už několik let úspěšně provozuje na YouTube svůj dokumentární kanál Noclip, vydává další zpověď vývojářů, tentokrát z dánského studia IO Interactive. Čtyřicetiminutový snímek z velké části rozebírá nesnadné období kolem roku 2017, kdy se v té době mateřská společnost Square Enix rozhodla vývojářů zbavit kvůli nenaplněným očekáváním stran restartovaného Hitmana. Bez ohledu na to, že vývojáři v té době mluvili o prodejích pozitivně, ze Square Enix se ozývala zcela protichůdná vyjádření a takřka ze dne na den se začalo spekulovat, zda to pro IO Interactive nebude znamenat konec. K tomu ještě došlo k nucenému odchodu blíže nespecifikovaného počtu zaměstnanců a sami vývojáři – byť se snažili zachovávat optimismus – mluvili o důležitých změnách, kterým bylo budoucí setrvání podmíněné. IO Interactive se ale nakonec dokázali osamostatnit, stabilizovat, vydat Hitmana 2 a v úplném závěru nového dokumentu mluví o budoucnosti s velkými nadějemi.
„Jsme stále nezávislí a do budoucna chystáme nové věci, například úplně nové značky, na kterých se už možná pracuje,“ říká s úsměvem a tajuplně šéf IOI Hakan Abrak. Vzpomíná také na všechny čtyři IP, která v IO vytvořili, tedy vedle Hitmana ještě Freedom Fighters, Mini Ninja a samozřejmě Kane & Lynch, ke kterým by se mohli teoreticky vývojáři vrátit. Z Abrakových slov je ale cítit touha, vydat se dalším, dosud netušeným směrem a dát zaměstnancům další motivaci. Otevřeně totiž říká, že pracovat na neustále se vyvíjející hře, jakou je právě poslední iterace Hitmana, bývá někdy hodně těžké a lidé, kteří na ni každý den pracují, potřebují trochu zvolnit. I z toho důvodu otevřelo IO Interactive nové studio ve švédském Malmö, kam se dá z Kodaně pohodlně dojet přes necelých 8 kilometrů dlouhý most a kam přesouvají právě vývoj Hitmana.
Pracovat na neustále se vyvíjející hře, jakou je právě poslední iterace Hitmana, bývá pro vývojáře hodně těžké.
„Většina týmu pracuje na novém obsahu pro Hitmana a chystá se na třetí hru, o které Hakan [Abrak] mluví jako o epizodické,“ říká O’Dwyer v závěru dokumentu. Potenciálně tím naznačuje, že by mohlo ve výsledku dojít ke spojení již vydaného obsahu pro první, resp. druhý díl a nových lokací, specificky vytvořených pro nejnovější pokračování, čímž by vznikla jakási kompletní edice Hitmana, po které by se mohli v IO vrhnout na něco jiného. Sám Abrak to ostatně naznačuje když říká, že hru vyvíjí od začátku s vidinou trilogie a slibuje více než 20 lokací po celém světě.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.