Jednou z často kritizovaných věcí na Starfieldu bylo 30 fps na konzolích. Todd Howard tehdy udával, že chtěli zachovat veškerou bohatost grafiky, proto se rozhodli framerate omezit na této hranici, i když hra často dokázala běžet i ve snímcích za sekundu. Hráči, kteří doufali, že si to Bethesda ještě rozmyslí a umožní nakonec hrát v 60 fps i za cenu oné „bohatosti“, se přece jen dočkali. V rámci nejnovější velké aktualizace, která dorazí do hry 15. května, se 60 fps stane na konzoli Xbox Series X skutečností díky režimu performance.
From improved surface maps to new gameplay difficulty options, here’s some of what we have in store for @StarfieldGame‚s latest update – available in Steam Beta now!
Update notes: https://t.co/TfXgt4Asxd pic.twitter.com/jdXxGwiblA
— Bethesda Game Studios (@BethesdaStudios) May 1, 2024
V článku shrnujícím nadcházející aktualizaci nalezneme seznam různých úprav a vylepšení, například možnost vyzdobit si loď nebo přizpůsobení herního zážitku pomocí nových možností nastavení, ale pro konzolové hráče bude zřejmě nejdůležitější právě kapitola věnovaná jim, respektive majitelům Xbox Series X. Vývojáři si byli vědomi, že spousta hráčů by ráda měla též větší kontrolu nad nastavení zobrazení podobně jako na PC. Proto se vývojáři rozhodli jim to umožnit díky několika volbám nastavení. Nově bude možné si vedle 30 fps zvolit i 40 a 60 fps, nebo dokonce neomezenou snímkovou frekvenci při využívání VRR se 120 Hz. I bez toho bude možné si navolit 60 fps, ovšem absence VRR může vést k trhání obrazu. Nastavení též umožní si zvolit mezi grafikou a výkonem. V případě preferování výkonu dojde ke snížení rozlišení a omezení efektů či redukování davů lidí. Oba režimy pak dynamicky upravují rozlišení, pokud to scéna vyžaduje svou náročností.
Kromě toho se vývojáři pochopitelně celkově zaměřili na opravy a vylepšení stability a výkonu na konzolích i PC. Z hlediska hratelnosti bylo opraveno velké množství chyb, což se týkalo i problémových úkolů, u grafiky došlo například ke zlepšení hloubky ostrosti či opravě problémů s nejrůznějším blikáním nebo nejrůznějšími grafickými artefakty. Podrobný výčet změn, oprav a úprav naleznete ve zmiňovaném článku, vývojáři se rovněž o aktualizaci rozpovídali v doprovodném videu. Aktualizace už je k dispozici v rámci bety na Steamu, nic moc zásadního by se ovšem do 15. května, kdy bude vydána pro všechny, změnit nemělo. Todd Howard navíc v těchto dnech uvedl, že DLC Shattered Space vyjde na podzim, zároveň též už lákal na tento nadcházející velký update.
Více informací o hře naleznete v našem archivu, případně si můžete připomenout naši recenzi.