branding
Manor Lords, Hooded Horse, Strategie Manor Lords obdržela první větší patch

Strategie Manor Lords obdržela první větší patch

Řeší problémy s obchodováním nebo sklízením úrody. Obyvatelé také přestali pít tolik piva

Zdroj: Slavic Magic
14. 5. 2024
Název: Manor Lords Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Středověká budovatelská strategie Manor Lords, která se od 26. dubna nachází v programu předběžného přístupu, okouzlila značnou část herní obce. Autor titulu Greg Styczeń v první vlně přijal desítky tisíc kladných hodnocení, ale s přihlédnutím k tomu, že ne všichni byli bez výhrad spokojení a hlavně – že se titul nachází v early accessu – se dá očekávat postupné vylepšování. K němu nyní dochází prostřednictvím prvního většího patche, který se týká hned několika důležitých herních mechanismů ovlivňujících celkový průběh vaší hry. Styczeń se zaměřil na obchodování, sklízení úrody, pohyb jednotek, jejich podobu, ale přidal také královskou daň a zaměřil se i na konzumaci piva, kterého obyvatelé vesniček a měst požívali možná až přespříliš.

Patch, který posouvá hru na verzi 0.7.960, zatím není aplikovaný na základní hru, takže pokud se chcete pustit do testování a zkoušení nových možností, musíte podle krátkého návodu na profilu hry na Steamu stáhnout betu. Tím se ale před vámi rozprostřou tak trochu jiná hra, do které Styczeń zasáhl na mnoha úrovních. Jako první věc zmiňuje v poznámkách k patchi úpravu rychlosti, kterou Hildebolt zabírá jednotlivé části mapy. Vše by nyní mělo být z jeho strany trochu pomalejší, takže budete mít víc prostoru pro vlastní růst a rozvinutí strategie. Další věcí, kterou autor hry opravil, bylo spawnování nežádoucích lidí, kteří se objevovali ve velkých počtech, ale odmítali dělat jakoukoliv práci. Styczeń řešil také nízké poškození udělované šípy, optimalizaci ve větších městech, zásoby na tržišti nebo právě onu příliš vysokou konzumaci piva.

Ještě podrobněji se pak věnoval obchodování, které prošlo drobnými změnami a například nově umožní přímo nastavit, s kým mají jednotlivé regiony obchodovat s kým už nikoliv. Vše se nyní řešit z obchodních stanic, takže nemusíte interní obchodování spravovat na jiných místech. Další větší změnou je období 30denního truchlení, pokud někdo zemře, během kterého v daném domě nelze počítat s žádným přírůstkem. A pak ke slovu přichází královská daň, se kterou Styczeń experimentuje a chce jejím prostřednictvím trochu narušit bezproblémové hromadění peněz. Jak si umíte představit, jednou ročně je nutné zaplatit panovníkovi daň, která se dynamicky vypočítává na základě toho, kolik má vaše vesnice či město obyvatel. Funkci lze zapnout, či vypnout před startem hry, případně upravit výši daně, zdá se nicméně, že minimálně ze startu by to mohl být pro některé hráče docela oříšek.

Styczeń například řešil i to, že se lidé až příliš často zastavují na hřbitově, aby jen tak poklábosili. Jemu to přijde divné, ale už jste někdy byli na venkovském hřbitově?

Další změny se rovněž týkají hratelnosti, jde ale o menší věci, které sice mohou do celkového obrazu hry promluvit, ale jde převážně o balanc a snahu přijít s férovější výzvou a tím pádem i lepší zábavou. Jednou z takových věcí je snaha v zárodku eliminovat zácpy na cestách, ale Styczeń například řešil i to, že se lidé až příliš často zastavují na hřbitově, aby jen tak poklábosili. Jemu to přijde divné, ale už jste někdy byli na venkovském hřbitově? No, sami se můžete podívat do poznámek, kolik toho autor hry řešil a zkusit najít v seznamu opravených bugů nebo chyb vedoucích k pádům tu, na kterou jste sami narazili a zabránila vám v dalším pohodlném hraní. Je toho opravdu hodně a s radostí sledujeme, že i přes první vlnu obrovského zájmu a úspěchu plní Styczeń a jeho spolupracovníci to, co je krédem „předběžných přístupů“.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru