branding
Britská vláda reaguje na petici Stop Killing Games

Britská vláda reaguje na petici Stop Killing Games

První kroky youtubera Rosse Scotta zatím k úspěchu nevedou. Podpisy přesto sbírá dál

Zdroj: Ubisoft
15. 5. 2024

Na začátku dubna jsme vás informovali o iniciativě youtubera Rosse Scotta Stop Killing Games, v rámci které chce vynaložit maximální úsilí pro to, aby přinutil vývojáře a vydavatele k vydávání offline patchů u her, které jsou závislé na online konektivitě a jejich autoři se rozhodli pozastavit nebo ukončit jejich provoz. Scott chce na příklad odstaveného The Crew 2 dosáhnout toho, aby se peticí zabývaly vlády zejména evropských zemí a řešily tento problém na legislativní úrovni, čímž by mohl vzniknout precedens, na základě kterého by se pak mohly podobné spory řešit i ve Spojených státech. První, kdo se k iniciativě Rosse Scotta vyjádřil, byla vláda Spojeného Království, podle dostupného komentáře ale zatím Stop Killing Games šanci na větší úspěch nemá.

„Spotřebitelé by si měli uvědomit, že britské zákony nenutí softwarové společnosti a poskytovatele podporovat starší verze svých operačních systémů, softwaru nebo souvisejících produktů,“ cituje vyjádření vlády Velké Británie magazín Rock Paper Shotgun. Vláda dále uvádí, že se jednoduše mohou vyskytovat případy, kdy softwarová společnost učiní tzv. obchodní rozhodnutí, ukončit fungování vlastní hry, pokud má příliš vysoké provozní náklady, spojené například s údržbou starších serverů, a případně jí klesá uživatelská základna. Velmi důležitou částí komentáře britské vlády je poukázání na to, že by znepřístupnění hry bylo v rozporu s legislativou jen tehdy, kdyby bylo klamavě propagováno, že k ukončení provozu či znepřístupnění nedojde. Jediný případ, kdy by tedy zákony mohly přinutit vydavatele či vývojáře k tomu, aby připravil offline patch či nabídnul jinou variantu fungování svého produktu, přichází pouze v případě, kdyby byl zákazník vedený k domněnce, že titul bude fungovat po neomezenou dobu.

Jak sami patrně víte, žádná videohra není tímto způsobem inzerována a střídmý pohled hráčů naznačuje, že s něčím takovým ani nepočítají. Spíše než intervence vlád jednotlivých zemí světa tak musí přijít přirozený tlak ze strany hráčů a zájem ze strany vývojářů či vydavatelů najít společnou řeč a snažit se situaci vyřešit například právě offline patchem. Za oběť mohou padnout prvky, které jsou přímo navázány na jakoukoliv serverovou infrastrukturu – kromě vlastní hraní multiplayeru může jít o nejrůznější žebříčky nebo systém odměn – ale jedině aktivním přístupem vývojářů je možné situaci zvrátit alespoň do té míry, aby zůstala hra dostupná skrze singleplayerové či offline módy. Férově také musíme uznat, že se tak už v některých případech děje a bude to rovněž otázka vlastní reputace, která by mohla vydavatele her přimět k nějakému obratu. Prozatím ale Ross Scott se svojí kampaní prohrává 0:1.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru