branding
Cyberpunk 2077, CD Projekt, Cesta Cyberpunku 2077 za vykoupením je u konce

Cesta Cyberpunku 2077 za vykoupením je u konce

Designér Paweł Sasko děkuje hráčům za příliv pozitivních recenzí. Cení si druhé šance

Zdroj: CD Projekt
13. 5. 2024
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
10. 12. 2020
Q1 2025 (Mac)

Od vydání Cyberpunku 2077 uplynuly loni v prosinci dlouhé čtyři roky, pokud jste ale dění kolem dosud poslední hry od CD Projektu sledovali blíže, určitě nám dáte za pravdu, že oněch 48 měsíců se dá popsat jakkoliv, jen byste asi nepoužili slova jako klidné, bezproblémové nebo plné nezpochybnitelného úspěchu. Po vydání velkého rozšíření Phantom Liberty a sadě menších i velkých a zásadních updatů i patchů, se však hra konečně dostala v očích hráčů na úroveň, kterou po fenomenálním úspěchu Zaklínače 3 (byť i jeho rozjezd nebyl bez poskvrny) každý automaticky očekával. Symbolickou tečku za dlouhou cestou k vykoupení teď učinil designér questů v Cyberpunku 2077 a nyní game director již připravovaného pokračování Paweł Sasko, kterému neušlo, že v poslední době přistávají na Steamu ke hře vesměs jen pozitivní recenze.

Jako první upozornil na hodnocení z nedávných recenzí na Steamu – kterých bylo přes 7 tisíc a 95 procent z nich je pozitivních – komunitní ředitel Marcin Momot. S několikerým poděkováním vyzdvihnul, jak kladný vztah hráči ke hře zaujali a na jeho slova navázal právě Sasko. „Neumíte si představit, jak hodně to pro mě znamená. Nikdy jsem to nechtěl vzdát a vždy jsem doufal, že se tohle někdy stane skutečností, ale ve skutečnosti jsem nevěřil, že se toho dožiju,“ napsal Sasko na Twitteru a poděkoval fanouškům za druhou šanci.

Je nutné připomenout, že krátce po vydání byla situace kolem hry katastrofální. Bez ohledu na to, že Cyberpunk 2077 běžel na PC poměrně uspokojivě, vývojáři se ocitli v situaci, kdy museli odrážet oprávněnou kritiku technického stavu hry na konzolích a zároveň i poznámky ze strany médií i hráčů, že nebyli v tomto ohledu transparentní a v dostatečném předstihu neupozornili na množství chyb a nedodělků. Kvůli tomu byla hra na delší dobu stažena z prodeje na PlayStationu a hráči na Xboxu mohli žádat o vrácení peněz. Trvalo pak poměrně dlouho, než vývojáři technický stav zkrotili a teprve poté se začali věnovat nedostatkům v designu či obsahu hry. Postupem let se ale stav hry vylepšil natolik, že přestal být problémem a vývojáři mohli uplatnit nezměrné zkušenosti s RPG v otevřeném světě, aby ještě zatraktivnili to, co Cyberpunk 2077 zastupuje, resp. jak na tom měl být od startu. Vydání rozšíření Phantom Liberty pak v podstatě završilo jejich snahy a po dalších updatech – které, mimochodem, přidaly například fungující veřejnou dopravu – se může tým v CD Projektu s klidem v duši vrhnout na druhý díl.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru