Helldivers 2, den čtvrtý a dost možná poslední? Na úvod opravdu rychlé shrnutí – po oznámení povinnosti pro PC hráče propojit účty Steamu a PlayStation Network se vývojáři ze studia Arrowhead postavili na stranu hráčů a byli si dobře vědomi desetitisíců negativních recenzí, ovšem společnost Sony posléze zareagovala stažením hry z prodeje v zemích a regionech, kde služba PlayStation Network není k dispozici. Společnost Valve sice dle některých hráčů začala vracet peníze i navzdory překročení běžného hracího času a doby od nákupu, ale to hlavní stále chybělo – vyjádření přímo od Sony s tím, co a jak vlastně bude dál. Se hrou, s vývojáři, pro hráče… To se právě změnilo, přičemž si hráči mohou gratulovat k dalšímu vyhranému boji, jelikož společnost obrací.
Helldivers fans — we’ve heard your feedback on the Helldivers 2 account linking update. The May 6 update, which would have required Steam and PlayStation Network account linking for new players and for current players beginning May 30, will not be moving forward.
We’re still…
— PlayStation (@PlayStation) May 6, 2024
Brzy ráno společnost Sony konečně prolomila mlčení a zcela otevřeně zareagovala na sociálních sítích a poskytla fanouškům více než žádanou odpověď. Navíc v pozitivním znění. „Fanoušci Helldivers – vyslyšeli jsme vaši zpětnou vazbu ohledně oznámení propojení účtů v Helldivers 2,“ začíná nové prohlášení. Následně Sony obrací a udává, že povinnost propojení účtů, která měla pro nové hráče vejít v platnost právě tento den 6. května, ani pro stávající od června, už neplatí a nebude zapotřebí. „Stále zjišťujeme, co je pro PC hráče nejlepší, a vaše zpětná vazba je neocenitelná. Znovu děkujeme za vaši nekončící podporu Helldivers 2 a budeme vás informovat o budoucích plánech,“ zakončuje Sony. Hněv hráčů na Steamu do té doby stačil nárůst natolik, že počet negativních recenzí dospěl až k 200 tisícům hodnocení, načež se začal projevovat i u dalších her od PlayStation Studios, ale také prvních Helldivers. Nyní by se snad po třech nepříjemných dnech mohlo postupně začít skóre Helldivers 2 opět zvedat. Zatím se nicméně hra nevrátila do prodeje v dotčených zemích, ale to je snad jen otázka času.
Někteří hráči slaví, další upozorňují na to, aby se konečně přestalo s „pronásledováním hry“ a útočením na vývojáře, kteří za nic nemohou. Ačkoli byli vývojáři ze studia Arrowhead proti této povinnosti, šéf studia Johan Pilestedt nicméně přiznal, že ani oni nejsou zcela bez viny. O budoucí nutnosti propojit účty dobře věděli před vydáním a v té době šlo o jeho rozhodnutí, aby bylo dočasně deaktivováno a umožněno hráčům hned hrát. Jejich vinou však bylo, že na to dostatečně neupozornili a nemluvili o tom, že ten den nadejde. Evidentní však je, že jednání se Sony někam vedla a že společnosti nemohlo uniknout, jak se jim povedlo popudit hráče. Jedna z nejhranějších a zároveň nejoblíbenějších her letošního roku se zničehonic musela potýkat s nenávistí svých hráčů, teď už by se však mohli všichni opět spojit a znovu vydat do šíření demokracie.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jo a nebuď kokot.
Pokud má Sony omezené PSN v tolika zemích, tak je to problém. Ti by prostě měli se hrou šmitec, pokud by nevyužili VPN a riskovali tak Ban.
Pro ostatní hráče je to možná trochu nepříjemné, ale zkousnout by se to dalo. Problém je ale zejména v komunikaci ze Strany Sony. Vůbec nevysvětlila, proč je to PSN zapotřebí. Do teď to šlo technicky bez něj. Ať to vysvětlí. Ovšem zřejmě to ani moc vysvětlovat nechtějí, protože za tím bude možná nějaký záměr, který se ve výsledku hráčům také nemusí líbit.
Ale v tomto prípade to bola dobrá blbosť, keďže PSN nefunguje všade. Snáď to nebudú vyžadovať aj v iných hrách. A ten ich krok stiahnuť to z predaja tam, kde nefunguje PSN, som doteraz nepochopil.