Koncem minulého týdne se v rámci interní iniciativy společnosti Sony objevil rozhovor s designérem Neilem Druckmannem, ve kterém došlo mimo jiné na několik střípků o dalším projektu studia Naughty Dog, stejně jako o vizi, co chtějí autoři Uncharted či The Last of Us změnit ve smyslu přijetí her jako takových. Vedle vyjádření k umělé inteligenci a ochotě Druckmann používat ji například při vytváření košatých dialogů, tak nejvíce rezonovala věta, že by příští hra od Naughty Dog „mohla redefinovat pohled na hry u mainstreamového publika“, což mohlo v očích některých hráčů i médii vyvolat pocit, že Druckmann přehání. Kvůli kritice se proto sám designér ozval a odhalil, že mu editoři finální podoby rozhovoru dali do úst slova, která vůbec neřekl.
This is not quite what I said. A short 🧵 pic.twitter.com/IgjPm1MwaH
— Neil Druckmann (@Neil_Druckmann) May 25, 2024
Neil Druckmann se ozval na Twitteru s poznámkou, že tohle vlastně vůbec neřekl. Přidal screenshot inkriminované části výše citovaného rozhovoru a označil poslední, dle někoho trochu problematickou větu. Jako důkaz pak poskytnul screenshot nezedeitované verze rozhovoru, ve kterém se ona část o přijetí her mainstreamovým publikem vůbec neobjevila. Pokud Druckmann skutečně zveřejnil to, co na otázku odpověděl, je pak velmi zarážející, že editor neupravoval designérovy výroky, ale přicházel s vlastním závěrem na základě toho, co Druckmann obšírně popisoval.
„Takže nejsem nadšený z naší nové hry jen proto, že je to pro nás něco nového, ale jsem také ve velkém očekávání, jak na ni bude svět reagovat,“ uvedl Druckmann ve skutečnosti. Pravděpodobně uznáte, že tenhle výrok nevyvolává automaticky pocit, že designér přehání, do publikovaného rozhovoru se ale dostalo něco úplně jiného. Druckmann v původní odpovědi trochu podrobněji mluvil o tom, jak je pro hry skvělé, že je začínají vnímat i lidé, kteří žádné hry nehráli. Proto zmiňoval seriál The Last of Us, který mohl někomu otevřít v tomto směru oči, když se o spojitosti s herní předlohou dozvěděli. A nezapomněl také ve stejném ohledu pochválit seriál Fallout a velký úspěch Amazonu.
Uvidíme, zda Sony bude reagovat na tuhle snahu uvést věci na pravou míru, byť to osobně nevidím jako pravděpodobné, na každý pád ale můžete sledovat, že někteří editoři neváhají upravovat obsah sdělení nejen ve smyslu větné stavby či úpravy některých neobratných výroků, ale dopisování celých vět a přidávání výroků, které vůbec nezazněly.