Vývojáři ze studia Colossal Order stále nevidí na konec tunelu, kterým se momentálně veze jejich Cities: Skylines II. Pokud dění kolem hry sledujete, tuhle kulhající analogii jistě chápete – hra má od vydání řadu technických problémů, které zabraňují tomu, aby si jinak povedenou simulaci a stavbu krásných měst mohli hráči naplno užít. Už několikrát jsme psali o nutných posunech plánů na nový obsah a vylepšení, aby měli vývojáři prostor na opravy a optimalizaci, čas je ale to, čeho se vývojářům stále nedostává. Bez ohledu na to, že v posledním komunitním blogu slibují blížící se vydání patche s přepracovanou ekonomikou hry, opět mluví o odkladech obsahu, ale potenciálně i konzolových verzí, které se staly určitým příznakem všech stávajících problémů.
We have exciting info to share about our next Patch! The Economy has been re-worked and will be delivered along with a lot of other fixes!
We also have some updates on the timeline. Read all about it here: https://t.co/18znmD2rej pic.twitter.com/PX2n2fpC9V
— Cities: Skylines (@CitiesSkylines) May 23, 2024
Jedinou pozitivnější zprávou je již zmíněný patch, který se zaměří na ekonomiku hry. Podle vývojářů jsou práce u konce, a nyní již zbývá jen odladit poslední nedostatky. To ovšem znamená ještě „několik týdnů práce“ a nejbližším termínem vydání je 3. červen. Lidé z Colossal Order si ale nechali otevřené větší okno, a tak může komunitou očekávaný patch dorazit klidně až v polovině příštího měsíce. Jak už jsme ale naznačili výše, tým nemá neomezené zdroje a kvůli soustředění na přípravu patche musí odložit další slíbené věci.
Tou první jsou balíčky s novými mapami, budovami či objekty jako takovými, které vznikají na straně tvůrců obsahu a vychází ve spolupráci s vývojáři. I přes to, že autoři Cities: Skylines II v minulosti několikrát opakovali, že vydávání těchto balíčků nevyžaduje příliš práce na straně vývojářů – a zmiňují to i tentokrát – momentálně nejsou k dispozici žádné kapacity, takže obsah musí počkat. A to až na konec léta, protože vývoj Cities: Skylines II, resp. jeho opravování, teď bude muset ustoupit letním prázdninám. Zástupci studia vysvětlují, že ve Švédsku a ve Finsku, kde sídlí vydavatelé hry z Paradoxu, je zákonem určeno, že v průběhu července a části srpna mohou zaměstnanci čerpat dlouhou, až čtyři souvislé týdny probíhající dovolenou, takže se očekává, že se všechny procesy přes léto v podstatě zastaví.
Poslední špatnou zprávou je, že vývojáři začínají pochybovat o říjnovém uvedení konzolových verzí. První beta z konce dubna prý skončila fiaskem – hra nebyla stabilní, nedosahovala požadovaného výkonu stran frameratu a celkově nenabízela standard, pod který by se mohlo studio podepsat. Z toho důvodu dochází k rozsáhlým opravám a optimalizaci, aby vývojáři stihli zmíněný termín. Sami ovšem připouští, že prostor na to, aby všechno stihli, se zkracuje a je tudíž možné, že dojde k dalším odkladům.