Herní historie je plná rozsáhlých titulů, u kterých mohlo detailní prozkoumání herního obsahu zabrat klidně i desítky až stovky hodin. Přehlédnout nějaké schované překvapení či easter egg je u obsahově takto bohatých her velmi jednoduché a snadno tedy vznikají četné mýty. Specialistou na tento typ obsahu je dlouhodobě série Grand Theft Auto, jejíž otevřený svět nabízí obrovské množství vtipů a odkazů na ostatní díla populární kultury a kde se toho zkrátka dá hodně poschovávat. Jedním z příkladů potvrzených legend je třeba auto duchů potulující se v lesích San Andreas ve stejnojmenném titulu, nicméně příběh za ním budí spíše otázky.
GTA: San Andreas vyšlo původně na PlayStation 2 už v roce 2004. Tehdy už samozřejmě byl internet masovou záležitostí a zprávy o ukrytých překvapeních se díky tomu mohly šířit velmi rychle. Z toho důvodu se legenda o osamělém a pomláceném voze potvrdila už rok po vydání. Konkrétně šlo o vůz jménem Glendale v jeho pošramocené variantě. Té samotní autoři přezdívali familiérně “Glenshit”. Alespoň takto to zvídaví hráči objevili v souborech hry. Tato podoba Glendale byla ze všech stran pomlácená a zajímavostí bylo, že ji nešlo dát opravit. A právě tato podoba Glendale dala vzniknout jednomu z těch zajímavějších mýtů.
Pozoruhodný je už jen způsob fungování této legendy a aura, kterou okolo ní vytvořili samotní hráči. Zbídačený Glendale se mohl velmi často zjevoval například na více či méně prudkých svazích v zalesněné oblasti Back O‘ Beyond, kvůli gravitaci ale tyto nezabrzděné vozy začaly okamžitě klouzat dolů. A vzhledem k tomu, že se na mapě zjevovaly až okamžiky před příchodem hráče, tak to budilo dojem samohybného a strašidelného vozu. Nepotvrdilo se ale, zda bylo záměrem vývojářů vyvolat dojem strašidelného lesa, anebo zda šlo o chybu. Tvůrci totiž možná jen chtěli, aby i na tomto opuštěném místě bylo možné nalézt v případě potřeby nějaký vůz a třeba pro to jen nevhodně vybrali spawnovací body na svahu. Na druhé straně ale lze také na YouTube i narazit na videa, v nichž tento Glendale jezdí po lese, zběsile bliká a troubí a nezastaví se, dokud postavu hráče nepřejede. Toto chování se ale bořičům virtuálních mýtů nikdy nepodařilo potvrdit a má se za to, že jde pravděpodobně o podvrh vyrobený buďto úpravou videí, nebo modařskými nástroji.
Když je řeč o potvrzování či vyvracení mýtů, tak v případě série Grand Thef Auto můžeme narazit na hráče i na celé organizované skupiny, kteří se na odhalování obsahu ukrytého pod povrchem specializují. Tito takzvaní bořiči mýtů provozují specializované encyklopedie a díky tomu lze na Wikii nalézt ucelený abecední seznam všech mýtů, které se v sérii v průběhu let vyskytly.
Auto duchů patří mezi ty potvrzené a může jít o narážku na některý film či knihu, jenže stejně tak se může jednat i o designérský přešlap, který si začal po vydání hry žít svým vlastním životem. To ale není vůbec nic špatného – rozsah hry k takovýmto akcím přímo vyzývá. Snadno potom mohou vznikat zmíněné seznamy mýtů a legend, kde lze navíc nalézt i ty už vyvrácené. Mezi falešné legendy například patří přítomnost dětí. V řadách těch dosud nepotvrzených (ale ani vyvrácených) nalezneme třeba existenci bájné potvory Chupacabra v GTA IV anebo bigfoota v SA. A ono pátrání po sněžném muži přitom zaznamenali i v Rockstaru, takže například v pátém díle hry jej již nalézt můžete.