branding
Grand Theft Auto: San Andreas, Rockstar Games, Auto duchů ze San Andreas nemělo vražedné sklony

Auto duchů ze San Andreas nemělo vražedné sklony

Tajemný autodlak mohl vzniknout jen jako chyba, hráči ale jeho existenci značně nafoukli

26. 7. 2019
Název: Grand Theft Auto: San Andreas Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 26. 10. 2004

Herní historie je plná rozsáhlých titulů, u kterých mohlo detailní prozkoumání herního obsahu zabrat klidně i desítky až stovky hodin. Přehlédnout nějaké schované překvapení či easter egg je u obsahově takto bohatých her velmi jednoduché a snadno tedy vznikají četné mýty. Specialistou na tento typ obsahu je dlouhodobě série Grand Theft Auto, jejíž otevřený svět nabízí obrovské množství vtipů a odkazů na ostatní díla populární kultury a kde se toho zkrátka dá hodně poschovávat. Jedním z příkladů potvrzených legend je třeba auto duchů potulující se v lesích San Andreas ve stejnojmenném titulu, nicméně příběh za ním budí spíše otázky.

GTA: San Andreas vyšlo původně na PlayStation 2 už v roce 2004. Tehdy už samozřejmě byl internet masovou záležitostí a zprávy o ukrytých překvapeních se díky tomu mohly šířit velmi rychle. Z toho důvodu se legenda o osamělém a pomláceném voze potvrdila už rok po vydání. Konkrétně šlo o vůz jménem Glendale v jeho pošramocené variantě. Té samotní autoři přezdívali familiérně “Glenshit”. Alespoň takto to zvídaví hráči objevili v souborech hry. Tato podoba Glendale byla ze všech stran pomlácená a zajímavostí bylo, že ji nešlo dát opravit. A právě tato podoba Glendale dala vzniknout jednomu z těch zajímavějších mýtů.

Pozoruhodný je už jen způsob fungování této legendy a aura, kterou okolo ní vytvořili samotní hráči. Zbídačený Glendale se mohl velmi často zjevoval například na více či méně prudkých svazích v zalesněné oblasti Back O‘ Beyond, kvůli gravitaci ale tyto nezabrzděné vozy začaly okamžitě klouzat dolů. A vzhledem k tomu, že se na mapě zjevovaly až okamžiky před příchodem hráče, tak to budilo dojem samohybného a strašidelného vozu. Nepotvrdilo se ale, zda bylo záměrem vývojářů vyvolat dojem strašidelného lesa, anebo zda šlo o chybu. Tvůrci totiž možná jen chtěli, aby i na tomto opuštěném místě bylo možné nalézt v případě potřeby nějaký vůz a třeba pro to jen nevhodně vybrali spawnovací body na svahu. Na druhé straně ale lze také na YouTube i narazit na videa, v nichž tento Glendale jezdí po lese, zběsile bliká a troubí a nezastaví se, dokud postavu hráče nepřejede. Toto chování se ale bořičům virtuálních mýtů nikdy nepodařilo potvrdit a má se za to, že jde pravděpodobně o podvrh vyrobený buďto úpravou videí, nebo modařskými nástroji.

Organizované pátrání

Když je řeč o potvrzování či vyvracení mýtů, tak v případě série Grand Thef Auto můžeme narazit na hráče i na celé organizované skupiny, kteří se na odhalování obsahu ukrytého pod povrchem specializují. Tito takzvaní bořiči mýtů provozují specializované encyklopedie a díky tomu lze na Wikii nalézt ucelený abecední seznam všech mýtů, které se v sérii v průběhu let vyskytly.

Auto duchů patří mezi ty potvrzené a může jít o narážku na některý film či knihu, jenže stejně tak se může jednat i o designérský přešlap, který si začal po vydání hry žít svým vlastním životem. To ale není vůbec nic špatného – rozsah hry k takovýmto akcím přímo vyzývá. Snadno potom mohou vznikat zmíněné seznamy mýtů a legend, kde lze navíc nalézt i ty už vyvrácené. Mezi falešné legendy například patří přítomnost dětí. V řadách těch dosud nepotvrzených (ale ani vyvrácených) nalezneme třeba existenci bájné potvory Chupacabra v GTA IV anebo bigfoota v SA. A ono pátrání po sněžném muži přitom zaznamenali i v Rockstaru, takže například v pátém díle hry jej již nalézt můžete.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru