Ačkoliv prozatím neexistuje žádný oficiální seznam her, které by se měly objevit na blížící se akci Xbox Games Showcase, je nanejvýš pravděpodobné, že se bude opět mluvit o Avowed od Obsidianu. Chystané akční RPG má vyjít v průběhu letošního roku, objevily se rovněž zákulisní informace, že krátce po prezentaci budou zveřejněna první preview od vybraných médií, takže lze očekávat, že lidé z Obsidianu už vše dokončují a hra bude připravená odstartovat svou marketingovou kampaň. Za oponou se ale má podle informací novináře Jeze Cordena z Windows Central usilovně pracovat na technické stránce, protože má momentálně docházet k přechodu na nejnovější verzi Unreal Enginu, konkrétně UE 5.3. A protože se nejedná o lehký úkol, vývojářům z Obsidianu mají pomáhat autoři Gears ze studia The Coalition.
Was it already known Avowed had moved to Unreal Engine 5.3 with support from Xbox tech / The Coalition? (Cuz it has.)
— Jez (@JezCorden) May 25, 2024
„Ví se, že Avowed přechází na Unreal Engine 5.3 s pomocí Xboxu a The Coalition,“ zeptal se Corden na Twitteru s dovětkem, že se tak skutečně děje. Na dotaz mu odpověděli jeho sledující jen v tom smyslu, že je to potřeba, protože podle jejich názoru nevypadala hra v dostupných ukázkách příliš dobře. Z druhé strany se ale ozvali i fanoušci Avowed, kteří analyzovali poslední videa a našli v nich několik podstatných změn, týkajících se například zpracování světla a tudíž i pocitu z jednotlivých scén. Corden zároveň v jedné z dalších odpovědí uvedl, že by to pro hru nemělo značit žádné problémy stran vydání – hra má podle jeho informací i nadále vyjít v průběhu letošního roku a je nanejvýš pravděpodobné, že se konkrétní datum vydání dozvíme už 9. června.
Zajímavě pak také zněla Cordenova odpověď na to, kdy se hráči dočkají portu pro PlayStation 5. Jde samozřejmě o zjevnou narážku na aktuální stav v Microsoftu a rozhodování o budoucí strategii vydávání vlastních her i na ostatní platformy. Corden nicméně podle svých slov neví o tom, že by port v tuto chvíli vznikal, což přirozeně neznamená, že o portu jen nemusí vědět nebo že by na něm vývojáři nezačali pracovat později. Ostatně, byl to Obsidian, kdo v první vlně poskytnul hned dvojici svých her pro další platformy, řeč je pochopitelně o Grounded a Pentimentu. Uvidíme tedy, jak přesně se projeví nejnovější Unreal Engine na hře jako takové, případně jaké tohle RPG vlastně bude. Není rozhodně žádným tajemstvím, že na něj hráči prozatím reagovali vlažně, systém magie, souboje, ale i slibovaná plastičnost světa a reakcí na hráče však působí slibně.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.