branding
Nové porty DOOMu obsahují online DRM

Nové porty DOOMu obsahují online DRM

Pro hraní 26 let staré hry se musíte přihlásit k účtu, Bethesda ovšem slibuje nápravu

28. 7. 2019

V polovině letošního prosince oslaví Doom 26 let od svého vydání, do té doby je ale nutné řádně oslavit probíhající půlkulatiny, k čemuž byl již dlouho dopředu vymezen letošní QuakeCon. Vývojáři z id Software spolu s lidmi s Bethesdy na něm samozřejmě mluví z velké části o připravovaném Doom Eternal, fanoušky se ale rozhodli potěšit i něčím speciálním. Pro konzole PlayStation 4, Xbox One a především Nintendo Switch totiž vydali porty prvních tří dílů téhle legendární série a i díky rozumné cenovce se do nich mohou pustit jak fanoušci, tak mladší hráči, kteří třeba dosud neměli tu čest.

První dva díly, které zpracovali vývojáři z Nerve na enginu Unity se prodávají za 5 dolarů, třetí díl od odborníků z Panic Button za dvojnásobek, a podle prvních ohlasů běhají hry bez jakýchkoliv kompromisů. Jistě, je to možná trochu úsměvné, uvážíme-li, že první díl vyšel v roce 1993, druhý ho následoval o rok později a trojce už je taky pěkných 15 let, ale je zkrátka příjemné zahrát si i na Nintendu Switch nějakou hru ve Full HD rozlišení a 60 snímcích za vteřinu, co říkáte? Zapomenout pak nesmíme ani na nově vydané mobilní verze prvních dvou dílů pro Android i iOS, čímž se nabídka na aktuálních systémech takřka kompletuje. Přesto s sebou vydání popisovaných portů přineslo několik problémů a neobešlo se bez kritických komentářů stran oddané komunity.

Na Switchi už byly v rámci homebrew aplikací zmiňované hry nějakou dobu dostupné a samozřejmě jste se pro jejich hraní nemuseli nikam přihlašovat.

Vedle nutnosti souhlasit se sáhodlouhým licenčním ujednáním v případě všech tří her je největším překvapením přihlašovací okno k účtu Bethesda.net. Zvlášť u prvního dílu to působí jako nepěkný žert, vzhledem k tomu, že je hra už od roku 1997 vedena jako open source a hrát ji můžete snad na čemkoliv. A jak vás asi může napadnout, samozřejmě se už ozvali někteří hráči, že mají s přihlášením problémy a nemohou tak hru vůbec spustit, což vyvolalo třeba na Redditu obrovskou vlnu nevole, nepochopení a sarkastických vtípků. Na konto portů se pak mluví také o překvapení v podobě zpomalené hudby – na to upozorňuje například youtuber Modern Vintage Gamer – a probírá se i skutečnost, že na Switchi už byly v rámci homebrew aplikací zmiňované hry nějakou dobu dostupné a samozřejmě jste se pro jejich hraní nemuseli nikam přihlašovat…

Celý incident ale přeci jen má nějaké vysvětlení a žije naděje, že přihlašování k účtům bude volitelné. Lidé z Bethesdy se totiž po vlně bouřlivých reakcí ozvali na Twitteru a vysvětlili, že přihlášení sloužilo jen členům Slayers clubu pro započítání odměn za hraní zmiňovaných portů a slíbili, že již brzy situaci napraví pomocí chystaného patche. Ve světle dalších podobných přešlapů Bethesdy se ale nezdá, že by fanoušci tuhle reakci považovali za zcela věrohodnou a vrší na stále větší a větší virtuální hromadu další vtípky a memy.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru